Rozdział II - Misja "Diversion" | USA w Blitzkrieg 2 poradnik Blitzkrieg 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja "Diversion"
Cele misji:
- *1 - Opanuj (przejmij) stanowiska dział nabrzeżnych,
- - Przejmij japoński czołg lekki (sekretny cel),
- *2 - Zatop jednostki pływające wroga.
Zaczynasz w punkcie ^ gdzie zostają zrzucone na spadochronach Twoje dwa oddziały Rangersów. Kiedy tylko wylądują przełącz ich w postawę defensywną (czołganie się) i zakamufluj (klawisz Z). W ten sposób będą mogli skrycie podejść do nieprzyjaciela bardzo blisko. Tuż przy miejscu zrzutu jest bateria dział przeciwlotniczych (p-lot) strzeżona przez okopaną piechotę i bunkry skierowane w stronę morza (!1 ). Wprawdzie to nie jest cel tej nocnej misji ale skoro są tak blisko to ja postanowiłem owe "pukawki" przejąć licząc na jakiś medal za tą akcję ;-) albo, że chociaż okaże się iż był to ukryty cel. Przeliczyłem się jednak i wygląda na to, że działa są bez znaczenia ... Jednak jeśli również ulegniesz pokusie i postanowisz je zdobyć podaję sposób na wykonanie tego. Podkradasz się blisko stanowisk artylerii swoimi Rangerami i ... musisz poczekać aż okopana w pobliżu japońska piechota ruszy się ze swoich pozycji i uda na patrol w stronę morza aby zająć tamtejsze okopy. Wtedy możesz zdjąć obsady wrogich dział p-lot, potem kazać Rangerom je zająć i rozwalić z ich pomocą pobliskie bunkry (tzn. tą część z nich, która jest w zasięgu ognia). W dalszej kolejności otwórz ogień do nieprzyjacielskiej piechoty. Zapomniałem dodać, że tylko część dział jest obsadzona przez "skośnookich" (te tuż przy punkcie !1 ).
Teraz pora ruszyć w stronę punktu * . Prawdopodobnie z tych dwóch oddziałów piechoty nie zostało Ci już wielu ludzi (bo zajęli stanowiska przy artylerii) więc możesz ich już co najwyżej wykorzystać do zwiadu. Ruszaj nimi ostrożnie w stronę punktu * i eliminuj japońskich snajperów, których w tej misji jest całkiem sporo. Podczołguj się do nich zakamuflowany na odległość strzału i wtedy wykańczaj. Jeśli wśród swoich ludzi masz podoficera z lornetką wykorzystuj go do obserwacji terenu. Trzymaj się lewej strony drogi poruszając się wśród palm (zielone strzałki ) i kiedy droga skręca przed punktem * w lewo - też skręć (tzn. olej * , zajmą się nim inni ludzie). Zatrzymaj się dopiero na skraju palm przed japońską bazą w punkcie !2 . Wracamy teraz do * . Sposób postępowania jest prosty - wezwij samolot transportowy i zrzuć kolejnych Rangerów dokładnie na plac pomiędzy chatami. Kiedy wylądują otworzą ogień do jednej marnej drużyny skośnookich piechurów (zlikwidują ją) i przejmą stojący na placu japoński czołg lekki, wypełniając tym samym sekretny cel misji. Po tym udanym desancie pora ruszyć naszymi Rangerami (tymi którzy przed chwilą wylądowali) w stronę bazy (!2 ) - zielone strzałki . Czołg też rusz ale tylko kawałek drużką prowadzącą w stronę !2 (nie dojeżdżaj na razie do głównej drogi). Twoja "puszka" jest zbyt skromnie opancerzona by stawić czoła temu co znajduje się w bazie ... Używając kamuflażu i likwidując japońskich snajperów, którzy staną Ci na drodze podejdź (podkradnij się) piechurami pod wschodni skraj bazy (po palmy). Stamtąd postaraj się zlikwidować stanowiska ufortyfikowanych armat p-lot dużego kalibru (nie wszystkie są obsadzone), mniejszych działek szybkostrzelnych oraz szperaczy (mocne reflektory do przeszukiwania nieba). Jednocześnie Rangerzy na południowym skraju bazy (tych kilku, którzy zostali z oddziałów zdobywających na początku baterię p-lot) niech zlikwidują podobne stanowiska wroga w swoim zasięgu. Kiedy większość stanowisk artylerii p-lot wroga i szperaczów będzie zlikwidowana możesz ruszyć czołg (niech wjedzie "na bezczelniaka" do bazy wroga przez bramę) a także naszych dzielnych "spadaków". Możesz również teraz zrzucić pozostałych spadochroniarzy wprost na bazę wroga i wykończyć resztę "żółtków" w niej.
Kiedy dotrze do Ciebie informacja (ikona po lewej), że pierwszy cel misji (przejąć artylerię nabrzeżną) został wypełniony pod Twoją komendą znajdzie się kilka dział dużego kalibru na pobliskim wybrzeżu *1 . Ostrzelaj z ich pomocą (ogień zaporowy, klawisz Z) japońskie stateczki w zatoce i kiedy je zatopisz (ostatni cel scenariusza - *2 ) misja zakończy się.