Biomutant: Zium/Whiz - solucja, opis przejścia Biomutant poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Biomutant znajdziecie dokładny opis przejścia głównego zadania fabularnego Zium (Whiz).
Właz ośmionoga jest zablokowany, a Zium nie może opuścić Falostacji (Surge Station), dlatego musicie mu pomóc i zdobyć niezbędne narzędzia. Ciuch-Ciuch powinien zapewnić Wam to, czego potrzebujecie. Kiedy ośmionóg będzie zdatny do żeglugi, upewnijcie się, że został wyposażony w broń - przyda się zarówno coś wybuchowego, jak i odwracającego uwagę. Bum zostawił trochę ogniobłysków, a Skrzelek będzie wiedział, gdzie znaleźć rozpraszające gupoki.
- Odwiedź Ziuma (Visit Whiz)
- Poszukaj mekadłoni na Mekastadionie (Look for Mekafingro at Mekastadium)
- Porozmawiaj z Ciuch-Ciuchem o smarprysku (Talk to Chu-Chu about Grease-Sprinkler)
- Znajdź ogniobłysk w Bumfabryce (Find a Pyrostick at the Bangplant)
- Zapytaj Skrzelka o gupoki (Ask Gill about Guppos)
Odwiedź Ziuma (Visit Whiz)
Zium opowie Wam o swoim wynalazku, ośmionogu (Octopod), który ma Wam pomóc w walce z Puchciem Mętniakiem (Murk Puff). Niestety, właz do maszyny zablokował się, a Zium poprosi, abyście zdobyli dla niego odpowiednie narzędzie.
Poszukaj mekadłoni na Mekastadionie (Look for Mekafingro at Mekastadium)
Główne drzwi będą zamknięte i nie będziecie mogli ich sforsować. Przejdźcie do pokoju widocznego na powyższym obrazku i wejdźcie na wyższy poziom, a następnie zejdźcie schodami na parter.
Aby otworzyć drzwi, musicie dostarczyć do nich prąd poprzez ułożenie prostych puzzli rotacyjnych. Pamiętajcie, aby łączyć poszczególne przełączniki kolorami - pomarańczowy do pomarańczowego, a biały do białego.
Uruchomienie mekadłoni wymaga ułożenia kolejnych niezbyt skomplikowanych puzzli rotacyjnych - zwróćcie uwagę na dwa małe pokrętła, które muszą zostać dopasowane do koloru po lewej stronie klucza. Po uruchomieniu mekadłoni wróćcie do Ziuma.
Porozmawiaj z Ciuch-Ciuchem o smarprysku (Talk to Chu-Chu about Grease-Sprinkler)
Niestety, Ziumowi nie udało się otworzyć włazu do ośmionoga i tym razem poprosi Was o to, abyście odwiedzili Ciuch-Ciucha na Końcu Linii (End-of-the-Line) i dowiedzieli się, jak zdobyć smarprysk. Przyjaciel Wiza pomoże Wam, jeśli znajdziecie dla niego nakrętkę (Wingnut).
Udajcie się do Ciuchciotunelu (Chugtunnel), zeskoczcie na sam dół ruin i rozprawcie się z kilkoma przeciwnikami.
Wejdźcie klatką schodową na wyższe piętro, pokonajcie kilku przeciwników, a następnie przejdźcie pomiędzy skrzydłami wiatraka do dalszej części tej lokacji.
Gdy dojdziecie do pomieszczenia z żółtymi plamami na ścianie, podskoczenie i złapcie się krawędzi, a następnie wskoczcie na wyższe piętro.
Podejdźcie do lokomotywy i rozwiążcie proste puzzle rotacyjne, aby zdobyć nakrętkę. Następnie rozwiążcie drugie puzzle, otwórzcie drzwi i wróćcie do Ciuch-Ciucha.
Ciuch-Ciuch w ramach wdzięczności pozwoli Wam zabrać smarprysk, który znajdziecie w skrzynce przy jego pojeździe. Zabierzcie przedmiot i wróćcie do Ziuma.
Znajdź ogniobłysk w Bumfabryce (Find a Pyrostick at the Bangplant)
Główne drzwi magazynu będą zamknięte, dlatego musicie znaleźć sposób, jak przedostać się na drugą stronę. Udajcie się do pomieszczenia z rakietą, pokonajcie broniącego jej przeciwnika, a następnie wejdzie w interakcję z pociskiem, aby wysadzić drzwi magazynu.
Złapanie ogniobłysków nie jest niestety takie proste. Nie warto uganiać się za fajerwerkami - zamiast tego stańcie w miejscu i poczekajcie, aż ogniobłysk przeleci tuż obok Waszego bohatera i wciśnijcie przycisk odpowiedzialny za interakcję. Po zebraniu trzech ogniobłysków wróćcie do Ziuma.
Zapytaj Skrzelka o gupoki (Ask Gill about Guppos)
Gupoki są potrzebne do odwracania uwagi Puchcia Mętniaka (Murk Puff), a Skrzelek wie, jak je zdobyć. Udajcie się do miejsca wskazanego na mapie świata i porozmawiajcie z nim, a dowiecie się, że musicie odnaleźć Grotę gupoków (Guppo Grotto).
Pójdźcie do miejsca oznaczone na mapie świata, a następnie zjedźcie windą na niższy poziom i ułóżcie puzzle rotacyjne, aby obniżyć poziom wody w zbiorniku.
Zejdźcie na dno zbiornika i poczekajcie, aż gupok podskoczy i złapcie go w siatkę. Po złapaniu 5 ryb rozbijcie ścianę, by wydostać się ze zbiornika i wróćcie do Ziuma.