Disco Elysium: Pomóż raversom otworzyć klub nocny - solucja Disco Elysium porady, solucja
Pomóż raversom otworzyć klub nocny to zadanie związane z kościołem z Disco Elysium. Z naszej solucji dowiecie się jak otworzyć kościół, gdzie znaleźć straszydło, a także jak przekonać lub eksmitować Soonę z kościoła.
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2024
Po znalezieniu kościoła oraz namiotu raversów w grze Disco Elysium możecie zająć się zaliczeniem zadania Pomóż raversom otworzyć klub nocny. Opis przejścia z tej strony poradnika informuje jak zdobyć klucz do kościoła, jak przeszukać kościół i porozmawiać ze straszydłem, jak zdobyć hasło do komputera i jak zachować się w sprawie Soony - to ważny wybór z wypędzenia lub przekonania kobiety do zmiany zdania.
- Odblokowanie zadania
- Otwarcie kościoła i sprawdzenie straszydeł w kościele
- Rozmowa z Sooną na temat klubu nocnego
- Przekonanie lub eksmitowanie Soony - ważny wybór
- Zakończenie zadania
Odblokowanie zadania
To większe poboczne zadanie związane z linią questową raversów - ich dążeniem będzie uzyskanie dostępu do kościoła i stworzenie w nim klubu nocnego. Musicie odblokować dostęp do zachodniego wybrzeża i najwcześniej jest to możliwe w dniu 3.
Skierujcie się na północ od wioski rybackiej i następnie wybierzcie się na wschód od kościoła. Znajdźcie namiot raversów pokazany na obrazku - kliknijcie na nim i po krótkim wprowadzeniu zostaniecie wpuszczeni do środka.
W namiocie przebywa kilku raversów i z opisywanym questem związany jest Andre, który ma unikalną fryzurę w kształcie kolców. Możecie zaoferować pomoc i dodać quest do dziennika.
Do rozmowy dołączy też Noid i możecie zaliczyć test umiejętności Czas reakcji ze złapania klucza do drzwi kościoła. Alternatywnie możecie zawalić test (-1 do zdrowia, szansa na 25 reali "odszkodowania") lub pozwolić aż klucz spadnie na ziemię i go podnieść.
Upewnijcie się, że rozegraliście już quest Czym jest muzyka anodic?. Zdobyta dodatkowa wiedza przyda się Wam podczas sprawdzania kościoła.
Otwarcie kościoła i sprawdzenie straszydeł w kościele
Udajcie się na zachód od namiotu raversów (po drodze możecie sobie opcjonalnie odblokować skrót - nie trzeba więcej podróżować drogą okrężną).
Użyjcie zdobytego klucza do otwarcia głównego wejścia do kościoła (powyższy obrazek).
Straszydłem jest tajemnicza postać, która pojawi się przy suficie kościoła - zaznaczyliśmy ją na obrazku. W jej dostrzeżeniu może Wam pomóc test umiejętności Percepcja (kliknijcie na kuli, który pojawi się obok głowy Harry'ego).
Spróbujcie porozmawiać z Tiago - dzięki tej rozmowie poznacie hasło LIFE AFTER DEATH.
Pełna eksploracja kościoła jest możliwa (znajdziecie m.in. dużo reali oraz nowe elementy ubioru), ale nie obowiązkowa. Obok miejsca, w którym jest wielki witrażm znajduje się komputer - możecie go obejrzeć i wprowadzić pozyskane hasło.
Rozmowa z Sooną na temat klubu nocnego
W kościele pojawi się Soona. Możecie jej wypytać się o pomysł utworzenia klubu nocnego w kościele, ale jej początkowe nastawienie do pomysłu będzie negatywne.
Powróćcie do namiotu raversów żeby zdać Andre raport ze spotkania z Sooną. Niezależnie od wyboru odpowiedzi zgodzicie się na rozwiązanie problemu.
Przekonanie lub eksmitowanie Soony - ważny wybór
Finał tego questu oferuje 2 główne warianty:
- Nakłonienie Soony do zmiany zdania - Musicie wybrać temat współpracowania z raversami i zaliczyć test umiejętności Sugestia (warto przed nim założyć odpowiednie elementy ubioru). Odblokujecie nowe zadanie Pomóż Soonie z jej projektem. Musicie w nim dostatecznie awansować, nim raversi zostaną wpuszczeni przez Soonę do kościoła.
- Eksmitowanie Soony z kościoła - Musicie zaliczyć test umiejętności Półmroczność. Jest to gorszy wariant, bo uniemożliwi Wam całkowicie zajęcie się zleceniem Soony - kobiety nie spotkacie już w żadnej innej lokacji w dalszej części gry.
Zakończenie zadania
Niezależnie od rozwiązania problemu pogadajcie z Andre o tym, że raversi mogą wprowadzić się do kościoła. Zaczekajcie na komunikat o zaktualizowaniu zadania i odwiedźcie kościół. Otrzymacie 70XP i możecie wybrać dowolną nazwę dla klubu nocnego (nie ma to znaczenia w kolejnych questach).
Możecie też opcjonalnie dołączyć do tańca. Zaliczenie testu umiejętności Savoir Faire pozwoli Wam zregenerować zdrowia i morale. Test Władczość zachęci innych do zatańczenia, a test Dreszcze odblokuje "rozmowę z miastem".