Verdun | Analiza map | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Verdun
Nazwa mapy: Verdun
Lokacja: Verdun, Francja
Tryb: Conquest: Head-On
Opis mapy: Rozległe tereny w okolicy Verdun to kolejne pole bitwy przystosowane do walk pancernych. Jest to teren równinny, z dużą ilością drzew i przeszkód terenowych w postaci niskich murków. Pomimo tego, że ciężki sprzęt przeważa na tej planszy, należy uważać na to, gdzie się jedzie; duża ilość małych uskoków i innych nierówności terenowych sprawia, że można bardzo szybko poważnie uszkodzić każdy rodzaj maszyny. Istnieją również inne poważne utrudnienia. Jedynym z nich jest rzeka biegnąca z północy na południe. Jest ona na tyle głęboka, że ani czołg, ani APC nie są w stanie jej przejechać. Zmusza to do szukania mielizn. Inną przeszkodą jest wysoki mur biegnący równolegle do wspomnianej rzeki. Nieliczne wrota i wyrwy w nim mogą być wykorzystywane przez pojazdy. Piechota nie gra tutaj zbyt dużej roli, najczęściej przydają się zwiadowcy z ładunkami RDX i inżynierowie, ze swoją bronią przeciwpancerną i możliwościami naprawiania pojazdów swojego zespołu.
Analiza: Niewielkie zielone kółko na północy otacza wioskę, w której możliwości manewrowania są dość ograniczone. Piechota może tam łatwo niszczyć wrogie pojazdy i zasypywać granatami wrażych żołnierzy. Duże zielone kółko otaczające cztery flagi oznacza miejsce najzacieklejszych walk oraz duży mur, zdolny zatrzymać wszelkie pojazdy pancerne. W tej części planszy posterunki często przechodzą z rąk do rąk. [1] to miejsce na tym właśnie murze. Można stamtąd zobaczyć południową flagę i powystrzelać atakujące ją piechotę, czołgi i battlewalkery. Zespoły zaczynają grę w punktach [I] i [II], gdzie mają pojazdy powietrzne i sprzęt pancerny.
Strategia dla EU: Grę należy zacząć od błyskawicznego przemieszczenia sił do środkowej części planszy. Ważne jest, aby od samego początku kontrolować centrum mapy, dzięki temu zmniejsza się liczba ticketów wroga. Obrona tych kilku flag może być trudna, gdyż przeciwnik w takiej sytuacji ma pewną dowolność i może wybierać, który posterunek zaatakować w pierwszej kolejności. Dlatego właśnie należy zgromadzić w środkowej części sporo pojazdów pancernych, które będą w stanie na czas dotrzeć do atakowanej flagi. Istnieje również ryzyko, że przeciwnik użyje powietrznego transportera i zajmie jakiś punkt za linią frontu. Na to też trzeba być przygotowanym, jednakże w tym przypadku nie są potrzebne zbyt duże siły - jeden czołg powinien wystarczyć. W przypadku, gdy to PAC zajmie centrum mapy, trzeba przygotować się do ciężkiej i trudnej walki o znajdujące się tam flagi.
Strategia dla PAC: Podstawowym celem jest zajęcie i utrzymanie środka planszy, tak samo jak w strategii EU. Jeśli zespołowi uda się dojść do muru i zgromadzić tam trochę sił pancernych, będzie to spory sukces. Można się również pokusić o zaatakowanie zachodniej flagi EU, przewożąc w jej okolice piechociarzy za pomocą transportu powietrznego. Jeśli jednak przeciwnik jako pierwszy zajmie centrum planszy, akcja na tyłach wroga może okazać się nieodzowna. Nie obejdzie się również bez częstych ataków na flagi w centrum terenu.
Tryb Titan:
Najważniejsze w trybie Titan na tej mapie jest to, że EU i PAC mogą bez większych obaw przesunąć statki w okolice silosów - kolejno - 4 i 3, zaznaczonych na zielono.