Battlewalkery | Pojazdy | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
L-5 Riesig (EU)
T-39 Bogatyr (PAC)
Opis pojazdu:
Battlewalker (maszyna krocząca) to nowość w serii Battlefield. Jest to poruszający się na dwóch nogach robot. Może go obsługiwać maksymalnie dwóch graczy. Pierwszy z nich steruje całą maszyną i jednocześnie kieruje ogniem z działek przeciwpiechotnych oraz wyrzutni bomb przeciwpancernych. Drugi gracz obsługuje wyrzutnię rakiet przeciwlotniczych EMP i szybkostrzelne działka zamontowane na dachu wieżyczki.
Maszyny kroczące są w stanie poruszać się po dość stromym terenie, a także stąpać po dnie jakiegokolwiek zbiornika wodnego, naturalnego bądź antropogenicznego. Ponadto, są w stanie pokonywać niskie przeszkody, takie jak skrzynie czy betonowe płotki.
Battlewalker to najcięższy sprzęt w grze. Żaden inny pojazd w pojedynku 1 na 1 na średni dystans nie ma z nim większych szans. Zagrażać mu mogą zmasowane ataki przeciwpancerne i naloty. Niebezpieczne mogą być również ataki czołgów i inżynierów z bardzo dużych odległości.
Największą wadą battlewalkerów jest to, że wieżyczka bardzo się kołysze podczas chodu, co uniemożliwia celne strzelanie z działek przeciwpiechotnych. By oddać celną serię do wrogiej piechoty, należy się zatrzymywać i dopiero wtedy otworzyć ogień. Bomby przeciwpancerne są troszkę niecelne, najlepiej działają na średnie odległości (od 15-20 do 40 metrów).
Warto również wspomnieć o tym, że maszyna może się zablokować w ciasnych przejściach, na przykład między drzewami, i poważnie się uszkodzić.
Inną wadą battlewalkerów jest to, że czasami nie wiadomo, jak nogi ułożone są w stosunku do wieżyczki. Przez to może się zdarzyć, że ruszymy niekoniecznie w tę stronę co trzeba.
Obłożenie klawiszy:
By poruszać się szybciej, należy w trakcie chodu przytrzymać klawisz [Shift]. To zmusza maszynę do szybszego przebierania nogami, przez co zwiększa się jej prędkość.
Battlewalker potrafi również kucać (klawisz [Z]). Rzadko się to przydaje, ponieważ kucanie uniemożliwia poruszanie się, przez co maszyna staje się bardzo łatwym celem dla żołnierzy wyposażonych w broń przeciwpancerną. Dobrze jest z tego korzystać jedynie wtedy, gdy trzeba się ukryć za jakąś przeszkodą.
W chwilach walki można się wspomóc polem siłowym (Active Defence), które uruchamia się klawiszem [X].
Strefy trafienia:
1 - wieżyczka. Najtwardszy element maszyny.
- Battlewalker odbiera jedną bombą przeciwpancerną 15% energii;
- Czołg jednym strzałem w wieżyczkę odbiera około 20% energii;
- Jedna rakieta z ręcznej wyrzutni rakiet odbiera około 18%;
- Rosch Mk-S8 jednym strzałem zabiera około 30%;
- Powietrzne maszyny bojowe jedną rakietą odbierają 5%.
2 - tył. Miejsce, w którym nogi łączą się z wieżyczką jest najsłabiej opancerzone.
- Battlewalker odbiera jedną bombą przeciwpancerną 15% energii;
- Jeden strzał z czołgu zabiera 50% energii;
- Ręczna wyrzutnia rakiet zabiera 55% energii;
- Rosch Mk-S8 odbiera około 75%;
- Powietrzne maszyny bojowe odbierają 5%.
3 - tylna część odnóża.
- Battlewalker odbiera jedną bombą przeciwpancerną 15% energii;
- Czołg zabiera 30% energii;
- Ręczna wyrzutnia rakiet odbiera 35%;
- Rosch Mk-S8 zabiera 45%;
- Powietrzne maszyny bojowe odbierają 5%.
4 - przód odnóża.
- Battlewalker odbiera jedną bombą przeciwpancerną 15% energii;
- Czołg zabiera 50%;
- Strzał z ręcznej wyrzutni rakiet odbiera 50-55%;
- Rosch Mk-S8 zabiera 45%;
- Powietrzne maszyny bojowe zabierają 5%.