Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry

Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

W stepie szerokim, którego wzrokiem... czyli jak panować na mapie poradnik Disciples II: Mroczne Proroctwo

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Po dokonaniu wszelkich wyborów i wysłuchaniu briefingu, oczom Twoim ukaże się teren gry. Sposób, w jaki go przedstawiono, jest doskonale znany na przykład z Herosów. Tyle tylko, że tu wszystko jest większe. Ekran podzielony jest na dwie części: lewa to część, w której się poruszasz i dokonujesz chwalebnych czynów, prawa natomiast to część techniczna pozwalająca zarządzać tym, co znajduje się w Twoim władaniu. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Sposób poruszania się różni się, co prawda nieznacznie, ale sposób kontrolowania wszelkich dóbr, jakie znajdują na świecie, jest zupełnie inny.

Oto najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać - W stepie szerokim, którego wzrokiem... czyli jak panować na mapie - Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry

Oto najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać:

  • Nowe miasta zdobywa się standardowo. Twoje jednostki muszą pokonać tych, którzy siedzą wewnątrz murów.
  • Miasta, które zdobędziesz w trakcie gry NIE generują przychodu w złocie. Kasy dostarczają tylko i wyłącznie kopalnie.
  • Objęcie w posiadanie kopalń i źródeł mana NIE odbywa się poprzez wprowadzenie na nie bohatera. Zasób należy do Ciebie tylko wtedy, kiedy leży na Twojej ziemi (za chwilę to wyjaśnię).
  • Oznaczenia trasy ruchu bohaterów: niebieska chorągiewka - można iść, biała chorągiewka - brak punktów ruchu, czerwona chorągiewka - walka.

Wyjaśniam, co oznacza zapis: "Zasób należy do Ciebie tylko wtedy, kiedy leży na Twojej ziemi". Otóż Twoja stolica, każde nowo zdobyte miasto, oraz Magiczny Rod ustawiany na mapie przez jednego z Twoich bohaterów, co turę przekształcają pewien kawałek ziemi wokół siebie. Jeżeli grałeś kiedykolwiek w Starcrafta to przypomnij sobie Zergów i ich "gluty", które rozprzestrzeniały się po postawieniu nowej konstrukcji. W Disciples 2 każda ze stron konfliktu ma swój rodzaj terenu, który rozprzestrzenia po mapie. Imperium ma śliczne zielone tereny, Górskie Klany to oczywiście bielutki śnieg. Na screenie powyżej pokazane są tereny Undeadów i Przeklętych. Nieumarli pokrywają świat martwą cmentarną ziemią, natomiast Legiony Przeklętych uwielbiają spękaną powierzchnię i wydobywającą się ze szczelin lawę (prawie jak w domu). Na screenie są też widoczne dwa Rody ustawione przez Przeklętych (to te dwie czerwone "szpile" wbite w ziemie Undeadów przy lewej krawędzi świata). Kontynuując myśl, jeżeli kopalnia, lub źródło mana stoi na terenie rozprzestrzenianym przez Twoją rasę, to Ty czerpiesz z jego bogactw. Mogą jednak wystąpić ciekawe sytuacje. Na przykład kopalnia może stać na granicy wpływów stolicy jednej rasy (stolica najsilniej oddziałuje na tereny wokół), oraz miasta, które zdobyłeś. W takim przypadku możesz zaobserwować jak na początku Twojej tury, teren pod kopalnią jest przynależny Twojej rasie i Ty dostajesz kasę, a na początku tury przeciwnika teren zamienia się na jego i on też dostaje złoto, i tak co turę. Jeśli taka sytuacja się utrzyma obaj będziecie na równi korzystać z danego zasobu. Aby odciąć przeciwnika w takich chwilach od źródła należy postawić tuż przy kopalni Rod.

Musisz pamiętać, że proces rozprzestrzeniania terenu jest podatny na przeszkody naturalne, a więc nie przejdzie przez wodę czy góry, a przez wąski przesmyk w górach teren będzie rozprzestrzeniał się wolniej niż po bezkresnych i niczym nie ograniczonych polach.

Następne wyjaśnienie dotyczy poruszania się. Każdy bohater ma do wykorzystania w danej turze pewien zapas punktów ruchu (cóż za nowość). Ruch zabiera standardową liczbę punktów:

  • droga - 1 punkt
  • pola - 2 punkty
  • las - 4 punkty
  • woda - 6 punktów

Inne akcje takie jak atak, stawianie Roda (cholera, jak to się odmienia?), czy wykonywanie akcji złodziejskich wykorzystują bardzo dużą ich liczbę. Jednak pamiętaj, że jeśli stoisz pole obok czegoś, na czym masz zamiar wykonać jakąś akcję i masz chociaż 1 punkt ruchu, to możesz tą akcję wykonać, czymkolwiek by ona nie była. Przykład: Twój bohater stoi obok oddziału wroga, ma 30 punktów ruchu. Wykonujesz atak i bohaterowi odejmuje się 15 punktów ruchu (o ile przeżyje starcie). Podobna sytuacja: ten sam bohater stoi w tym samym miejscu obok tego samego oddziału wroga, ale ma tylko 1 punkt ruchu. Bez problemu może zaatakować i zostanie zabrany ten jeden punkt (bo 15 nie da rady), więc zostanie bez punktów ruchu w tej turze.

W trakcie swojej podróży po mapie napotkasz kilka różnych miejsc, o których warto coś wiedzieć. Oto one:

  • Kopalnie złota - jeśli stoją na Twoim terenie dostarczają 50 szt. złota na turę.
  • Źródła mana - stojące na Twoim terenie dostarczają 50 pkt. mana na turę (o mana dokładniej opowiem przy okazji czarów).
  • Miasta - należące do wojsk neutralnych bądź do przeciwników, trzeba je zdobyć.
  • Ruiny - stare domy, świątynie, można tam znaleźć złoto i ciekawe przedmioty, ale również mało ciekawych strażników.
  • Sklepy - za gotówkę można kupić wszystko, potiony, przedmioty. Trzeba tylko znaleźć odpowiedni sklep.
  • Wieże Magii - tu za odpowiednią opłatą można zakupić czary, których samemu nie można odkryć w stolicy
  • Przeciwnicy - to inni gracze, zarówno sterowani przez komputer jak i przez ludzi.
  • Potwory - to wszelkie stwory na mapie nie należące do żadnej z czterech stron konfliktu, tylko oznaczone jako neutralne, zazwyczaj strzegą ciekawych skarbów.
  • Sakiewki i skrzynie - przechowują w swoich wnętrzach różne przedmioty lub złoto, zwykle dojście do nich strzeżone jest przez grupę potworów.
  • Obozy najemników - jeśli brakuje Ci dobrych jednostek, a masz za dużo złota, to tu możesz wynająć kilku ochotników, którzy za sowitą opłatą zaczną walczyć za Twoją sprawę.
  • Obozy treningowe - jeżeli uważasz, że Twój bohater jest zbyt mało doświadczony, a jednostki w głównej grupie uderzeniowej mają zbyt niski poziom i do tego opływasz w gotówkę, to tu możesz złoto zamienić na punkty doświadczenia (przydatna rzecz, choć droga).
  • Rody - to "szpile" ustawiane przez Ciebie, bądź przeciwników mające na celu transformację terenu. Ustawiać lub niszczyć je mogą tylko specjalni bohaterowie.