Założenia trybu Conquest | Tryb Titan i Conquest | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Tryb Conquest jest obecny w serii Battlefield od samego początku. Jeśli ktoś nie wie, na czym on polega, poniżej przedstawione są jego założenia.
Na mapie rozmieszczone są flagi, które trzeba zająć. Flaga jest miejscem, w którym możemy się odrodzić po śmierci, o ile została ona wcześniej zajęta przez graczy z naszego zespołu.
Flagi możemy podzielić na dwie grupy - takie, co da się przejąć, i takie których zajęcie jest niemożliwe. Te drugie oznaczone zostały poprzez znak zakazu. Rozmieszczenie i rodzaj posterunków możemy sprawdzać na mapach poszczególnych lokacji.
Obie drużyny mają odgórnie wyznaczony limit odrodzeń, tzw. tickets (kupony). Jeżeli któryś z graczy zginie na polu bitwy i odrodzi się, to liczba ticketów dla jego zespołu spadnie o 1. Liczba kuponów spada również wtedy, gdy przeciwnik kontroluje większość flag (są również inne założenia). Przegrywa ta drużyna, której liczba ticketów spadnie do zera lub będzie miała owych ticketów mniej w chwili, gdy upłynie czas rundy.
Rodzaje trybu Conquest:
Assault - jedna strona konfliktu broni się, a druga atakuje. Atakujący muszą zdobyć wszystkie flagi, wtedy przeciwnik zaczyna tracić swoje kupony. Drużyna broniąc się musi opanować ponad połowę flag. Zespół, który się broni, nie ma ani jednej flagi niemożliwej do zajęcia przez przeciwnika. Drużyna atakująca ma takową co najmniej jedną i rozpoczyna z większą ilością ticketów.
Head-On - obie strony konfliktu mają co najmniej jeden posterunek nie do przejęcia i walczą o pozostałe, możliwe do zajęcia. Gdy któraś z drużyn zdobędzie ponad połowę flag, nieprzyjaciel zaczyna tracić kupony.
Double Assault - żadna ze stron nie ma flagi niemożliwej do przejęcia. Przegrywa ta drużyna, której kupony spadną do zera lub której wszyscy żołnierze polegną i nie będą mieli żadnej flagi, przy której mogliby się odrodzić.