Kup Pan cegłę... czyli żywot złodzieja | Disciples II Mroczne Proroctwo poradnik Disciples II: Mroczne Proroctwo
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Złodziej jest bardzo specyficznym bohaterem. Do walki się nie nadaje, bo nie awansuje i nie zabiera ze sobą jednostek, ale jest nieodzowny w innych momentach. Aby go rekrutować, należy wybudować w stolicy Gildię. Oto, co potrafi dobry złodziej (tu uwaga Tylko Guildmaster może korzystać z pełnego zakresu usług złodzieja. Te extra zdolności zaznaczam *. Druga uwaga: postaram się przetłumaczyć te zdolności, nie wiem jednak czy zrobię to tak jak ludzie z CDP).
- Zatrucie grupy/miasta - udane redukuje punkty życia wszystkich jednostek w zaatakowanej grupie lub mieście.
- Błędne rozkazy* - udane potrafią pomieszać ustawienie jednostek w grupie, czyli przesuną magów na przód, a wojowników do drugiej linii.
- Szpiegostwo - podstawowa zdolność. Jej wykonanie (100% powodzenia) pozwala na wgląd w armie przeciwnika. Bez tego będziesz widział tylko imię herosa, a tak zobaczysz skład całej grupy, wraz ze stanem zdrowia poszczególnych jednostek. Jednak 100% skuteczność ma swoją cenę. Co turę sprawdzane jest, czy władca odkrył szpiega w swoich szeregach. Jeśli tak się stanie, zostaje on zgładzony (szpieg, nie władca), a właściciel szpiega traci wgląd we wrogie wojska.
- Zabójstwo* - złodziej stara się zamordować najsłabszą jednostkę w grupie.
- Pojedynek - złodziej wyzywa na śmiertelny pojedynek przywódcę grupy.
- Kradzież przedmiotu - próba obrobienia Sklepu lub wrogiej grupy* z przedmiotu.
- Kradzież złota* - skok na kasę miejską.
- Kradzież czaru - jak z przedmiotem, tylko łup jest delikatniejszy.
- Łapówka* - próba przekupienia miasta, do przejścia na Twoją stronę bez walki.
- Zbadanie ruin - złodziej sprawdzi, jakie monstra zamieszkują ruiny i przekaże Ci tą informację.
Każda z akcji złodzieja zużywa wszystkie pozostałe punkty ruchu nawet, jeśli się rozmyślisz i nie dojdzie do próby wykonania czegokolwiek. Ponadto, każda akcja ma procentową szansę powodzenia. W przypadku, gdy próba zakończy się fiaskiem, Twój złodziej zostaje złapany i zgładzony (jedynym wyjątkiem jest odkrycie szpiega w armii, wtedy to szpieg zostaje powieszony, a złodziej, który go tam umieścił dalej żyje).