Biomutant: Zamknięte bramki - jak otwierać? Biomutant poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 24 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Biomutant znajdziecie informacje jak otwierać zamknięte bramki i inne podobne przejścia. Dowiecie się jaki gadżet służy do rozsuwania bramek, czy możliwe jest używanie siły na innych interaktywnych obiektach z otoczenia oraz jak ulepszać łom.
Łom - odblokowanie i używanie
W grze Biomutant nie odnajduje się kluczy ani nie stosuje żadnych "cywilizowanych" metod otwierania zamkniętych bramek. Do wykonywania wszystkich tego typu czynności służy Pazurołom - Klawbar. Zdobędziecie go automatycznie w trakcie rozgrywania pierwszego głównego questu w Bunkrze 101, przy czym będzie on przydatny także po ukończeniu prologu kampanii.
Zdecydowanie najczęstszym zastosowaniem łomu na przestrzeni całej gry jest rozsuwanie zamkniętych bramek, które mogą blokować dalsze przejście.
Łom ma też jednak inne zastosowania. Tuż po zdobyciu łomu będzie musieli użyć go na uszkodzonej dużej rurze. Może on też być używany m.in. do wyważania kratek.
Niezależnie od okoliczności musicie wciskać rytmicznie Kwadrat (na PS4 i PS5) żeby zaliczać banalne scenki QTE - symbolizują one konieczność wykazania się tężyzną fizyczną do wyważenia czy otwarcia jakiegoś przejścia.
Jak ulepszyć łom?
W dalszej fazie kampanii natraficie niestety na poważne utrudnienie związane z używaniem łomu. Niektóre przejścia i kratki mogą być wzmocnione i wymagać dysponowania ulepszonym łomem. Gra wyświetli komunikat o konieczności posiadania łomu z poziomu 2.
Po tym jak po raz pierwszy natraficie na miejsce wymagające wejścia w posiadanie ulepszonego łomu do Waszego dziennika powróci poboczny quest Pazurołom (The Klawbar) z nowym celem misji Załomotany Żwirek (Pryoritizing Pebble). Musicie w ramach tej opcjonalnej misji spotkać się ze Żwirkiem (Pebble) i odebrać od niego nowe zlecenie. Dopiero po jego wykonaniu odblokujecie łom drugiego poziomu.
Wspomnianym zadaniem warto od razu się zająć po to żebyście nie musieli zapamiętywać odnajdywanych w świecie gry zablokowanych przejść, które mogą uniemożliwiać zaliczanie lokacji w 100%.