Orientacja w terenie i komunikacja | Uwagi dodatkowe | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Orientacja w terenie i komunikacja
Mapa pola bitwy
Jedną z podstawowych spraw na polu bitwy jest mapa. Włączamy ją domyślnie klawiszem [M]. Jest ona o tyle ważne, że pokazuje nie tylko położenie naszych kolegów oraz przynależność flag, ale także lokalizacje wrogów, jeżeli, na przykład komendant użyje UAV albo ktoś z naszego zespołu wskaże nam przeciwnika za pomocą róży komunikacyjnej.
Obserwacja mapy pozwala na zorientowaniu się w sytuacji na polu bitwy. Pomaga ustalić, gdzie toczą się najcięższe walki, gdzie są potrzebne posiłki, skąd wziąć ciężki sprzęt, a czasem również jaką klasą warto grać.
Mapa 3D
Obok tradycyjnej mapy, z pomocą przychodzi nam system 3D, który polega na tym, że na ekranie wyświetlają się ikony flag oraz innych ważnych obiektów, a także odległość, jaka dzieli nas od tych punktów. Można ją włączać i wyłączać lewym klawiszem [Alt].
Róża komunikacyjna
Pod klawiszem [Q] mamy tzw. różę komunikacyjną. Jak sama jej nazwa wskazuje, służy ona do komunikowania się z innymi członkami naszego zespołu. Pozwala między innymi na poproszenie o opiekę medyczną, amunicję, posiłki i podwiezienie. Możliwe jest również potwierdzanie i zaprzeczanie wszelkich wypowiedzi padających w grze, a także wskazywanie położenia wrogów. Służy do tego opcja Spotted (Zauważono). Jeżeli użyjemy jej podczas patrzenia na przeciwnika, jego pozycja zostanie zaznaczona na kilka sekund na mapie pola bitwy i będą się z nią mogli zapoznać wszyscy gracze w zespole.
System NetBat
NetBat to specjalny system, który dostarcza różnych informacji o naszych nieprzyjaciołach. Podczas gry pojawiają się na ekranie różne symbole ich dotyczące, na przykład kwadraty oznaczające ich położenie:
Systemu tego mogą używać pojedynczy żołnierze, lecz jego pełny potencjał można wykorzystać dopiero wtedy, gdy jest się w drużynie. Jeśli jeden jej członek zauważy przeciwnika i zostanie on automatycznie oznaczony na przykład kwadratem, pozostali członkowie również otrzymują dane o położeniu nieprzyjaciela, tak więc cała drużyna wie, gdzie znajduje się dany wróg.
By móc przekazywać innym informacje o przeciwnikach, trzeba najpierw odblokować hełm, który to umożliwia. Ważne jest to, że każda klasa dysponuje innym rodzajem hełmu:
- Hełm zwiadowcy pozwala na oznaczanie pozycji wroga nawet wtedy, gdy ukryje się on za jakąś przeszkodą terenową;
- Szturmowiec dysponuje hełmem, który zaznacza piechociarzy zespołu przeciwnego i dodatkowo identyfikuje ich klasę;
- Hełm inżyniera oznacza położenia i rodzaj pojazdów nieprzyjaciela;
- Jednostki wsparcia, dzięki swojemu hełmowi, znają położenie tych wrogów, co używają kamuflażu optycznego (urządzenie IT-33 Active Camouflage).
Informacje o położeniu przeciwnika znikają, gdy ten wyjdzie spoza zasięgu hełmu systemu NetBat.