Pojazdy pancerne | Jednostki w Blitzkrieg 2 poradnik Blitzkrieg 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
W "Blitzkrieg II" mamy odwzorowany jakiś tam fragment realizmu jeżeli chodzi o walki pancerne. Pojazdy pancerne charakteryzują się różną grubością pancerza - z przodu pancerz jest z reguły grubszy niż na przykład z boku czy z tyłu pojazdu. Armaty też mają różne osiągi jeżeli chodzi o przebijalnośc pancerza. Tak więc nie każdy Twój czołg jest w stanie poradzić sobie z każdym czołgiem wroga (i vice versa). Czasami musisz kombinować i starać się "dorwać" przeciwnika od jego słabszej strony (z boku a lepiej z tylu). Zwracaj więc uwagę podczas walki na parametry armaty swojego czołgu (jej przebijalnośc) jak i parametry pancerza celu (jego grubość z różnych stron) i zadawaj pytanie - czy mogę podjąć z tym wrogiem walkę frontalną czy musze próbować go zdjąć z innej strony. Bierz też pod uwagę, że nawet kiepsko opancerzony z przodu czołg jest trudniejszy do "zdjęcia" od tej strony jeżeli jest okopany.
Prawie wszystkie pojazdy pancerne mają wspólne dwa rozkazy z drugiego rzędu w panelu rozkazów (te pod klawiszami A i S), a mianowicie (od lewej): |
- "Entrench" ("Okop się") - klawisz A. Jednostka (czołg, armata polowa) okopie się lub obłoży workami z piaskiem (od przodu i trochę z boków) aby stanowić dla wroga trudniejszy do "ugryzienia" cel. Żółta ramka wokół tej ikony oznacza, że jednostka jest właśnie okopana. Można też wydać ten rozkaz klikając dokładnie na jednostce, która jest w stanie się okopać/obłożyć workami z piaskiem prawym przyciskiem myszy. Rozkaz niedostępny dla samochodów pancernych i niszczycieli czołgów !. Bardzo przydatna komenda w obronie, okopuj czołgi kiedy tylko możesz w takich sytuacjach. Jeśli jednak zauważysz, że spora ilość wrogiej piechoty podchodzi (podeszła) już bardzo blisko (na rzut granatem) radzę jednak wycofać pojazd (pamiętaj, że pojazdy okopane nie ruszą się same bez Twojej interwencji !).
- "Rotate" ("Obróć się") - klawisz S. Nakazuje jednostce obrót i ustawienie się w konkretnym kierunku. Czyń to więc kiedy widzisz, że jeden z Twoich wozów ustawił się ni w 5 ni w 9 w stosunku do groźnego przeciwnika (np. bokiem albo, co gorsza, tyłem). Rozkaz niedostępny (nie wiedzieć czemu) dla samochodów pancernych !.
Samochody pancerne
Słabo opancerzone i uzbrojone głównie w karabiny maszynowe, nie potrafiące się nawet obrócić w miejscu w kierunku wroga czy okopać. Dobrze spisują się w walce z piechota (dzięki kameom), z czołgami nie maja szans. Chociaż część z nich jest uzbrojona w działka małego kalibru a takimi już możesz spróbować walki z mniej wymagającym (słabiej opancerzonym) czołgiem nieprzyjaciela zachodząc go z boku czy z tylu, gdzie jego pancerz jest cieńszy. Możesz też próbować wykorzystywać je jako przynętę dla ciężkich i groźnych "puszek" npla wjeżdżając nimi w pole widzenia takiego "potwora" (najlepiej gdzieś z boku) i odwracając jego uwagę. Wtedy wyjeżdżasz co lepszymi swoimi "mordercami" i próbujesz skasować zajętego Twoim "szkrabem" "potwora". Dobrze taki trick działa na bezwieżowce nieprzyjaciela, które muszą się obrócić całym kadłubem aby strzelić do Twojego "malucha", tym samym pokazując wrażliwe boki (a czasem nawet tyłek) Twoim poważniejszym myśliwym. Możesz ich również używać do rozpoznania (choć też łatwo je "zdjąć", wystarczy jedno trafienie z byle "pukawki") a najlepiej do patrolowania planszy tam gdzie nie możesz zorganizować obrony a uderzenie nieprzyjaciela jest prawdopodobne.
