Inżynier | Klasy żołnierzy | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Inżynier
Inżynier EU
| Inżynier PAC
|
Opis klasy:
Dobry inżynier potrafi być prawdziwym utrapieniem dla pojazdów wroga i zarazem zbawieniem dla maszyn obsługiwanych przez sprzymierzeńców. Wyposażony jest on w wyrzutnię rakiet przeciwpancernych, narzędzie naprawcze HOFF-3000 i pistolet maszynowy. O ile rakietnica i HOFF-3000 świetnie sprawują się na polu bitwy i często okazują się być niezwykle przydatne, to już pistolet maszynowy przeznaczony do obrony przed piechotą jest mało użyteczny na dystans większy niż kilkanaście metrów. Dlatego też inżynier powinien poruszać się pod osłoną jednostek uzbrojonych w broń palną o średnim i dużym zasięgu, na przykład szturmowców. Inżynier pełni w drużynie funkcję uzupełniającą - wykrywa i zwalcza wrogie pojazdy. Podobnie jak zwiadowca, powinien on zazwyczaj atakować z miejsc o dobrej widoczności. Zapewnia mu to większą skuteczność w walce ze sprzętem pancernym.
Wyposażenie do odblokowania zwiększa możliwości inżyniera i sprawia, że wykonuje on swoje standardowe zadania o wiele lepiej i szybciej. Do dyspozycji jest między innymi wyrzutnia rakiet przeciwlotniczych, która w połączeniu z mobilnością żołnierza może dawać niesamowite rezultaty. Opcja rozbrajania ładunków wybuchowych oraz instalowania własnych pozwala - zwłaszcza w terenie miejskim - na blokowanie i otwieranie dróg dla pojazdów. Cały czas należy jednak pamiętać o tym, że bez kolegów z zespołu ani rusz, bowiem wiadomo powszechnie że inżynier jest łakomym kąskiem dla wrogich zwiadowców i szturmowców.
Dobry inżynier powinien przede wszystkim poruszać się wraz ze swymi sojusznikami. Mogą nimi być zarówno piechociarze, jak i pojazdy pancerne; niezależnie od tego, czy towarzyszymy człowiekowi czy maszynie, zawsze prawie na pewno staną na naszej drodze maszyny przeciwnika, w które można strzelić z wyrzutni rakiet. Znajomość map również jest bardzo przydatna.
Wyposażenie podstawowe:
HOFF-3000 (obie frakcje) HOFF-3000 to narzędzie służące tylko i wyłącznie do naprawiania uszkodzonych pojazdów, zarówno opuszczonych, jak i obsadzonych przez sojuszników. | |
Mitchell AV-18 (EU) Skuteczny zasięg strzału: średni/duży Tryby strzału: pojedynczy Celność: wysoka Obrażenia: duże Ocena ogólna: 4.5/6 | |
Sudnik VP (PAC) Skuteczny zasięg strzału: średni/duży Tryby strzału: seria, pojedynczy Celność: bardzo wysoka Obrażenia: duże Ocena ogólna: 5/6 | |
Turcotte Rapid SMG (EU) Pojemność magazynka: 26 Skuteczny zasięg strzału: mały/średni Tryby strzału: seria Celność: niska Obrażenia: średnie Ocena ogólna: 3/6 | |
Malkov RK-11 SMG (PAC) Pojemność magazynka: 30 Skuteczny zasięg strzału: średni Tryby strzału: seria Celność: niska Obrażenia: średnie Ocena ogólna: 3.5/6 | |
BJ-2 Combat Knife (obie frakcje) Obrażenia: bardzo duże Częstotliwość pchnięć: mała Ocena ogólna: 4/6 |
Sprzęt do odblokowania:
Wyposażenie jednostek przeciwpancernych:
- AE Defuser
- NetBat™ Vehicle ID
- PDS-1
- Pilum H-AVR
Wyposażenie saperskie i przeciwlotnicze:
- II-14 EMP
- DysTek Repair v2.0
- II-29 Motion Mine
- Mitchell SAAW 86 Anti-Air