Rozdział III - Misja "Tooth and Nail" | USA w Blitzkrieg 2 poradnik Blitzkrieg 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja "Tooth and Nail"
Cele misji:
- *1 - Zniszcz artylerię dalekiego zasięgu wroga (a właściwie to wyeliminuj obsady dział),
- *2 - Zdobądź japońskie centrum dowodzenia.
Zaczynasz w dwóch miejscach na mapie - ^1 i ^2 . W punkcie ^1 masz początkowo dwóch snajperów, potem ląduje tam trochę piechoty szturmowej (assault infantry) z sekcjami p-panc (bazooki) i sekcją miotacza ognia oraz moździerze 81 mmm. W punkcie ^2 z kolei znajduje się twoja okopana piechota szturmowa, tuż za nią czołgi średnie a za nimi 3 wozy M7 Priest (samobieżna artyleria dalekiego zasięgu). W tym miejscu na razie przygotuj się tylko na odparcie ataków Japończyków - ich czołgów i piechoty (kierunki wskazane czerwonymi strzałkami ), nie ruszaj się stąd jeszcze. Piechota już jest okopana więc przełącz ją tylko w tryb obserwacji przez lornetkę terenu przed nią (na kierunkach z których uderzą skośnoocy). Czołgi okop i ustaw w tryb zasadzki, samobieżne haubice również możesz okopać. Nie otwieraj jeszcze ognia zaporowego ze swoich haubic do jakichkolwiek miejsc na planszy, w których mógłby się potencjalnie znajdować nieprzyjaciel ponieważ kiedy tylko zaczniesz z nich strzelać ogień do nich otworzy wroga artyleria dalekiego zasięgu w punkcie *1 , którą masz się zając w pierwszej kolejności. Wracamy do punktu ^1 , do snajperów. Włącz im kamuflaż (klawisz Z) a następnie podkradnij się nimi w pobliże lokacji *1 (ale nie podchodź zbyt blisko znajdujących się tam dział polowych) i wyeliminuj obsady japońskich armat 105 mm i jednego działa p-lot. Czołg zostaw dla podążającej w niewielkiej odległości za snajperami piechoty szturmowej. Kiedy piechota z nim skończy natychmiast "oddeleguj" jedną-dwie drużyny piechurów aby zajęli stanowiska przy pustych działach polowych, w szczególności przy armacie p-lot . (Wypełnisz w ten sposób sekretny cel misji - zdobycie tych armat.)
Armaty od razu zwróć w kierunku pobliskiego skrzyżowania !1 , okop i ustaw w zasadzkę zaś pozostałą piechotę umieść w budynkach za baterią artylerii. Wszystko to po to aby odeprzeć silny, nadchodzący (w kilku falach) kontratak Japończyków (piechota i czołgi lekkie i średnie) na te pozycje. Snajperów możesz w tym czasie (ale przed lub po kontrataku "żółtków" jeśli nie chcesz ich stracić !) przemieścić w okolicę skrzyżowania !1 i wykończyć nimi obsadę działa p-lot, które się tam znajduje. Po przejęciu bądź zniszczeniu japońskiej artylerii w punkcie *1 możesz wreszcie otworzyć ogień z Priestów (mobilne haubice) w punkcie ^2 i ostrzelać z nich pozycje japońskie w punktach oznaczonych czerwonymi wykrzyknikami ! a także w punkcie !2 (jeśli jest w zasięgu ognia). Podobnie, po odparciu skośnookich w lokacji *1 , możesz spróbować zniszczyć z pomocą artylerii, którą zdobyłeś na "żółtkach", czołg stojący na skrzyżowaniu !1 a potem ostrzelać bungalowy w lokacji *2 . Kiedy uważasz, że Priesty "ostrzeliwujące wykrzykniki" zadały nieprzyjacielowi tam już wystarczające straty możesz ruszyć swoje czołgi w kierunku tamtejszych pozycji wroga. Na wszelki wypadek wyślij po dwa czołgi na bunkier z zadaniem dobicia ich gdyby jeszcze były obsadzone a potem cierpliwie wykończ tankami piechotę w okopach. Kiedy tylko czołg otworzy ogień do piechurów zatrzymuj go (klawisz R) aby nie podjeżdżał do nich zbyt blisko narażając się na obrzucenie granatami. Potem zajmij swoją piechotą oczyszczone okopy. Teraz powinieneś przemieścić (zielone strzałki ) swoje jednostki drogą do skrzyżowania !1 a potem (razem z piechotą z lokacji *1 ) zaatakować japońską bazę (centrum dowodzenia - *2 ) przemieszczając się wzdłuż jedynej prowadzącej do niej od skrzyżowania !1 drogi.
Alternatywnie (zielone przerywane strzałki ) możesz też spróbować opanować pozycje japońskie w punkcie !2 (drewniane bunkry i jeden betonowy, okopana piechota, jakieś działa polowe). W tym wypadku staraj się wypatrzyć wroga z pomocą lornetek piechoty, podciągnij Priesty i ostrzelaj nieprzyjaciela z ich pomocą oraz zaatakuj go czołgami. Mniej więcej w tym samym momencie rusz drużyny piechoty z punktu *1 w stronę skrzyżowania !1 , kilku ludziom każ zając pozycje przy tamtejszej armacie p-lot a potem rusz drogą w kierunku lokacji *2 , którą masz opanować. Staraj się aby Twój atak na to miejsce obu połączonych sił (piechota i czołgi z początkowej lokacji ^2 i piechota z początkowej lokacji ^1 ) był maksymalnie skoordynowany a nieprzyjaciel nie będzie miał nic do powiedzenia.