Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Assassin's Creed IV: Black Flag - poradnik do gry

Assassin's Creed IV: Black Flag - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zwierzęta morskie w Assassin's Creed IV Black Flag | Polowanie poradnik Assassin's Creed IV: Black Flag

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Każdy z pięciu dużych morskich zwierząt występuje w dwóch miejscach na obszarze Karaibów. Wyjątek stanowi Żarłacz Byczy, występujący w czterech. Dokładnie tyle razy musisz zapolować na każdą ofiarę, by być w stanie wytworzyć wszystkie ulepszenia wykorzystujące zdobyte na nich trofea. Po pierwszym polowaniu ryba/ssak zmieni swoje położenie. Nowe miejsce polowań będzie znajdowało się w pobliżu poprzedniego. Zwierze nie może w ten sposób opuścić wyznaczonego dla niego obszaru. Innymi słowy nie zdarzy się sytuacja, gdy żarłacz biały z południa mapy po kilku polowaniach znajdzie się na północy.

Jeśli nowe miejsce będzie znajdowało się na obszarze kontrolowanym przez zdobytą twierdzę, zostanie pokazane na mapie.

Każde polowanie na dużą rybę składa się z kilku etapów. Pierwszym jest próba trafienia zwierzęcia harpunem z przywiązaną liną. W przypadku sukcesu zwierzę zacznie uciekać, ciągnąc za sobą łódkę. Rzucaj w nią dalej harpunami, ale przygotuj się na to, że prędzej czy później zerwie się z liny, niezależnie od tego, czy ją przez cały czas trafiałeś, czy może zostawiłeś w spokoju. Po urwaniu się z liny zwierzę spróbuje zaatakować łódkę. Jeśli uda ci się je trafić, ponownie zaczepisz linę i znów zacznie się gonitwa. Jeśli nie, łódka zostanie uszkodzona. Polowanie kończy się, kiedy zwierzę straci wszystkie punkty życia, albo łódka zostanie zatopiona.

Udany połów. - Zwierzęta morskie w Assassins Creed IV Black Flag | Polowanie - Assassins Creed IV: Black Flag - poradnik do gry
Udany połów.

Wypatruj plam krwi zranionego zwierzęcia, bardzo ułatwią ci polowanie. W przypadku niektórych ryb będzie to bardzo istotne, gdyż poza plamami krwi nie zobaczysz nic więcej. Pamiętaj też o braniu poprawki na kierunek, w którym się poruszać. Rzucaj harpunem trochę przed rybą, zamiast bezpośrednio w nią. Nie czekaj przy tym na ruchy przeciwnika, gdyż ryba zaatakuje łódkę nawet w momencie, gdy zostawisz ją w spokoju. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy dopiero zacząłeś polowanie. W takim wypadku ryba nie będzie się tobą interesować.

Na żarłacze i rekina młota możesz polować bez ulepszeń. Na orkę warto wyprawić się z ulepszonym harpunem oraz łódką. Jeśli nie czujesz się na siłach, na humbaka zapoluj dopiero po zdobyciu elitarnego harpuna. Zapas harpunów będzie przydatny w każdym przypadku, gdyż mniejsze ryby trudno trafić z powodu ich szybkości, a większe posiadają więcej punktów życia.

Żarłacz byczy

W czasie pościgu mocno rzuca się na boki i często zmienia kierunek, utrudniając kolejne trafienia. Mimo to całkiem sporo czasu zajmuje mu zerwanie liny. Jego atak polega na podpłynięciu i uderzeniu o łódkę. Będzie wtedy doskonale widoczny, płynąć tuż pod powierzchnią wody.

Rekin Młot

Ta ryba jest całkiem duża i dobrze widoczna i podobnie jak żarłacze mocno się rzuca po trafieniu harpunem. Musi jednak minąć sporo czasu, zanim zdoła się zerwać z liny. Po urwaniu się z liny podpływa zygzakiem i uderza o statek. Jej zdrowie jest na poziomie żarłacza byczego.

Żarłacz biały

Trudniejszy cel do trafienia od swojego byczego kuzyna. Jest szybki, mocno się rzuca, posiada więcej punktów życia. Po zerwaniu liny atakuje na dwa sposoby: taranując okręt, dając ci trochę czasu na kontratak oraz wyskakując tuż przed nią. W tym drugim przypadku będziesz miał bardzo mało czasu na odpowiedź.

Orka

Atakuje podobnie jak żarłacze, ale zadaje większe obrażenia i posiada więcej punktów życia.

Humbak

Ta wielki, posiadający najwięcej życia zwierz, jest zarazem najtrudniejszy do upolowania. W pierwszej fazie płynie bardzo daleko od łódki, rzadko pojawiając się nad wodą. Można go również wykryć, gdy będzie krył się pod wodą, ale bardzo trudno będzie go wypatrzeć. Najłatwiej trafić go w momencie, gdy wysunie ponad wodę swój wielki ogon. Po zerwaniu się z lini Humbak nie zaszarżuje, ale wyskoczy tuż przed łódką. Lepiej bądź na to gotowy, inaczej zada łódce wielkie obrażenia.