Rozdział II - Misja "Smokeout" | Niemcy w Blitzkrieg 2 poradnik Blitzkrieg 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja "Smokeout"
Cele misji:
- *1 - Zdobądź blokadę na drodze,
- *2 - Zdobądź wioskę,
- *3 - Zdobądź przejście (skrzyżowanie) w górach,
- *4 - Zakłóć komunikację wroga.
Zaczynasz w punkcie ^ (strefa zaopatrzeniowa). Ruszaj całością sił do skrzyżowania, które jest pierwszym celem twojej misji (*1 ). Czekają tam na Ciebie dwie armaty p-panc, jedna p-lot, okopany czołg Mk. III Valentine, samochód opancerzony Humber, ciężarówka i dwie drużyny piechoty. Armaty polowe wykończ w pierwszej kolejności, potem rozwal okopany czołg. Angielscy piechurzy mogą próbować uciec stąd drogą (jak wskazuje czerwona strzałka ) więc nie pozwól im na to - dopadnij ich czołgami. Po akcji możesz zabezpieczyć skrzyżowanie obsadzając drużyną piechoty, która poniosła największe straty zdobyte armaty polowe i kierując je w strony dróg (przestaw działa jeśli trzeba). Resztą sił ruszaj dalej, w kierunku wioski *2 , którą teraz masz zdobyć. Na spotkanie wyjadą Ci samobójcy w trzech Humberach (kolejna czerwona strzałka ). Wyślij ich do lepszego świata.
Przed wioską możesz rozdzielić siły i spróbować wtargnąć do niej w kilku miejscach - !1 i !2 oraz pomiędzy tymi punktami albo uderzyć całością w jednym miejscu. Najsilniejszą obronę napotkasz w punkcie !1 - chyba ze cztery armaty polowe p-panc (dwie po obu stronach drogi, kolejne dwie przed budynkiem), okopany czołg Mk. VI Crusader i trochę piechoty ( w tym w budynku). Najpierw zniszcz armaty polowe bo zanim uda Ci się rozwalić okopany czołg, który jest trudniejszym orzechem do zgryzienia to armaty Cię rozstrzelają. !2 i !3 to piechota w okopie i armata p-panc za nim (plus ckm Vickers w !3 ). W lokacji *2 i *4 poradzisz już sobie bez większych problemów. Po ich opanowaniu znajdziesz nieopodal dwie haubice (obsadź je), którymi możesz zacząć ostrzeliwać lokację *3 i czerwone wykrzykniki ! wokół niej. Powinieneś też pojmać angielskiego oficera (o ile przeżył jatkę ;-) - *4 ), którego trzeba niby eskortować do miejsca (centrum łączności) skąd zakłóci łączność Aliantów. Ma to niby spowodować, że alianckie bombowce zrzucą bomby na pozycje własnych sił. Ja tam żadnych bombowców nie widziałem w tej misji ... Potem oficer będzie włóczył się za twoimi jednostkami a jeżeli doprowadzisz go mniej więcej do punktu gdzie zaatakowały Cię trzy samobójcze Humber (druga czerwona strzałka ) to z powrotem zmieni "stronę po której gra" i ... zostanie zabity przez Twoich ludzi. Pojawi się informacja, że wypełniłeś czwarty *4 cel misji (zakłócenie łączności Aliantów). Szczerze mówiąc nie wiem o co chodziło z tym oficerem ;-) a nie miałem czasu tego dochodzić ...
Wróćmy zatem do bardziej zrozumiałej części gry ;-). Teraz masz zdobyć górskie przejście (skrzyżowanie) w lokacji *3 . Jeśli wcześniej ostrzelałeś zdobytymi haubicami czerwone wykrzykniki ! wokół tej lokacji to pewnie udało Ci się zniszczyć większość albo nawet wszystkie armaty p-panc w tych miejscach. Pozostanie Ci już więc tylko wykończyć okopaną piechotę w tych punktach. Siłami z wioski *2 zaatakuj lokację *3 poruszając się drogą wzdłuż skraju mapy. Jednocześnie możesz zebrać (posiłkując się rezerwami - panel posiłków) większą grupę wojska w lokacji *1 i stamtąd uderzyć na *3 kolejną drogą. Na skrzyżowaniu w *3 znajdziesz czołg Mk. III Valentine, trochę piechoty i dwie armaty p-lot. Jeśli ostrzelałeś je wcześniej haubicami tak jak Ci proponowałem to będzie tam tylko czołg ;-).