Biomutant: Koniec Świata/End of the World - solucja, opis przejścia Biomutant poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Biomutant znajdziecie dokładny opis przejścia głównego zadania fabularnego Koniec Świata (End of the World).
Znaki zwiastujące koniec świata widoczne są wszędzie. Natura przygotowuje odwet, nadchodzi sądny dzień, a Wy musicie po raz ostatni stanąć oko w oko z Lupa-Lupinem.
- Zaakceptuj własne przeznaczenie (Accept your destiny)
- Pokonaj Lupa-Lupina (Defeat Lupa-Lupin)
- Posłuchaj sumienia (Follow your conscience)
Zaakceptuj własne przeznaczenie (Accept your destiny)
Udajcie się do obozu Lupa-Lupina. Na miejscu spotkacie Sifu sojuszniczego plemienia, który będzie chciał, abyście podjęli decyzję, co stanie się ze schwytanym Lupa-Lipnem. W trakcie Waszej rozmowy mięsożerca wyrwie się z uwięzi i rzuci się do ataku.
Pokonaj Lupa-Lupina (Defeat Lupa-Lupin)
W trakcie ostatniej walki (zadanie fabularne Mięsożerca), Lupa-Lupin został pokonany i pochwycony przez korzenie Drzewa Życia. Niestety, pojmanie drapieżnika wzmocniło tylko jego moc i Lupa-Lupin jest znacznie potężniejszy, niż dotychczas. Walka z tym przeciwnikiem została podzielona na dwie fazy, a w każdej z nich musicie pozbawić bossa paska zdrowia podzielonego na trzy części.
Pierwsza faza pojedynku
Na początku pierwszej fazy pojedynku z Lupa-Lupinem możecie liczyć na pomoc wojowników sojuszniczego plemienia, którzy natychmiast ruszą do ataku. Plemienni wojownicy nie tylko wyrządzają obrażenia, ale także odwracają uwagę bossa.
Lupa-Lupin pomimo swoich olbrzymich rozmiarów jest bardzo sprawnym przeciwnikiem i w ułamku sekundy może zaszarżować na Waszego bohatera - bądźcie przygotowani na zrobienie uniku w bok, gdy zauważycie nad jego głową charakterystyczne ikony białych błyskawic.
W trakcie walki w bliskim kontakcie uważajcie na zamaszyste ataki łapami, a także na potężne uderzenia zza głowy. Co więcej, Lupa-Lupin będzie starał się złapać swój cel i zmiażdżyć go.
Gdy pozbawicie Lupa-Lupina pierwszej części paska zdrowia, do walki wmiesza się Sifu sojuszniczego plemienia. W trakcie tego etapu boss nie będzie dysponował żadnymi nowymi umiejętnościami.
Gdy Lupa-Lupin pokona Sifu, będziecie musieli kontynuować walkę z bossem w pojedynkę. W końcowym etapie tej fazy walki boss będzie korzystał z mrocznej energii, którą może skumulować, a następnie cisnąć po ziemi w stronę swojego przeciwnika. Możecie uniknąć otrzymania obrażeń poprzez zrobienie uniku w bok.
Druga faza pojedynku
Druga faza walki z Lupa-Lupinem toczy się na małej arenie pod Drzewem Życia i jest znacznie trudniejsza. Poza szybko lecącymi pociskami, którymi boss atakował w poprzedniej fazie, Lupa-Lupin będzie dysponował nowymi umiejętnościami.
Przed rozpoczęciem walki warto przejść do menu przedmiotów zużywalnych i dodać do szybkiego paska wyboru moduły, które zwiększą obrażenia broni dystansowej i uzupełnić zapas apteczek.
Jedną z nowych umiejętności Lupa-Lupina jest możliwość szybkiego przemieszczania się po obszarze areny. Boss zamienia się w kulę fioletowej energii i natychmiast przenosi się w wybrane przez siebie miejsce - jeśli staniecie mu na drodze, otrzymacie obrażenia.
Zdecydowanie łatwiej walczy się przy pomocy broni dystansowej, ponieważ będziecie poza zasięgiem wielu ataków Lupa-Lupina. Walcząc w zwarciu, uważajcie na szybkie ataki łapami, uderzenia zza głowy, a także gwałtowne chwyty.
Należy tutaj zaznaczyć fakt, że Lupa-Lupin może blokować ataki psioniczne i inne ataki specjalne, co w znacznym stopniu zniweluje wyrządzane obrażenia. Przeciwnik blokuje w momencie, gdy zasłoni twarz rękoma.
Gdy pozbawicie bossa pierwszej części paska zdrowia, Lupa-Lupin wścieknie się i będzie atakował z jeszcze większą furią, wykorzystując przy tym mroczną moc. Gdy przeciwnik zacznie uderzać w ziemię, będziecie musieli przeskakiwać nad stworzonymi przez niego falami uderzeniowymi.
Na ostatnim etapie pojedynku z Lupa-Lupinem musicie uważać na jedną nową umiejętność, atak z wyskoku. Boss zbiera moc, a następnie wyskakuje wysoko w powietrze i z impetem spada na ziemię, wywołując ogromny wstrząs.
Gdy zdrowie Lupa-Lupina spadnie do zera, walka z finałowym bossem gry Biomutant dobiegnie końca, a Wy będziecie musieli zdecydować, jaki los spotka pokonanego drapieżnika.
- Spoczywaj w pokoju (Rest in peace): pozwalacie Lupa-Lupinowi umrzeć i wzmacniacie ciemną aurę;
- Żyj i pozwól żyć (Live and let live): oszczędzacie pokonanego przeciwnika i wzmacniacie jasną aurę.
Posłuchaj sumienia (Follow your conscience)
Po wyjściu na powierzchnię lektor w kilku krótkich zdaniach podsumuje Wasze poczynania i wybory, które podjęliście w trakcie przechodzenia gry. Udajcie się za swoim sumieniem do jaskini pod Drzewem Życia i obejrzyjcie zakończenie gry Biomutant.