Charakterystyczne rozkazy (umiejętności) - od lewej: "Patrol", "Rapid Fire", "Mobile Fortress" i "Firing on the Move". |
- "Patrol" - klawisz Z a potem klikanie z przytrzymanym Shiftem. Wyznaczenie trasy patrolu po której pojazd będzie się poruszał, od jednego punktu do drugiego. Jeżeli podczas patrolu wóz natrafi na przeciwnika podejmie z nim walkę a jeżeli starcie zakończy się zniszczeniem nieprzyjaciela wróci do czynności patrolowania. Jeśli np. boisz się o swoją niezabezpieczoną i nieobserwowaną flankę (o to, że wróg z niej właśnie może uderzyć) wyślij tam swój samochód pancerny lub czołg lekki z zadaniem patrolowania okolicy. Jeśli npl faktycznie uderzy to (mimo, że pewnie stracisz pojazd jeśli napotka on jednostki, z którymi nie będzie w stanie sobie poradzić) przynajmniej będziesz wiedział o zbliżaniu się wroga z tamtej strony odpowiednio wcześniej.
- "Rapid Fire" ("Szybki ogień") - klawisz X. Po prostu większa szybkość oddawania strzałów. Przydatne - rachunek jest prosty: wróg strzeli raz a ty w tym czasie oddasz trzy strzały.
- "Mobile Fortress" ("Mobilna forteca") - rozkaz zawsze aktywny. Jednostka po zakończeniu swojego ruchu okopuje się znacznie szybciej niż robiła to wcześniej (bez tej umiejętności). Oczywiście, że się przydaje - zyskujesz cenne ułamki sekund w tym cholernie dynamicznym Blitzkrieg'u II ;-P.
- "Firing on the Move" ("Strzelanie w ruchu") - klawisz V. Do tej pory twoje czołgi musiały się zatrzymywać na czas oddania strzału, teraz mogą strzelać w ruchu. Czy to jest przydatne ? A jakże ! Zyskujesz trochę czasu (zatrzymanie trochę trwa) mimo, ze celność tak prowadzonego ognia jest na pewno mniejsza niż gdybyś to robił po zatrzymaniu się. Umiejętność bardzo przydatna wszystkim czołgom lekkim i samochodom pancernym, które muszą objeżdżać z boków i tyłu potężniejsze "puszki" wroga aby zrobić im krzywdę. Teraz mogą "grzać" we wrażliwe miejsca przeciwnika (boki a przede wszystkim tył) nie zatrzymując się podczas gdy nieprzyjaciel często nie nadąża z obrotem wieży albo nawet całego kadłuba pojazdu (jeżeli to bezwieżowiec) w kierunku Twoich poruszających się pojazdów.
Czołgi (lekkie, średnie, ciężkie)
Rozkazy charakterystyczne dla czołgów lekkich (czyli te z dolnego rzędu w panelu rozkazów) są takie same jak dla samochodów pancernych. Dodatkowo czołgi lekkie potrafią się okopywać i obracać w miejscu. Z kolei czołgi średnie i ciężkie mają inny pierwszy z rozkazów charakterystycznych (mianowicie "Ambush" ("Zasadzka" - patrz niżej), pozostałe trzy są takie same jak dla samochodów pancernych i lekkich czołgów (te powyżej). Czołgi ciężkie mają jeszcze dodatkowo drugi rozkaz zupełnie inny (mianowicie "Precision Firing" ("Precyzyjny ogień" - patrz niżej) a ostatnie dwa takie same jak poprzednicy.
Zostało jeszcze 45% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie