Disco Elysium: Pomóż Soonie z jej projektem- solucja Disco Elysium porady, solucja
Eksperyment Soony w kościele w grze Disco Elysium to część zadania Pomóż Soonie z jej projektem. Solucja z naszego poradnika podpowiada gdzie znaleźć lodówkę, jak zdobyć kopię danych, jak zaliczyć zagadkę z misami i jak pomóc Soonie w nagraniu anomalii.
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2024
Jedno z końcowych zadań linii fabularnej raversów i Soony z gry Disco Elysium to quest Pomóż Soonie z jej projektem. Przygotowaliśmy jego kompletny opis przejścia, z którego dowiecie się m.in. gdzie znaleźć lodówkę i kopię danych, jak rozwiązać zagadkę z misami w kościele, jak doprowadzić do pojawienia się raversów w kościele i jak pomóc Soonie w dokończeniu eksperymentu.
- Odblokowanie zadania
- Znalezienie zamarzniętej maszyny do lodów
- Zdobycie i dostarczenie kopii danych
- Zagadka umieszczenia mis z wodą we właściwym miejscu
- Sprawdzenie projektu Soony po wprowadzeniu się raversów
Odblokowanie zadania
Programistka Soona pojawi się w kościele zlokalizowanym na zachodnim wybrzeżu i dostępnym od dnia 3.
Musicie najpierw dostatecznie awansować w osobnym queście Pomóż raversom otworzyć klub nocny - porozmawiać ze straszydłem przy suficie i wyciągnąć od niego hasło do komputera. Soona wejdzie do kościoła w momencie sprawdzania komputera.
W trakcie spotkania z Sooną nie wybierajcie wariantu eksmitowania jej z kościoła, bo definitywnie zakończy to Wasze relacje i nie zajmiecie się jej zleceniem.
Zamiast tego nakłońcie Soonę do współpracy z raversami - musicie jej wyświadczyć przysługę, z którą związany jest opisywany quest. Od Soony otrzymacie narzędzie Multitool Kvalsund KR+2 - służy ono do siłowego otwierania pojemników (mocniejsza wersja posiadanego łomu). Umieśćcie je w jednej z dłoni Harry'ego.
Znalezienie zamarzniętej maszyny do lodów
Musicie powrócić do Zgubionej Strefy Handlowej, którą po raz pierwszy mogliście wcześniej odwiedzić w zadaniu Zbadaj Zgubioną Strefę Handlową. Dla przypomnienia jedno z wejść znajduje się w księgarni na zachód od Whirling-in-Rags.
Dotrzyjcie do piwnicy, w której znajduje się lodówka w kształcie niedźwiedzia. Po jej zbadaniu znajdziecie notatkę i ustalicie, że musicie przeszukać pobliską maszynę do lodów - pokazuje ją obrazek.
Zdobycie i dostarczenie kopii danych
Na potrzeby siłowego otwarcia maszyny do lodów musicie przejść trudny test umiejętności Ciało jako narzędzie - w jego zaliczeniu pomoże m.in. użycie narzędzia Multitool od Soony oraz odłączenie dostaw prądu (pobliska skrzynka z bezpiecznikami). Dodatkowo załóżcie elementy ubioru, które tymczasowo zwiększą umiejętność. Znajdziecie kopię danych zawierającą pamięć włosowatą. Powróćcie z nią do Soony.
W Zgubionej Strefie Handlowej są też drugi komputer i druga pamięć włosowata. Odtworzenie każdej pamięci włosowatej na komputerze pozwoli Wam więcej dowiedzieć się o poprzednich eksperymentach Soony, ale nie jest to wymagane do awansowania w zadaniu.
Zagadka umieszczenia mis z wodą we właściwym miejscu
Przejdźcie do południowo-wschodniej części kościoła i wykonajcie interakcję w miejscu z misami (obrazek).
Nie musicie zgadywać poprawnych czynności, bo dostępne są jedynie dwie opcje zachowania. Wybierzcie najpierw pierwszą opcję (przesunięcie trzeciej misy) i następnie drugą opcję (przesunięcie czwartej misy).
Powróćcie do Sony i według niej nic się nie zmieniło - musicie dowiedzieć się dlaczego nie słyszała nic przez słuchawki.
Wybierzcie opcję założenia słuchawek - to test umiejętności Percepcja, który musicie zaliczyć. Oprócz założenia elementów ubioru możecie zwiększyć szansę jeśli pomogliście wcześniej Jajkogłowcowi (quest Uczyń muzykę van Eycka bardziej hardkorową).
Dokładnie w tym momencie raversi uzyskają pozwolenie, by przeprowadzić się do kościoła. Możecie spotkać się z nimi w namiocie i przyczynić się do dokończenia questu Pomóż raversom otworzyć klub nocny.
Sprawdzenie projektu Soony po wprowadzeniu się raversów
Po tym jak zaliczyliście zadanie raversów spotkajcie się ponownie z Sooną. Musicie pogadać z Jajkogłowcem na temat kabla AUX - raversa spotkacie przed zniszczonym witrażem.
Raz jeszcze porozmawiajcie z Sooną i powiedzcie jej o podłączeniu kabla. Wyraźcie gotowość i doprowadźcie eksperyment do końca - Soonie uda się nagrać anomalię i otrzymacie 70XP.
Możecie raz jeszcze pogadać z Sooną i zaliczyć trudny test umiejętności Logika, by odblokować dwa nowe małe zadania.