WYSPA SZÓSTA - gameplay | Black & White 2 poradnik Black & White 2
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Pierwsza z krain, w której przeciwnik nie będzie bierny i często przypuszczać będzie ataki na Twoją siedzibę. Nie będą to żadne zmasowane bitwy, ale co jakiś czas należy kontrolować sytuacje koło murów, bo może zdarzyć się tak, że 'ockniesz się' dopiero, gdy padać będą budynki.
Początek zadanie jak zawsze taki sam - zajmij się wstępnym rozbudowywaniem (spichlerz, pola uprawne, ołtarz itd.). Jak już wcześniej wspomniałem, na tym etapie możesz być atakowany przez wroga, dlatego umieść chowańca niedaleko drogi prowadzącej w głąb lądu (ale tak, by pobliska katapulta - na wzgórzu - go nie trafiała), dzięki temu zatrzymywać będzie wroga. W zakładkach jest zadanie, w którym mowa jest o wyłącznym atakowaniu pod osłoną nocy, jeśli chcesz je ukończyć zmieniaj porę dnia gdy wróg się zbliża.
Wstępna rozbudowa niczym się prawie nie różni, ale tym razem mury (czerwone kreski) będą niezwykle przydatne, dlatego też wznieś je możliwie szybko. Wróg podchodząc pod nie będzie stać tam nic Ci nie robiąc, a Ty tylko wyślesz od czasu do czasu jedną kulę ognia lub chowańca, by pozbyć się problemu. Gorzej, gdy atak wsparty będzie przez katapultę, wówczas szybko interweniuj (pupil niszczy ją jednym uderzeniem).
Miasto rozbudowuj w kierunku 'północnym' (orientacja względem obrazka - niebieskie strzałki), gdyż 'południe' (obszar w zielonej figurze) jest żyzny i wykorzystaj go pod uprawy. Doskwierać będzie Ci brak surowca kamienia (złoża zielone kropki), dlatego korzystaj głównie z drewna, którego jest pod dostatkiem i którego możesz sam pozyskać sadząc lasy i podlewając je. Budynki, które nie potrzebują rudy, a zwiększają znacząco splendor to ołtarz i w większych ilościach wille.
Przyniesioną rudę przez wchłoniętych osadników wykorzystaj do najpotrzebniejszych i najbardziej okazałych budowli.
Będąc złym rozbuduj się tak, by mieć dużą ilość mężczyzn i aby móc zwerbować okazałą armię. Aby ludzie szybko się rodzili, stawiaj dużo podstawowych domków, gdzieniegdzie żłobki i zaopatrz wszystkich w żywność.
Jednak zanim posiądziesz zbrojne ramię, nie marnuj czasu i wyślij chowańca na specjalną misję. W głębi terenu jest dużo porozrzucanych oddziałów wroga i katapult (czerwone plamki na wzniesieniach). Chowaniec bez problemu powinien poradzić sobie z tym wyzwaniem, a dzięki temu później nie będziesz mieć problemu podbijając oddziałami te tereny.
Drogę do wzgórz blokują mury (trzy - czerwone linie na planie powyżej) przebij się przez nie niszcząc bramy. Aby wykonać to bez zbędnego narażania zadania na szwank, najpierw pozbądź się stojących na nich łuczników umiejscawiając chowańca na pewnej odległości (smycz 'wbij do ziemi'), ten wyczuje ich obecność i zaatakuje rzucając ognistą kulę (którą już powinieneś mieć wykupioną). Potem tylko podejdź i sforsuj wejście.
Gdy teren zostanie względnie oczyszczony, pełną parą rozpocznij werbowanie armii, tak by posiadać najmniej 150 wojowników (najlepiej 2 dwóch oddziałach).
Ekspansję prowadź, tak jak wskazują strzałki, 'południowym' wybrzeżem. Na czele pochodu zawsze niech stoi chowaniec, jego zadaniem jest oczyszczanie terenu, a zwłaszcza wybijanie wszystkich oddziałów wroga na terenie miast docelowych.
Osiedle pierwsze jest najprostsze do podbicia i nie powinieneś mieć żadnych problemów. W drugim przeszkodę stanowi mur, łucznicy na nim i katapulty które tam stacjonują. By atak zakończył się sukcesem, niech wcześniej podopieczny zrobi tam porządek. Bramę sforsuj w ten sam sposób, co wcześniej. Największym kłopotem jest osada trzecia, gdyż panuje tam zaraza. Pod żadnym pozorem nie wysyłaj tam wojsk, bo zginą od choroby. Wcześniej musisz uleczyć wioskę, a wykonuje się to w zadaniu "Chorujące miasto" (szczegóły dział 'Wyspa szósta - zadania').
Niebieskie strzałki wskazują drogę, którą co jakiś czas oponent będzie wysyłał armię na Twoje miasto - uważaj i nie daj się zaskoczyć - miej zamkniętą bramę w stolicy i kiedy nieprzyjaciel się zbliży zniszcz go ognistymi kulami.
Ostatnim krokiem do zwycięstwa 'drogą zła' jest podbicie stolicy. Do tego ataku zwiększ swoją armię, tak by posiadać 200-250 żołnierzy. Na początku podbij ostatnią osadę (punkt I). W tym miejscu dzięki linii wpływów lecz swoje oddziały i chowańca. W punkcie II oznaczyłem mur i łuczników na nim stacjonujących. Zniszcz ich przy użyciu chowańca (jeśli będzie taka potrzeba wycofaj go i ulecz).
Następnie wtargnij nim do teren wroga i rozpocznij unicestwianie wojowników (punkt III - główne starcie). Kiedy to nastąpi i wszystkie siły skoncentrują się na nim, wyślij jeden oddział (100) na 'centrum miasta', by rozpoczęli zajmowanie. Resztę swoich wojsk wyślij na pomoc chowańcowi. Kiedy wszystkich zabijesz, nie zajmuj się niczym innym, gdyż wróg może odnowić część wojska. Po zwycięstwie możesz zacząć wykonywanie dotychczas nieukończonych zadań. |