Rozdział III - Misja "Easy Moves" | Niemcy w Blitzkrieg 2 poradnik Blitzkrieg 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja "Easy Moves"
Cele misji:
- *1 - Naprowadź ogień artylerii,
- *2 - Zdobądź strefę zaopatrzeniową,
- *3 - Zdobądź radziecki punkt dowodzenia,
- *4 - Uczestnicz w ataku na pozycje wroga.
Zaczynasz w punkcie ^ . Masz tam tylko samotnego snajpera pod swoją komendą. Niedaleko, w lokacji oznaczonej niebieskim wykrzyknikiem ! , znajdują się stanowiska sojuszniczych haubic, nad którymi nie masz jednak kontroli. Twoim pierwszym zadaniem jest wskazać im cel (lokacja *1 - radzieckie haubice 122 mm) z pomocą właśnie snajpera (Twoja artyleria sojusznicza otworzy ogień kiedy snajper wykryje/zobaczy haubice wroga). Zakamufluj więc snajpera (klawisz Z) i ruszaj przez pobliski mostek w kierunku punktu *1 (idź gdy nikogo nie widać, czołgaj się gdy natkniesz się na nieprzyjaciela).
Najpierw jednak uważaj na wroga w lokacji !1 - patrol chodzący tam i z powrotem po drodze, oficera z psem w jednym z wejść do farmy i kilku piechurów wewnątrz, koło domku (armatą p-lot się nie przejmuj, jest nie obsadzona). Poczekaj aż patrol odejdzie i zabij wszystkich po kolei zaczynając od psa, oficera, piechurów na farmie a na koniec wykończ powracający patrol. Po strzelaninie zakamufluj znów snajpera i ruszaj dalej w kierunku skrzyżowania *1 . Przed nim uważaj na radzieckiego snajpera z oficerem stojącego przy ognisku w punkcie oznaczonym czerwonym wykrzyknikiem ! . Zabij ich a potem możesz wykończyć część obsad haubic wroga, które już powinieneś widzieć. Gdy podejdziesz jeszcze bliżej i zobaczysz wszystkie działa ogień otworzy bateria sojusznicza z lokacji ! niszcząc artylerię wroga i zabijając pobliskich piechurów oraz niszcząc jeepa. Po ostrzale otrzymasz drugie zadanie - przejęcia pobliskiej strefy zaopatrzeniowej (*2 ), w której potem będziesz mógł zbierać swoje wojsko korzystając z posiłków. Ruszaj więc tam zakamuflowanym snajperem i (nie licząc już na sojuszniczą artylerię) wykończ z maksymalnego dystansu obsadę armaty p-lot, która się tam znajduje i kilku piechurów. Po przejęciu tej strefy zaopatrzeniowej możesz wezwać posiłki - czołgi i piechotę. Snajperem z kolei ruszaj na zwiad - najpierw w stronę pobliskiego skrzyżowania *1 z haubicami gdzie teraz pojawią się dwa samochody pancerne wroga ("stuknij je" podjeżdżając kawałek swoimi czołgami). Potem skieruj snajpera w stronę punktu !2 i wykończ nim szybko z maksymalnego dystansu obsady dwóch armat p-panc, które mają tam swoje stanowiska (każda po jednej stronie drogi). Następnie możesz podczołgać się bliżej !2 i jak tylko zobaczysz dwa moździerze wroga na polu w lokacji A zastrzel żołnierzy je obsługujących. (Alternatywnie możesz też biernie czekać aż sojusznicza bateria zniszczy najpierw armaty p-panc a potem moździerze).
Ten skraj wioski powinien być już w miarę bezpieczny i możesz teraz ruszać do natarcia na kolejny cel misji (lokacja *3 -sztab wroga) siłami, które zgromadziłeś w niedawno zdobytej strefie zaopatrzeniowej (*2 ). Snajpera w tym czasie skieruj (pamiętając o kamuflażu) na południe, w stronę budynków, które oznaczyłem na mapie zielonym wykrzyknikiem ! . Powinien stamtąd wypatrzyć skraj obrony nieprzyjaciela, której linia ciągnie się stąd aż do asfaltowej drogi na zachodzie. W zasadzie są to dwie linie obrony (grube czerwone krechy ) a pomiędzy nimi znajduje się pojedynczy moździerz (A ). Obrońcy to okopana piechota, czołgi, mnóstwo armat (głównie p-panc), chyba również bunkry. Postaraj się wypatrzyć snajperem jak najwięcej stanowisk nieprzyjaciela a ostrzelane one zostaną przez sojuszniczą baterię z ! . Nie używaj snajpera do likwidacji obsług armat polowych wroga bo zostanie on szybko zabity ! Twoje wojsko atakujące w tym czasie sztab nieprzyjaciela (*3 ) od strony strefy *2 poruszając się przez wieś najpierw niech uważa na dwa samochody pancerne w punkcie !3 a koło *3 (okopany czołg średni T-34 Mod. 41 i armata koło skrzyżowania, trochę piechoty i samochody) niech zniszczy dwa moździerze wroga na pobliskiej górce (A ). Jeśli pojawią się samoloty wroga wezwij swoje myśliwce. Po opanowaniu *3 uderz jeszcze na okopaną piechotę i armaty p-panc w dwóch miejscach na południowym skraju wioski oznaczonych czerwonymi wykrzyknikami ! . Potem przygotuj wojsko w zdobytej wsi (możesz wezwać posiłki) do przeprowadzenia finalnego natarcia na (osłabioną poprzez team Twój snajper-sojusznicza artyleria) linię obrony nieprzyjaciela (grube czerwone krechy przy *4 ) od tej strony razem z sojusznikami równocześnie atakującymi od południa (niebieska strzała ).
Nie wyrwij się czasem zbyt prędko do ataku, czekaj na sojuszników z południa ! Po wybiciu nieprzyjaciela scenariusz zakończy się.