Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Disco Elysium - poradnik do gry

Disco Elysium - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Disco Elysium: Używki (Drugs) Disco Elysium porady, solucja

Bohater Disco Elysium nie stroni od substancji wspomagających jego działanie, jak papierosy, alkohol czy podejrzane leki. Przeczytajcie, jak nabyć oraz wykorzystać używki i jakie efekty generują.

Ostatnia aktualizacja: 4 listopada 2022

Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie używki (Drugs) występują w grze Disco Elysium i jaki mają wpływ na głównego bohatera.

W grze Disco Elysium można znaleźć i korzystać z różnych używek jak np. alkohol czy narkotyki. Należy jednak zaznaczyć fakt, że Gracz nie jest zobligowany do sięgania po nielegalne substancje jak pyrholidon, jeśli tego nie chce. Legalne używki można znaleźć w różnych miejscach Revachol (na ladach barowych, w kiosku Frittte, u niektórych NPC), jednak nielegalne substancje nie będą tak łatwo dostępne, jeśli nie użyjecie ich przynajmniej jeden raz.

Jak użyć?

Korzystanie z używek w grze Disco Elysium wbrew pozorom nie jest takie proste i intuicyjne - Disco Elysium: Używki (Drugs) - Disco Elysium - poradnik do gry

Korzystanie z używek w grze Disco Elysium wbrew pozorom nie jest takie proste i intuicyjne. W pierwszej kolejności należy zdobyć odpowiedni przedmiot i umieścić go w ręce postaci - za przykład posłuży paczka papierosów zakupiona w kiosku Frittte.

Nad głową Harriera pojawi się różowa kula powiązana z umiejętnością Elektrochemia (Electrochemistry) - gdy w nią klikniecie, będziecie mogli wyciągnąć 1 papierosa z paczki (Pull one out of the pack) - Disco Elysium: Używki (Drugs) - Disco Elysium - poradnik do gry

Nad głową Harriera pojawi się różowa kula powiązana z umiejętnością Elektrochemia (Electrochemistry) - gdy w nią klikniecie, będziecie mogli wyciągnąć 1 papierosa z paczki (Pull one out of the pack). W przypadku alkoholu Harrier spojrzy na butelkę (Look at the bootle), a następnie otworzy ją (Open the bootle).

Jeśli odrzucicie myśl o np. zapaleniu papierosa i oprzecie się pokusie (I'm not going to do it), możecie zablokować możliwość sięgnięcia po dany środek na dłuższy czas.

Po wyjęciu papierosa z paczki będziesz mógł pozwolić Harrierowi na to, by go zapalił - Disco Elysium: Używki (Drugs) - Disco Elysium - poradnik do gry

Po wyjęciu papierosa z paczki będziesz mógł pozwolić Harrier'owi na to, by go zapalił. Na ekranie natychmiast wyświetli się informacja o uzyskanym bonusie, a także o negatywnym efekcie - w przypadku papierosów jest to utrata 1 punktu zdrowia (Health).

Używki w grze Disco Elysium mają określoną ilość Ładunków (Charges) co oznacza, że można ich użyć kilka razy. Podstawowa ilość Ładunków wynosi 3, jednak wartość tę można zwiększyć poprzez rozwijanie Umiejętności Elektrochemia: wartość 4+ gwarantuje 4 Ładunki, a 7+ aż 5 (maksymalna ilość).

Lista używek i ich efektów

Używki w grze Disco Elysium zapewniają Harrierowi określone bonusy, ale także szkodzą jego zdrowiu - możecie stracić Zdrowie (Health) lub Morale, co może doprowadzić do śmierci postaci poprzez np. atak serca. Zanim sięgniecie po którąkolwiek substancję, zastanówcie się, czy warto lub miejcie pod ręką jakiś przedmiot leczący.

Narkotyki w grze Disco Elysium zwiększają tymczasowo poziom Atrybutów (Attributes) postaci, a tym samym podnoszą limit punktów, które możecie przeznaczyć na Umiejętności bezpośrednio związane z tym Atrybutem. Jeśli rozdacie punkt Umiejętności, gdy bohater pozostaje pod pływem używek, zachowacie go nawet w momencie, gdy efekt odurzenia minie.

W poniższej tabeli wymieniamy wszystkie używki, które można zdobyć w grze Disco Elysium, opisujemy ich efekt i sposób leczenia, a także podpowiadamy, jak je zdobyć.

Typ

Efekt

Leczenie

Jak zdobyć?

Papierosy (Smokes)

Pozytywny:

+1 Rozumność (Intellect).

Negatywny:

-1 Zdrowie (Health).

Nosafed (Nosaphed),

druamina (Drouamine).

Kiosk Frittte,

Rosemary.

Alkohol (Alcohol)

Pozytywny:

+1 Budowa ciała (Physique).

Negatywny:

-1 Morale.

Magnez (Magnesium),

Hipnogamma (Hypnogamma).

Kiosk Frittte,

Rosemary.

Pyrholidon

Pozytywny:

+1 Psyche.

Negatywny:

-1 Zdrowie.

Nosafed,

druamina.

Roy (Lombard / Pawnshop) - po zaliczeniu białego testu Elektrochemii (Electrochemistry).

Speed

Pozytywny:

+1 Motoryka (Motorics).

Negatywny:

-1 Morale.

Magnez,

Hipnogamma.

Klaasje (Medicine cabinet - biały test Electrochemistry);

Cuno (po wykonaniu zadania Split a kilo with Cuno);

Rosemary.