Rozdział III - Misja główna "War in Steppes" | Rosja w Blitzkrieg 2 poradnik Blitzkrieg 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja główna "War in Steppes"
Cele misji:
- *1 - Zdobądź kluczowy punkt i wioskę,
- *2 - Zdobądź wioskę,
- *3 - Oczyść z nieprzyjaciela trzecią wioskę,
- *4 - Zdobądź pozycje wroga,
- *5 - Zdobądź sztab wroga.
Zaczynasz scenariusz w punkcie ^ tylko z kilkoma czołgami średnimi, jednym ciężkim i dwoma działami samobieżnymi SU-76. Na domiar złego Szkopy mają w swoich rękach wszystkie kluczowe pozycje (strefy zaopatrzeniowe). Jakby tego było jeszcze mało zaraz przy starcie na skarpie po prawej stronie drogi pojawiają się dwie niemieckie armaty polowe p-panc - rozwal je błyskawicznie zanim zdążą się ustawić. Potem ruszaj do pobliskiej wioski *1 ale cały czas zachowuj najwyższą ostrożność - po obu stronach drogi przy wjeździe do wsi są kolejne dwa działa p-panc, trzecie jest przy skrzyżowaniu dróg, po prawej. Zaraz za skrzyżowaniem, przy drodze stoi z kolei okopany czołg, w domkach koło niego jest trochę niemieckiej piechoty a pod cerkwią (kościółkiem) na górce po prawej stronie drogi masz groźną armatę p-lot. Kiedy tylko zdobędziesz tą wieś z kluczowym punktem wezwij posiłki i zorganizuj obronę przed kontratakami czołgów nieprzyjaciela z kierunku wskazanego czerwoną strzałką . To będą tylko czołgi więc posiłki wybierz takie jakie preferujesz na podobne sytuacje, miej tylko na uwadze, że wróg będzie Cię tu nękał atakami prawdopodobnie przez całą grę.
Jednocześnie staraj się też zorganizować już kolejne siły, które ruszą do ataku na wioskę w lokacji *2 , której bronią "puszki" wroga i trochę piechoty. Mnie wystarczyło wysłać tam kilka niszczycieli czołgów (uwaga na wyjeżdżające naprzeciw StuGi III). Mniej więcej w tym czasie w punkcie ^ (strefa zaopatrzeniowa) powinny pojawiać się oddziały sojusznicze, które będą nacierać na wroga wzdłuż niebieskiej strzałki po drugiej stronie rzeki. Może im ewentualnie pomóc wysyłając bombowce nad wieś oznaczoną dużym niebieskim wykrzyknikiem ! oraz szturmowce nad punkty !1 i !2 gdzie znajdują się stanowiska haubic polowych npla. Ale nie zużywaj zbyt wiele drogocennych posiłków na pomoc sojusznikom bo potem sam nie będziesz miał. Twoim następnym zadaniem jest opanowanie trzeciej już wioski w lokacji *3 . Możesz ją zaatakować (masz najbliżej) właśnie z punktu ^ (przez most). Zaraz za mostem uważaj na armatę p-panc i lekki czołg po lewej a trochę dalej, przy skrzyżowaniu koło stacji kolejowej na groźną 88 mm armatę p-lot i kolejne dwa czołgi a także piechotę w chatach. Skręć w lewo na skrzyżowaniu i rozwal po lewej moździerze, armatę p-panc i czołg a po prawej jakąś uzbrojoną drezynę na torach. Po opanowaniu wiosek w punktach *2 i *3 możesz wyprowadzić z nich uderzenie na lokację !1 . W punkcie *1 na razie cały czas odpieraj kontratakujące niemieckie czołgi. !1 najlepiej najpierw ostrzelać jakąś artylerią - haubicami albo rakietami. Kiedy wyeliminujesz już wroga w tym miejscu pora ruszyć wszystkimi siłami (tymi ze wsi *1 też) w kierunku następnego celu - *4 .
Po drodze uważaj na armaty p-lot 88 mm w punkcie !2 bardzo groźne również dla Twoich czołgów. Najlepiej je ostrzelać z bezpiecznej odległości rakietami bądź artylerią. Podobną taktykę (intensywny ostrzał) zastosuj wobec wsi *4 a potem przeczesz ją czołgami i piechotą eliminując niedobitki. Teraz odbij w lewo i ruszaj przez most w kierunku najbliższego czerwonego wykrzyknika ! . Tuż za mostem uważaj na bunkier po lewej i armatę p-panc po prawej a trochę dalej, na skrzyżowaniu dróg - na dwa StuGi go pilnujące (każdy po jednej stronie drogi). Sztab wroga w lokacji *5 jak i całą wiochę wokół niego najpierw mocno ostrzelaj ogniem zaporowym - artylerią dalekiego zasięgu, działami samobieżnymi, "katiuszami" i czym tylko możesz. Potem wkrocz na spalony teren piechotą i czołgami i dokończ robotę. Uważaj (szczególnie na okopane Pantery i Tygrysy) w okolicach dworca kolejowego a wcześniej przy kolejnym czerwonym wykrzykniku ! .