Disco Elysium: Poszukaj Ruby na wybrzeżu - solucja Disco Elysium porady, solucja
Poszukaj Ruby na wybrzeżu to ważne zadanie z gry Disco Elysium z konfrontacji z Ruby w jaskini pod budynkiem Felda. Solucja z naszego poradnika wyjaśnia jak zbadać mural, jak dostać się do budynku i jak zatrzymać kompresor w jaskini.
Ostatnia aktualizacja: 19 lipca 2024
Poszukaj Ruby na wybrzeżu to jedno z bardziej złożonych zadań do rozwiązania w Disco Elysium - dotyczy ono doścignięcia Ruby i konfrontacji z kobietą, która ma miejsce pod budynkiem Felda na zachodnim wybrzeżu. Opis przejścia z tej strony poradnika objaśnia jak zaliczyć test przed muralem, jak wejść do budynku Felda, jak przygotować się z konfrontacji z Ruby i jak przepytać kobietę oraz jakie warianty ma ważny wybór związany z Ruby i kompresorem.
W zadaniu tym pojawi się tzw. punkt bez powrotu - po spotkaniu z jaskini pod budynkiem Felda dojdzie do serii ważnych wydarzeń i wyborów w fabule. Dodatkowo mogą zostać anulowane niektóre poboczne questy. Dokładniej opisaliśmy to na stronie Czy jest punkt bez powrotu?.
- Odblokowanie zadania
- Mural Feld - test Dreszcze
- Dostanie się do budynku Felda
- Wpuszczenie Kima do budynku
- Dotarcie do jaskini pod budynkiem Felda - punkt bez powrotu
- Konfrontacja z Ruby
- Odnalezienie dziennika Ruby
Odblokowanie zadania
Z poszukiwaniami Ruby na zachodnim wybrzeżu początkowo powiązany jest quest Rozpytaj Ruby we wsi.
Na koniec wspomnianego questu dotrzecie do dużego muralu na południowej ścianie budynku Felda.
Mural Feld - test Dreszcze
Waszym zadaniem jest przejście testu umiejętności Dreszcze, by bohater mógł "porozmawiać z wiatrem". Domyślnie szanse zaliczenia testu są niewielkie. Możecie je zwiększać dzięki innym zadaniom na zachodnim wybrzeżu. Oto przykładowe:
- Zaliczenie zadania Ciało na promenadzie to +3 do testu;
- Zaliczenie zadania Spotkaj się z Lilienne na Krańcu to +3 do testu;
- Zaliczenie zadania Sprawdź pułapki to +3 do testu;
- Zaliczenie zadania Pomóż raversom otworzyć klub nocny to +2 do testu;
- Zaliczenie zadania Pomóż Soonie z jej projektem to +2 do testu;
- Zaliczenie zadania Spotkaj się ze Świniarką i odzyskaj swoją broń to +1 do testu;
- Zaliczenie zadania Znalezienie kurtki Idioty ze Spirali Katastrof to +1 do testu;
- Skorzystanie z budki telefonicznej na wschód od budynku Felda to szansa na +2 do testu.
Dodatkowo radzimy założyć elementy ubioru, które mogą tymczasowo zwiększyć umiejętność Dreszcze.
Dostanie się do budynku Felda
Są 2 sposoby na dostanie się do wnętrza budynku:
- Skorzystanie z drabiny - Jest ona na lewo od muralu. Do zaliczenia jest test umiejętności Savoir Faire z "teleportowania się" na dach. Będąc na dachu znajdźcie małe zniszczone schody, które przeniosą Was do wnętrza budynku.
- Odnalezienie rury odpływowej - Znajduje się ona pod budynkiem, w niewielkiej odległości na południowy-zachód od muralu. Musicie zaliczyć test umiejętności Ciało jako narzędzie do odblokowania przejścia.
Wpuszczenie Kima do budynku
Będąc już w budynku dotrzyjcie na parter i nie wyruszajcie dalej w pojedynkę. Harry może zginąć jeśli dotrze do konfrontacji w jaskini w pojedynkę, bez wsparcia Kima.
Otwórzcie od środka południowe drzwi, a Wasz partner wejdzie do środka.
Dotarcie do jaskini pod budynkiem Felda - punkt bez powrotu
Pełna eksploracja wnętrza budynku opcjonalna. Kierujcie się na północny-zachód w stronę jaskini pod budynkiem - jest ona punktem bez powrotu. Powinna pojawić się fioletowa kula - ostrzeżenie umiejętności Ciało jako narzędzie. Załączy to rozmowę z Kimem.
Zanim wejdziecie do jaskini stwórzcie manualny zapis gry oraz upewnijcie się, że Harry ma maksimum zdrowia (skorzystajcie w razie potrzeby z posiadanych lekarstw).
Konfrontacja z Ruby
Po wejściu do jaskini Harry i Kim spotkają Ruby i zostaną uwięzieni przez fale radiowe wielkiego kompresora. Na samym początku stracicie 1 punkt zdrowia. Możliwa jest też utrata kolejnych punktów zdrowia jeśli rozzłościcie Ruby podczas konfrontacji - kobieta możecie zwiększać siłę działania maszyny. W razie potrzeby korzystajcie z kolejnych lekarstw.
Podczas spotkania z Ruby powinniście zadać jej jak najwięcej pytań z listy - najważniejszym ustaleniem jest to, że nie jest ona morderczynią. Konfrontacja może zakończyć się na 2 główne sposoby:
- Pozwolenie Ruby, by odeszła - wybierzcie ostatnią opcję z listy.
- Próba zniszczenia kompresora - musicie w związku z tym przejść test umiejętności Ciało jako narzędzie. Jeśli zawalicie test, to stracicie punkt zdrowia. Jeśli go zaliczycie, to Ruby będzie chciała popełnić samobójstwo - możecie ją odwieść testem umiejętności Retoryka. Jego zawalenie lub ignorowanie sprawi, że Ruby może się zabić - możecie znaleźć przy jej zwłokach pistolet A80 Pepperbox.
Jeżeli Ruby nie zginęła w jaskini i opuściła to miejsce, to nie spotkacie jej już w dalszej części gry. Dodatkowo jeśli Ruby popełniła samobójstwo Harry może postanowić, że nie chce być dalej policjantem - wybranie tego wariantu to jedno z mniejszych zakończeń (ekran game over).
Odnalezienie dziennika Ruby
Niezależnie od wyniku konfrontacji możecie przeszukać po wszystkim kryjówkę Ruby, w której znajduje się jej namiot. Najważniejsze znalezisko to dziennik Ruby.
Otwórzcie inwentarz i znajdźcie w nim dziennik, by zapoznać się z jego treścią. Możecie w pełni przestudiować dziennik lub sprawdzić jedynie ostatni wpis. Otrzymacie 70XP i rozpocznie się kolejny główny quest Wróć do Whirling-in-Rags.