Założenia trybu Titan cz.1 | Tryb Titan i Conquest | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Tryb Titan jest nowością w serii Battlefield. Poniżej przedstawione są założenia tego sposobu prowadzenia rozgrywki oraz kolejne czynności, jakie drużyna musi wykonać, by osiągnąć zwycięstwo.
Co robić, aby wygrać?
- Przejąć jak najwięcej wyrzutni rakietowych BLOC-2 i utrzymać je;
- Wejść do wrogiego Titana po zniszczeniu pola siłowego maszyny;
- Uszkodzić 4 konsole wewnątrz statku;
- Zniszczyć rdzeń Titana;
- Uciec ze statku.
Na samym początku, należy spojrzeć na wskaźniki znajdujące się u góry ekranu.
Prezentują one stan obu Titanów oraz przynależność wyrzutni rakietowych (silosów) BLOC-2. Najpierw zajmijmy się statkami.
Powyższy obrazek przedstawia dwa Titany, po lewej i prawej stronie. Statek po lewej należy do Unii Europejskiej, po prawej zaś - do Koalicji Panazjatyckiej. Widzimy, że Titan EU jest w połowie otoczony linią. Oznacza to, że jego pole siłowe jest zniszczone w około 50%. Statek PAC nie ma już tej osłony i właśnie z tego powodu pojawiły się pod nim cyfry od 1 do 4. Symbolizują one konsole, ale nimi zajmiemy się później.
Pole siłowe nie pozwala nieprzyjacielowi na dostanie się na statek. Zniszczenie go umożliwia wejście do Titana i zniszczenie go od środka. Poniższy obrazek przedstawia poziom uszkodzeń, jakie przeciwnik zadał już po dezaktywacji pola siłowego. Statek EU jest zniszczony w około 30%, maszyna PAC jest już w stanie krytycznym.
Przejdźmy teraz do cyfr od 1 do 5 umieszczonych w sześciokątach, między symbolami obu statków. Oznaczają one wyrzutnie rakietowe BLOC-2. Jeżeli cyferka jest czerwona, oznacza to że wyrzutnia opatrzona tym numerkiem jest w rękach wroga. Analogicznie, niebieski kolor wskazuje, które wyrzutnie należą do naszej drużyny. Szare cyferki przypisane są do niczyich silosów.
Rozmieszczenie silosów można sprawdzić na mapie danej planszy.
Po co w ogóle przejmować wyrzutnie BLOC-2?
Rakiety wystrzeliwane z wyrzutni uszkadzają pole siłowe wrogiego Titana. Ponadto, po jego zniszczeniu rakiety dalej strzelają w statek przeciwnika uszkadzając jego strukturę i rdzeń.
Przejmowanie wyrzutni odbywa się na tej samej zasadzie, co zajmowanie flag - należy podejść blisko niej i odczekać kilka chwil, aż podłączymy się do silosu, przeprogramujemy go (w przypadku odbijania wyrzutni z rąk przeciwnika), a następnie ustalimy własne koordynaty celu. Podobnie jak w przypadku flag, im więcej ludzi stoi przy silosie, tym szybciej się odbywa jego zajmowanie. Dodatkowo, wyrzutnie pełnią funkcję spawnów, a więc pojawiają się tuż koło nich pojazdy, a członkowie naszej drużyny mogą się przy nich odradzać.
Silos wystrzeliwuje jedną rakietę co dwie minuty. Za pomocą klawisza [T],można sprawdzić, ile zostało czasu każdej wyrzutni do odpalenia kolejnego pocisku.
Co zrobić, kiedy pole siłowe wrogiego Titana zostanie zniszczone?
Po dezaktywacji osłony wrogiego statku, możemy doprowadzić do jego zniszczenia na dwa sposoby. Pierwszy polega na dalszym utrzymywaniu wyrzutni rakietowych BLOC-2. Pociski będą dalej wystrzeliwane i będą uszkadzać strukturę wrogiego Titana. Jest to jednak dość czasochłonne. Drugi sposób może być dużo szybszy, a polega on na dostaniu się na statek nieprzyjaciela i zniszczeniu go od środka.
Jak dostać się do wrogiego Titana?
Na to również są dwa sposoby. Pierwszy polega na wylądowaniu statkiem powietrznym na Titanie.
Drugi sposób to podjechanie wozem APC do wrogiego Titana, wystrzelenie się w kapsule, a następnie wylądowanie na statku.
Uwaga na to, by nie stanąć wozem APC dokładnie pod Titanem, bo w takim wypadku spotka nas niemiła niespodzianka, mianowicie uderzymy kapsułą o spód statku i wrócimy na ziemię.