Black & White 2 - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Czas rozpocząć zabawę na malowniczo wyglądających wyspach, gdzieś... niewiadomo gdzie. Dzięki swoim boskim umiejętnościom poprowadzisz lud Greków do zwycięstwa nad brutalnymi Aztekami. Trzymając ich silną ręką bądź pomagając w potrzebach, otrzymywać będziesz należną Ci chwałę, którą wykorzystasz do pokonania wszystkich wrogów. Nie mogło również zabraknąć chowańca, Twojego ziemskiego wysłannika, który przy większej lub mniejszej ingerencji pomoże Ci we wszelkich przeciwieństwach losu - w bitwach i rozbudowie miast. |
Poradnik zawiera gruntowny opis wszystkich dziewięciu wysp, wraz ze szczegółami na temat zadań z srebrnych zwojów (i innych). Ponadto dorzuciłem garstkę cennych porad.
Życzę miłej zabawy!
Łukasz "Crash" Kendryna
CHOWANIEC
Dzięki temu stworzeniu żadne zagrożenie nie powinno wywoływać u Ciebie strachu. Jego siła i umiejętności z dużą łatwością przeciwstawiają się potędze oponentów. Nie będę ukrywał, że jest on stworzony w głównej mierze do bitew, gdyż przy rozbudowie miast często nie można na nim polegać.
Jako dobry
Głównymi zadaniami, którymi Twój pupil powinien się zajmować będąc tym dobrym, jest pomaganie w pracach miejskich. Dzięki umiejętnościom (rolom) budowniczego, zbieracza czy komedianta będziesz mógł zrobić z niego potulnego pupila. Odpowiednio ustawiona rola nakazuje mu rozwijanie wyłącznie wybranej umiejętności, dlatego najlepiej umieszczać go w odpowiednich miejscach. Dla przykładu, gdy postawisz kilka fundamentów i chcesz, by chowaniec pomógł wieśniakom w budowaniu, wybierz rolę budowniczego i przywiąż go do jednego z budynków (pojawi się wokół niego granica, w zasięgu której będzie wykonywał daną pracę).
Możesz go również pozostawić samego sobie ustawiając mu "wolną wolę". Obserwując go i reagując zaraz po tym, jak wykona jakąś czynność (a wykonuje ich naprawdę duży wachlarz) karz go bądź nagradzaj. W ten sposób pozwalasz wykonywać mu daną pracę lub powodujesz, że nie jej powtórzy. Dzięki temu kreujesz jego charakter.
Najbardziej przydatną rolą, którą polecam rozwijać (kupując jej kolejny poziom w pasku narzędzi, w dziale daniny) jest zbieractwo. Dzięki temu zwiększasz szybkość wzrostu surowców, które później z łatwością samemu wykorzystujesz do rozbudowy (gdy robi to podopieczny zajmuje do dużo czasu i jest mało efektywne). Ponadto możesz go wykorzystywać do pozyskiwania surowców spoza linii wpływów.
Jako zły
W przypadku, gdy chcesz, by jego osobowość była negatywna (w sensie moralnym), maksymalnie wykorzystuj rolę wojownika. Jego siła jest tak duża, że sam w niektórych misjach z łatwością pokonuje wielkie zastępy armii nieprzyjaciela. Priorytetowo daninę wydawaj na podnoszenie tej umiejętności, gdyż jest niezwykle ważna.
Jego siłę można dodatkowo zwiększyć kupując mu możliwość stosowania magii. To ona z bardzo dużą łatwością niszczy wojska. Najbardziej przydatna wydaje się kula ognia, dzięki niej zabija z większej odległości (unikając obrażeń) łuczników, którzy nawet nie reagują. Kule ognia może również rzucać poza mury przeciwnika, by niszczyć stacjonujące tam oddziały i budynki. Niezwykle przydatna jest też sposobność uzdrawiania. Stosuje ją w chwili zagrożenia własnego życia, jak również życia sojuszniczych jednostek.
Chowaniec idealnie nadaje się jako mur obronny, oczywiście nie dosłownie. Gdy nasze miasto usytuowane jest tak, że droga do niego prowadzi tylko przez jedno miejsce, umieszczamy tam chowańca (przywiązując go smyczą wojownika), a ten wykańcza wszystkich zbliżających się napastników.
WYSPY - objaśnienie
Każda wyspa, którą opisałem, składa się z dwóch większych działów: gameplay i zadania. W pierwszym opisałem, w jaki sposób prowadzić właściwą rozgrywkę - rozbudowę i bitwy. W dziale 'zadania' znajduje się opis do misji ze srebrnych zwojów i z zakładki 'zadania specjalne'. W niektórych przypadkach napomniałem co nieco o poleceniach z innych działów (jak miasto czy chowaniec), lecz przez ich częste powtarzanie się i ogólnie łatwość nie fatygowałem się pisać o rzeczach oczywistych.
Większość z wysp opisałem w dwojaki sposób (w działach gameplay). Akapity rozpoczynające się kolorem pomarańczowym przeznaczone są dla osób chcących przejść grę będąc dobrym bogiem i ten opis zazwyczaj jest skromniejszy, gdyż strategia takiej rozgrywki powtarza się na większości z wysp. Akapity zaczynające się od koloru niebieskiego to te, w których znajduje się opis do strategii i taktyk wojennych. Znajdziesz tu szerszy opis i więcej wskazówek.
Autor Poradnika
Łukasz Kendryna
Informacje o Black & White 2 - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 23, ilustracje: 114 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Black & White 2 - poradnik do gry
- WYSPA SIÓDMA - zadania | Black & White 2 poradnik Black & White 2.
- WYSPA SZÓSTA - zadania | Black & White 2 poradnik Black & White 2.
- WYSPA ÓSMA - zadania | Black & White 2 poradnik Black & White 2.
- WYSPA ÓSMA - gameplay | Black & White 2 poradnik Black & White 2.
- WYSPA TRZECIA - zadania | Black & White 2 poradnik Black & White 2.