Legiony Przeklętych - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie | Disciples II poradnik Disciples II: Mroczne Proroctwo
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Olbrzymim plusem Legionów jest fakt, że 90% jednostek i bohaterów ma "wbudowane" latanie, co znacznie ułatwia poruszanie się po mapie. Są też niestety minusy. Po pierwsze większość jednostek zajmuje dwa sloty w armii, po drugie 90% jednostek ma broń (Weapon) jako źródło zadawanych obrażeń. To sprawia problemy w walce z Undeadami, a zwłaszcza z armiami, w skład których wchodzą takie jednostki jak Werewolf, Death, Wight.
Bohaterowie
Kolejność w tabeli bohaterów jest następująca: Wojownik, Zwiadowca, Mag, Terraformer, Złodziej.
Nazwa | Lvl | HP | Zbroja | Inicjat | Zasięg | Obrażenia | Zdolności |
Duke | 1 | 150 | 0 | 50 | Bliski, 1 cel | 50 | Używanie artefaktów |
Counselor | 1 | 90 | 0 | 60 | Daleki, 1 cel | 40 | Używanie magicznych butów |
Arch-Devil | 1 | 65 | 0 | 40 | Daleki, 6 celów | 30 | Używanie zwojów, lasek, kul |
Baroness | 1 | 100 | 0 | 20 | Daleki, 1 cel | Fear | Stawianie różdżek |
Thief | 1 | 100 | 0 | 60 | Bliski, 1 cel | 30 | Zdolności złodziejskie |
Wojownicy
Szybko awansujące jednostki, potrafiące zadać sporo obrażeń. Tak samo Fiend (jednostka specjalna), potrafiący nie tylko zadać sporo hitów uderzeniem, ale i zatruwa przeciwnika.
Nazwa | Lvl | HP | Zbroja | Inicjat | Zasięg | Obrażenia | Wymagana struktura |
Possessed | 1 | 120 | 0 | 50 | Bliski, 1 cel | 25 | Brak |
Fiend | 1 | 250 | 0 | 50 | Bliski, 1 cel | 60/Poison | Temple of Grief (S) |
Berzerker | 2 | 170 | 0 | 50 | Bliski, 1 cel | 50 | Unholy Portal |
Anti-Paladin | 3 | 220 | 0 | 50 | Bliski, 1 cel | 75 | Tower of Souls |
Infernal Knight | 4 | 270 | 0 | 50 | Bliski, 1 cel | 100 | Bethrezen's Idol |
Magowie
Alternatywa Legionów w walce z Odpornymi na broń. Linia Cultist - Sorcerer - Demonologist - Pandemoneus - Modeus jako źródło obrażeń ma ogień. Linia mająca za drugolevelową jednostkę Witch zamienia przeciwników w Impy. Niesłychanie ciekawą jednostką jest Doppelganger. Pomimo, że potrafi atakować wręcz warto go trzymać z tyłu. Jego podstawową bronią jest umiejętność zmieniania się w dowolną jednostkę na planszy (oprócz dwuslotowców) i przejmowanie wszystkich zdolności tej jednostki na poziomie pierwszego levelu (HP, odporności, ataki...).
Nazwa | Lvl | HP | Zbroja | Inicjat | Zasięg | Obrażenia | Wymagana struktura |
Cultist | 1 | 45 | 0 | 40 | Daleki, 6 celów | 15 | Brak |
Sorcerer | 2 | 75 | 0 | 40 | Daleki, 6 celów | 30 | Occult Abbey |
Witch | 2 | 75 | 0 | 20 | Daleki, 1 cel | Polymorph | Palace of Vice |
Doppelganger | 3 | 120 | 0 | 80 | Daleki, 1 cel | 30/Morph Self | Soul Keep |
Demonologist | 3 | 105 | 0 | 40 | Daleki, 6 celów | 45 | Dark Sanctuary |
Hag | 3 | 115 | 0 | 20 | Daleki, 1 cel | Polymorph | Palace of Sin |
Incubus | 4 | 135 | 0 | 20 | Daleki, 6 celów | Petrify | Hall of Deceit |
Pandemoneus | 4 | 135 | 0 | 40 | Daleki, 6 celów | 60 | Altar |
Succubus | 4 | 145 | 0 | 20 | Daleki, 6 celów | Polymorph | High Temple |
Modeus | 5 | 170 | 0 | 40 | Daleki, 6 celów | 75 | Worship Shrine |