Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefield 2142 - poradnik do gry

Battlefield 2142 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Suez Canal | Analiza map | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Suez Canal

Nazwa mapy: Suez Canal - Suez Canal | Analiza map | Battlefield 2142 - Battlefield 2142 - poradnik do gry

Nazwa mapy: Suez Canal

Lokacja: Kanał Sueski, Egipt

Tryb: Conquest: Assault

Opis mapy: Pole bitwy rozdziela kanał. Po jego zachodniej stronie znajdują się zabudowania, gdzie EU ma swoją bazę. Wschodnia strona to pagórkowaty, rozległy teren, na którym umiejscowionych zostało kilka posterunków. Tam też najczęściej toczą się walki. Choć plansza przystosowana jest do walk pancernych, piechota również wtrąca tutaj swoje trzy grosze. Najlepszymi klasami są inżynier - do zwalczania pojazdów - i szturmowiec - dobry przeciwko piechociarzom. Pojazdy powietrzne również mogą znaleźć dość szerokie zastosowanie, głównie jako broń przeciwpiechotna i środek transportowy umożliwiający atakowanie flag położonych za linią frontu. Ważne jest to, aby szybko poruszać się między posterunkami i odbijać je w trybie natychmiastowym, by zapobiec utracie ticketów.

Analiza: Bazy obu drużyn są bardzo rozległe. EU ma aż dwie flagi [I] i [II], które pozwalają zespołowi na używanie maszyn powietrznych, czołgów i battlewalkerów. Dodatkowo, flagi [II] nie da się przejąć pojazdem gąsienicowym ani żadnym transporterem; jedynie piechota i maszyny kroczące wchodzą w grę. PAC ma aż dwie bazy [III] i [VI], dzięki którym może atakować z dwóch stron. Zielone kółko po środku otacza flagi, które najczęściej przechodzą z rąk do rąk. Wynika to z tego, że posterunki PAC znajdują się niedaleko. Ponadto, punkty te są miejscem walk piechoty, które wywiązują się dzięki dość gęstym zabudowaniom w tamtym rejonie. Strzelcy wyborowi, dzięki licznym pagórkom, mogą działać w wielu miejscach na mapie, jednakże istnieją dwie szczególne miejscówki. [1] to pasmo wysokich gór, z których można ostrzeliwać cele znajdujące się przy fladze EU na zachodzie i w bazie PAC na wschodzie. [2] to metalowe kładki, z których widać cały most i poruszające się po nim jednostki.

Strategia dla EU: Niestety, ale zaciekła walka o flagi na wschodzie jest nieunikniona. Wróg, dzięki dość dogodnemu położeniu, może atakować posterunki w dowolnej kolejności i w takim momencie, jaki mu się podoba. Trudno przewidzieć jego ruchy, dlatego też trzeba w tamtym terenie umieścić sporo jednostek pancernych, które będą jeździć od posterunku do posterunku i odbijać to, co wróg zdążył zająć. Należy również pamiętać o tym, że przeciwnik będzie próbował zająć punkty [I] i [II], a jest to dość duży cios dla zespołu. Grupka piechociarzy powinna sobie jednak poradzić z tego typu zagrożeniem. Warunkiem sukcesu jest szybkie reagowanie na ruchy przeciwnika oraz - w miarę możliwości - spychanie go do defensywy i położenia początkowego. Jeżeli jednak wróg zaczyna przeważać, trzeba atakować te punkty, które są najgorzej bronione. W ten sposób uda się przynajmniej opóźnić zmniejszanie liczby ticketów.

Strategia dla PAC: Ataki na flagi we wschodniej części muszą być naprawdę zmasowane, by okazały się skuteczne. Niezbędna jest duża ilość ciężkiego sprzętu, który będzie w stanie zniszczyć obronę wroga. Głównym celem jest sprawowanie kontroli nad większością posterunków w środkowo-wschodniej części mapy. Można to osiągnąć jedynie poprzez umieszczenie w tamtym rejonie dużej ilości czołgów i inżynierów, którzy będą w stanie zatrzymać kontratak EU. Niegłupim pomysłem jest również zajęcie głównych flag zespołu przeciwnego. W tym celu, należy wjechać do zachodniej części pojazdem zwiadowczym lub wlecieć powietrzną maszyną transportową wyładowaną piechociarzami. Taki ruch opłaca się jednak wykonywać dopiero po kilku minutach walki, gdy większość - lub nawet całość - sił nieprzyjaciela znajdzie się na wschodzie.

Tryb Titan:

Jedyne zmiany w mapie dla trybu Titan dotyczą faktu, iż wyrzutnie rakietowe leżą bliżej siebie niż flagi w trybie Conquest, dzięki czemu akcja toczy się właściwie tylko i wyłącznie w środkowo-wschodniej części terenu - Suez Canal | Analiza map | Battlefield 2142 - Battlefield 2142 - poradnik do gry

Jedyne zmiany w mapie dla trybu Titan dotyczą faktu, iż wyrzutnie rakietowe leżą bliżej siebie niż flagi w trybie Conquest, dzięki czemu akcja toczy się właściwie tylko i wyłącznie w środkowo-wschodniej części terenu. Statki można przemieścić w stronę pola bitwy, by były w stanie ostrzeliwać leżące na uboczach silosy. Zaznaczona na zielono wyrzutnia jest nieco wyjątkowa z tego względu, iż znajduje się ona w rzadko uczęszczanym miejscu w trybie Conquest, co może trochę dezorientować tych, co dopiero zaczynają walkę na Titany na Suez Canal.