Sidi Power Plant | Analiza map | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Sidi Power Plant
Nazwa mapy: Sidi Power Plant
Lokacja: Egipt
Tryb: Conquest: Head-On
Opis mapy: Bitwę toczmy na terenie elektrowni. Teren jest tutaj w miarę równinny, istnieje wiele szerokich dróg, którymi mogą poruszać się pojazdy pancerne bez narażania się na uszkodzenia. Ponieważ czołgi i battlewalkery są często spotykane na Sidi, klasa inżyniera jest dość często wybierana. Płynąca środkiem terenu rzeka nie jest zbyt wielką przeszkodą dzięki mieliznom i mostom. Obszar zabudowany znaleźć można w centralnej części planszy i właśnie tam walka pancerna może być lekko utrudniona, między innymi ze względu na niedostępne dla pojazdów betonowe wzniesienie i znajdującą się na nim konstrukcję. Najzacieklejsze starcia toczą się w okolicy posterunków w centrum mapy, a także przy punktach skrajnie położonych na wschodzie i zachodzie.
Analiza: Flagi otoczone zielonymi kółkami są szczególnie ważne z tego względu, że można z nich wyprowadzać ataki zarówno na centralny posterunek, jak i na punkty położone skrajnie na zachodzie i wschodzie. Ponadto, pojawia się tam battlewalker i pojazd zwiadowczy. Środkowy spawn, wbrew pozorom, nie jest zbyt ważny, nawet pomimo faktu, że pojawia się przy nim powietrzna maszyna bojowa Doragon lub Talon. [1] i [2] to mosty, przy których toczą się walki z użyciem wyrzutni rakiet przeciwpancernych, a czasem i karabinów snajperskich. Punkty [I], [II], [III] i [IV] to główne flagi obu drużyn, przy których pojawiają się czołgi i wozy APC.
Strategia dla EU: Zespół musi podzielić się na dwie grupy, z których każda obierze inną drogę. Pierwsza zaczyna od podjechania do punktu [III] i zajęcia go. Stamtąd powinna skierować się na wschód i zająć się znajdującym się tam posterunkiem. Dalsza droga prowadzi na południe, w kierunku głównych baz wroga. W tym samym czasie, druga grupa żołnierzy korzystająca z transportu powietrznego powinna zająć zaznaczony zielonym kółkiem punkt na zachodzie. Stamtąd, w obecności uzyskanego battlewalkera, należy skierować się do środka planszy w celu zajęcia kolejnych flag. W centrum mapy dojdzie zapewne do najzacieklejszych starć, w których dominować będzie ciężki sprzęt. Jeśli zespół zdoła zapewnić ciągłość posiłków w postaci czołgów, battlewalkerów i piechoty ze sprzętem przeciwpancernym, utrzyma on centralną część terenu i zwycięży. Od momentu nawiązania kontaktu z przeciwnikiem, transport powietrzny wykorzystywany będzie do zajmowania flag leżących za linią frontu, i to przez obie strony konfliktu. Trzeba więc od czasu do czasu spoglądać na mapę w celu sprawdzenia, czy posterunek [III] i wspomniana wcześniej zielona flaga nadal znajdują się pod kontrolą sił EU.
Strategia dla PAC: Strategia, jaką trzeba przyjąć podczas walki, przypomina sposób działania sił EU, lecz kolejność zajmowania flag jest nieco inna. Należy na początku obrać jedną z dwóch dróg. Lądowa wiedzie przez punkt [VI] do zaznaczonej na zielono flagi na wschodzie. Należy ją za wszelką cenę utrzymać, by móc później wyprowadzać ataki na centralną i północno-wschodnią część mapy. Można również drogą powietrzną udać się do południowo-zachodniej części mapy w celu zajęcia znajdującego się tam punktu. Stamtąd można wyprowadzić atak na otoczony zielonym kółkiem posterunek na zachodzie, niezwykle ważny dla EU. Możliwe jest również zaatakowanie flagi [III] za pomocą transportera powietrznego, ale należy pamiętać, że wróg może posłużyć się podobnym chwytem.
Tryb Titan:
Najważniejszą różnicą między mapą dla trybu Conquest i Titan jest położenie silosu 5. Jest on bardzo wysunięty na zachód i żeby mieć go stale pod kontrolą, należy opanować zespół budynków, przy których znajduje się zaznaczona zielonym kółkiem zachodnia flaga w trybie Conquest. Niezłym pomysłem jest zostawienie tam urządzenia SLSB. Titana można zbliżyć do pola bitwy, nie radzę jednak z tym przesadzać.