Powietrzne maszyny bojowe | Pojazdy | Battlefield 2142 poradnik Battlefield 2142
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
UD-6 Talon (EU)
Type 4 Doragon (PAC)
Opis pojazdu:
Latając maszyny bojowe służą głównie do zwalczania celów latających i naziemnych pojazdów pancernych. Talon i Doragon obsługiwane mogą być przez maksymalnie dwie osoby. Pierwsza z nich pilotuje maszynę i obsługuje zasobniki rakietowe. Druga (tzw. drugi pilot) jest operatorem przeciwpiechotnego karabinu maszynowego i wyrzutni przeciwpancernych rakiet kierowanych.
Wspomniane zasobniki obsługiwane przez pilota mieszczą dziesięć rakiet, a więc tyle może ich maksymalnie wystrzelić w jednej serii. Jest to zabójcza broń przeciw pojazdom pancernym i innym jednostkom latającym. Dodatkowo, można z nich niszczyć działa, w jakie wyposażony jest Titan. Wykonywanie dobrych ostrzałów rakietowych wymaga treningu, ale dobrze wyćwiczony pilot jest w stanie zapewnić jednostkom naziemnym niesamowicie efektywne wsparcie.
Drugi pilot, obsługujący karabin i przeciwpancerne pociski kierowane, ma również niełatwe zadanie. O ile karabin przeciwpiechotny to bułka z masłem, to wyrzutnia rakiet jest już wymagającym wynalazkiem. Jest ona dokładnym odwzorowaniem tzw. TV Guided Missile z Battlefield 2. Używanie wyrzutni rakiet polega na odpaleniu pocisku, a następnie nakierowaniu go na cel ruchem myszki. W czasie celowania, kamera umieszczona jest na czubku rakiety, a więc do ostatnich sekund widzimy, jak pocisk się porusza i czy trafia w upatrzony przez nas cel. Ta broń została zaprojektowana do atakowanie pojazdów naziemnych. Nie znaczy to jednak, że nie da się z niej zniszczyć obiektów latających.
Rakiety obu pilotów powinny działać w jednym i tym samym czasie. Rzadko się zdarza, żeby seria z zasobników rakietowych całkowicie zniszczyła cel, dlatego drugi pilot powinien dorzucić swoje trzy grosze odpalając swój pocisk kierowany w ten sam cel. Dzięki temu jeden nalot wystarcza na zniszczenie każdego pojazdu naziemnego. Tak sprawne działanie wymaga jednak wielu godzin treningu.
Uwaga! Silniki odrzutowe tych maszyn nie są w stanie obrócić się dyszami do góry, toteż latanie do góry nogami przez dłuższy czas jest niemożliwe.
Obłożenie klawiszy:
Powietrzne maszyny bojowe dysponują polem siłowym (Active Defence), które uruchamia pilot naciskając klawisz [X].
Drugi pilot uruchamia wyrzutnię pocisków kierowanych prawym przyciskiem myszy.
Strefy trafienia:
1 - cała maszyna. Pancerz tych statków ma wszędzie tą samą grubość i właściwości, więc nie ma większego znaczenia, w co strzelamy.
- Battlewalker zabiera jedną bombą przeciwpancerną 33%;
- Czołg jednym strzałem odbiera 100% energii;
- Jedna rakieta z ręcznej wyrzutni rakiet odbiera 100%;
- Rosch Mk-S8 jednym strzałem zabiera około 45%;
- Powietrzne maszyny bojowe jedną rakietą odbierają 15%;
- Około 2 sekundy nieprzerwanego celnego ognia potrzebuje działko Rosch Kz-27, by zniszczyć powietrzną maszynę bojową.