WYSPA ÓSMA - gameplay | Black & White 2 poradnik Black & White 2
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Przed ostatnią wyspa i pierwszą z pseudo-brutalnymi Aztekami, "pseudo", bo jest to jedna z łatwiejszych krain w całej grze.
Będąc bogiem dobroci Twoim zadaniem jak zawsze jest zdobycie serc poddanych przeciwnika za pomocą pięknego miasta. Koło miejsca, w którym rozpoczyna się zabawę znajduje się jezioro - ziemie z nim sąsiadujące (zielone linie) są najbardziej wartościowym kawałkiem gruntu, pod żadnym pozorem nie zabuduj go, bo tylko tam możesz umieszczać pola uprawne. Miasto powiększaj w głąb pustyni i na 'imponujące' wzgórze (niebieskie linie). Mury potrzebne do obrony wznieś między skałami - trzy odcinki (czerwone linie).
Ludność z okolicznych miast i osiedli powinna dość szybko przejść na Twoją stronę, za pierwszym razem przechodząc tę wyspę nastawiłem się na podboje - stawiając domy, by mieć dużo ludności do armii bez większych starań przeciągnąłem 4 grupy ludności.
Jeśli pragniesz obalić Azteków siłą, nie będziesz mieć dużego pola do popisu, mapa jest bardzo skromna, jeśli chodzi o ilość terenu, a tym samym manewry okrojono do minimum. Jak zawsze wykorzystuj maksymalnie chowańca, który już powinien być mistrzem w walce. Wysyłaj go na zwiad i po trochę wykańczaj kręcące się po okolicy jednostki nieprzyjaciela. Na szczególną ostrożność zasługują oddziały łuczników, które strzelają ognistymi strzałami, co z kolei zapala pupila i utrudnia mu atakowanie.
Droga do pierwszej osady odgrodzona jest murem. Jeśli szybko zechcesz zdobyć tę wioskę, wyślij chowańca, by utorował ją. Jeśli poczekasz dłuższy czas i bronić się będziesz przed atakami u siebie, mur opustoszeje i będziesz mieć wolny szlak.
Miasto drugie jest dość znacząco obstawione i ogrodzone murem (miasta podkreślone to posiadające mur). Zwyczajne wysłanie chowańca mogło by się zakończyć klęską, dlatego postaraj się jednostki stacjonujące pod murami (na zewnątrz) eliminować po kolei, a te na terenie miasta...
... wywabić. Odciągaj je powoli, tak by cały czas podążały za Twoim pupilem, aż dotrą do linii wpływów z osady pierwszej. Kiedy minął linie zniszcz ich magiami.
Miasto trzecie, choć posiadające mur, jest dość słabe i bez obawy możesz posłać na nie chowańca. Sforsuj nim bramę i wtargnij do miasta, by rozprawić się z oddziałami tam stacjonującymi. Następnie sprowadź jeden oddział i przejmij miasto.
By zakończyć krainę, potrzebujesz jeszcze tylko przejąć stolicę Azteków. Ich zapasy militarne powinny być już dość skromne. Podopiecznym pozbądź się łuczników na murach i obal bramę. Resztę niedobitków wykończ swoim wojskiem, którego posiadaj i miej w gotowości przynajmniej 200.