Rozdział IV - Misja "Pigeon Shoot" | Rosja w Blitzkrieg 2 poradnik Blitzkrieg 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja "Pigeon Shoot"
Cele misji:
- *1 i *2 - Zniszcz pierwszą i drugą falę uciekających sił wroga (co najmniej 50 % z nich),
- *3 i *4 - Zniszcz trzecią i czwartą falę uciekających sił wroga (co najmniej 50 % z nich).
Zaczynasz w punkcie ^ . Masz tam baterię haubic 152 mm (4 szt.) a za nią również cztery ciężarówki amunicyjne. Każ tym ostatnim uzupełniać amunicję haubicom, które będą prowadzić bardzo intensywny ogień zaporowy przez cały czas trwania misji. Przed działami polowymi stoją z kolei 3 drużyny twojej piechoty - dwie z nich wsadź w okopy po prawej stronie drogi przed baterią i każ obserwować przez lornetki drogę prowadzącą do tego miejsca. Będą one stanowiły ubezpieczenie Twojej baterii na wypadek gdyby część niemieckich piechurów uciekając postanowiła odbić w te stronę (czerwona strzałka ). Trzeci pododdział wyślij do miasta !2 . W bazie w swoim miejscu startowym ^ masz kolejne 4 ciężarówki amunicyjne ale nie wydawaj im rozkazu zaopatrywania w amunicję haubic - one będą miały inne zadanie. Na razie wyślij je za oddziałkiem piechoty podążającym do miasteczka. Równocześnie wezwij czołgi lekkie i poślij na skrzyżowanie dróg w tym pobliskim miasteczku. Na niebie powinny się też pojawić przysłane przez komputer rosyjskie (czyli nasze) samoloty rozpoznawcze. Pierwsi uciekający Niemcy (piechota, samochody pancerne, ciągniki artyleryjskie czyli holujące działa polowe) będą się poruszać poczynając od prawej krawędzi ekranu (punkty *1 i *2 ) do lewej, drogą przez miasteczko i dalej. Rozpocznij więc haubicami ostrzał rozwidlenia dróg przed miasteczkiem !2 a w razie gdyby większość Niemiaszków wyszła cało z tego rejonu przenoś ogień wzdłuż drogi na lewo. Proponowane miejsca ostrzału oznaczyłem czerwonymi wykrzyknikami ! . Jednym swoim działem zniszcz armatę p-lot wroga w miasteczku (czerwona kropka na mapie), ostrzelaj także budynki, w których znajduje się wroga piechota ale już większą ilością haubic. Potem szturmuj piechotą, którą wcześniej wysłałeś do miasteczka. Czołgi lekkie (po zlikwidowaniu groźnej armaty npla) umieść tam gdzie droga dojazdowa do pozycji twoich haubic krzyżuje się z drogą główną przechodzącą przez miasteczko. Zwróć je w kierunku punktów *1 i *2 , okop i włącz bonusy. Teraz już nic nie powinno się tamtędy przedostać i jednocześnie droga do Twojej baterii powinna być zamknięta. Drużyną piechoty w miasteczku powinieneś zająć teraz stanowiska przy ocalałych działach polowych npla, które zostały po zniszczonych ciągnikach artyleryjskich. Widzisz takie ? Ciężarówkom, które wysłałeś za piechotą każ holować owe przejęte działka. Teraz wezwij również piechotę specjalną (pojawi się w punkcie ^ ) i wyślij do lokacji !1 . W jednym z budynków są tam wrodzy piechurzy ale "specjale" powinny sobie poradzić. Powinni również zlikwidować kolejną armatę p-lot wroga koło tego punktu. Jeśli pozostanie w jednym kawałku to ją przejmij a potem ruszaj "specjalami" dalej do !3 i zajmij tam budynki (nikogo nie powinno tam być). Podholuj tam również zdobyte armaty polowe.
Kiedy zniszczysz dwie pierwsze fale uciekających przez punkty *1 i *2 Niemców zaczną oni pryskać (dwie następne fale) z prawej na lewo ale tym razem drogą z punktów *3 i *4 przez miasteczko !4 i dalej koło !3 . Pora więc przenieść czołgi gdzieś bliżej punktów *3 i *4 , najlepiej chyba na drogę koło kolejnej armaty p-lot w miejscu czerwonej kropki (ostrzelaj ją haubicą). Obróć w kierunku czerwonego wykrzyknika ! przy prawej krawędzi ekranu (stamtąd wyjeżdża nieprzyjaciel) i ponownie okop i powłączaj bonusy. Twoje czołgi będą tutaj dokonywać wstępnej selekcji pojazdów niemieckich przeznaczonych do zniszczenia ;-). Uważaj tylko aby niemiecka piechota ich tutaj nie zeszturmowała (postaw czołgi bliżej siebie) ... Miasteczko !4 (piechota w domkach i kolejna armata p-lot koło kościoła) możesz najlepiej zrównać z ziemią wezwanymi bombowcami. Czerwone wykrzykniki ! , począwszy od tego skrajnie po prawej, ostrzeliwuj haubicami stopniowo przesuwając ogień w lewo gdyby jednak jakieś większe siły zdołały Ci umknąć. Zresztą przy !3 i tak powinny wleźć na armaty, które tam poustawiałeś ...