Fall of Berlin | Analiza map | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Fall of Berlin
Nazwa mapy: Fall of Berlin
Lokacja: Berlin, Niemcy
Tryb: Conquest: Assault
Opis mapy: Polem bitwy jest miasto Berlin. Dominują tutaj długie ulice, które mogą wykorzystać snajperzy i jednostki wsparcia. Pojawia się również sporo budynków z wysokimi balkonami, z których doskonale widać flagi. Ponadto, dobrze się z nich rzuca granatami. Istotne są także wąskie poboczne uliczki, którymi można po cichu przedostawać się do posterunków leżących za linią frontu. Teren jest dość płaski, najważniejszym urozmaiceniem są wspomniane balkony i galeryjki, na których piechota nieraz gnieździ się całymi tabunami. Sprzęt ciężki pojawiający się na mapie, a także spore możliwości jego zastosowania wymagają posiadania przez piechotę uzbrojenia przeciwpancernego. Z drugiej jednak strony, częste walki prowadzone na krótkim i średnim dystansie wymuszają używanie zwykłych karabinów maszynowych, tak więc na mapie najczęściej można spotkać szturmowców i jednostki wsparcia, a od czasu do czasu - zwiadowców i inżynierów. Piechota przeważa na mapie, dlatego obecne tutaj wozy APC z operatorami wyrzutni bomb przeciwpiechotnych zbierają śmiertelne żniwo zabijając dziesiątki żołnierzy w ekstremalnie krótkim czasie.
Analiza: Dwa zielone owale na północy i południu oznaczają boczne, rzadko uczęszczane dróżki, którymi można w miarę bezpiecznie przechodzić z zachodu na wschód mapy. Duże zielone kółko na zachodzie to plac otoczony przez budynki z bardzo wysokimi balkonami, z których można strzelać do wrogów chcących przejąć flagę umiejscowioną na środku placu. Kolejne zielone kółeczko znajdujące się tym razem na wschodzie oznacza posterunek, przy którym toczą się najcięższe walki na samym początku rundy. Można do niego dojść z kilku różnych kierunków, a ponadto łatwo wrzucić do niego granat, co szczególnie utrudnia obronę spawnu. Punkt snajperski nr [1] to stacja kolei nadziemnej, do której wchodzi się wysoko po drabinie. Widać stamtąd posterunek na placu i szeroką drogę obok flagi umiejscowionej w centralnej części mapy. [2] to budynek z balkonem, z którego widać oba położone blisko spawny. Oba zespoły mające swoje bazy w punktach [I] i [II] dysponują po jednym wozie APC i jednym battlewalkerze.
Strategia dla EU: Grę należy zacząć od obrony wysuniętej na wschód flagi. Tam toczą się najcięższe walki na samym początku rundy. Im dłużej się będzie ją utrzymywało, tym później wróg wejdzie do centralnej części mapy w celu zajęcia kolejnych posterunków. Battlewalker L-5 Riesig oraz wóz APC powinny pomóc w zwalczaniu wrogich piechociarzy i ochrony własnych sił. Należy jednocześnie kontrolować boczne uliczki, by żaden przeciwnik nie przekradł się nimi i nie zajął flag na zachodzie. Dobrze jest umieścić w nich automatyczne wieżyczki będące na wyposażeniu jednostek wsparcia. Bardzo przydatne są również na tej planszy granaty. Można nimi eliminować wrogów zgromadzonych na balkonach. Budynek [2] jest szczególnie przydatny przy obronie wschodnich flag, gdyż można z nieco strzelać do nadciągających maszyn i żołnierzy nieprzyjaciela. W przypadku, gdy wróg zdoła zająć jeden z posterunków w centralnej lub zachodniej części terenu, należy przeprowadzić zwyczajny kontratak od strony najbliższego kontrolowanego spawnu.
Strategia dla PAC: Największą siłą zespołu jest wóz APC BTR-4 Romanov. Koniecznie musi się w nim znajdować przynajmniej dwóch żołnierzy i niezbędna jest również asysta inżyniera, który stale będzie naprawiał pojazd. Battlewalker potrzebny jest do obrony APC przed maszyną kroczącą przeciwnika. Błyskawiczny atak pojazdami pancernymi i piechotą powinien zagwarantować kontrolę nad flagą EU na wschodzie. W dalszej części mapy należy przyjmować podobną strategię, jednakże należy liczyć się z tym, że przeciwnik zechce odzyskać stracone wcześniej spawny. Należy więc pilnować bocznych dróżek zaznaczonych na powyższej mapce. Trzeba również pamiętać o tym, że środkowa część terenu Berlina wypełniona jest budynkami z wysokimi balkonami, na których może się znajdować od groma wrogich inżynierów chcących wysadzić w powietrze APC i battlewalkera.