01 - Black Bart's Gambit | Sekwencja 10 | Solucja Assassin's Creed IV Black Flag poradnik Assassin's Creed IV: Black Flag
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
01 - Black Bart's Gambit
ZADANIE OPCJONALNE - uniknij nawiązania walki
Będziesz musiał zlokalizować pobliski portugalski statek, a następnie ukraść mu flagę. Wskocz do wody i opłyń okręt szerokim łukiem, by nie zostać wykrytym (w razie czego nurkuj pod wodę). Gdy znajdziesz się po drugiej stronie, zacznij się wspinać. Prawie wszyscy na statku będą zwróceni w stronę Kawki, z wyjątkiem jednego żołnierza, który patroluje statek idąc z dziobu na rufę i z powrotem. Gdy zauważysz go maszerującego w prawo, tak jak na screenie, zacznij wspinać się na maszt.
Na górze znajdziesz jednego strażnika, którego zabij po cichu. Trzymaj się lewej strony, by pozostać poza zasięgiem wzroku gunnera na drugim maszcie.
Gdy gunner z drugiego masztu będzie odwrócony przedostań się szybko nad niego. Stamtąd możesz jeszcze na niego zeskoczyć, ale możesz też go zignorować i od razu wspiąć się na samą górę, gdzie znajdziesz flagę. Zerwij ją, a włączy się cut-scenka.
Zeskocz z masztu do wody tą samą stroną, po której się wspinałeś. Potem znów wykonując łuk wróć na swój okręt.
Płyń powoli w głąb regionu trzymając dystans względem innych okolicznych statków. Lada moment zauważysz wielki galeon i znoszoną z niego skrzynię, której zawartość będziesz musiał zdobyć.
Ograb skrzynię
Płyń w prawą stronę wybrzeża, gdzie od razu schowaj się w pobliskich krzakach, unikając jednocześnie patrolującej ten region dwójki.
Idź w głąb lądu cały czas trzymając się prawej ściany. Obserwuj pobliski teren, gdy będzie czysto biegnij do następnej kępki, w której się schowaj. Gdyby ktoś cię zauważył i podszedł sprawdzić krzaki, to zabij go szybko z ukrycia, gdy się zbliży.
Dojdziesz do małego przejścia, przed którym znajdziesz kolejnych dwóch strażników. Zeskocz na nich ze skał zabijając w locie, a potem od razu czmychnij na drugą stronę i schowaj się w krzakach po lewej za wyjściem.
Z krzaków trzymaj się lewej strony. Pobliski teren patroluje trójka strażników. Jedna para i jeden pojedynczy, którego ściągnij gwizdaniem i zabij. Gdy dwójka odejdzie do tyłu pobiegnij za nimi i schowaj się w krzakach pod wielkim drzewem z głębi obrazka.
Stamtąd pobiegnij do krzaków bezpośrednio pod wieżyczką (upewnij się, że dwójka, którą minąłeś idzie do tyłu nim zaczniesz biec). Wcześniej możesz zająć się jeszcze brutalem w pobliżu.
Gdy ostatni żołnierz, bezpośrednio przy skrzyneczce, zacznie odchodzić w głąb ekranu, wyskocz szybko i zabierz jej zawartość, a potem wróć do swojej kryjówki.
Lada moment nadpłynie Kawka. Gdy będziesz do niej płynąć możesz mieć jeszcze problem z gunnerem z wieżyczki, więc w razie czego nurkuj pod wodę. Na statku od razu ruszaj do przodu za galeonem.
Gdy dopłyniesz do rozszerzenia rzeki wpłyń na chwilę w lewo, gdzie droga jest zablokowana przez dwa statki. Wolną drogą po prawej będzie przepływał jeden okręt. Poczekaj aż cię minie i dopiero wtedy rusz z powrotem. Galeon, który śledzisz zatrzymał się kawałek dalej, więc nie musisz się bać, że go zgubisz.
Oczyść drogę dla Kawki
Będziesz musiał zająć się dwójką gunnerów na wieżach. Tak jak poprzednio, płyń w prawą stronę brzegu. Plażę patroluje dwóch żołnierzy. Albo załatw ich w biegu, gdy będą z dala od reszty, albo po prostu omiń i od razu skieruj się w pobliską roślinność.
Trzymając się cały czas krzaków zbliż się do wieży na tyle, by móc trafić muszkietera z dmuchawki. Strzel w niego ze strzałki berserka. Któryś z żołnierzy powinien zabić gunnera. Gdyby mimo wszystko przeżył, strzel w niego jeszcze raz. Najprawdopodobniej powstanie spory raban, a ktoś może nawet wszcząć alarm, ale nie przejmuj się tym. W swoich krzakach, z dala od wieży, będziesz bezpieczny. Zacznij się cofać, gdy tylko gunner zginie i wróć do wody, a potem opłyń wszystkich na lądzie, w bezpiecznej odległości, kierując się do następnego celu.
Dopłyń do wystającego spod wody wraku i wbiegnij na sam szczyt, skąd strzel berserkiem w drugiego gunnera. Tym razem jego śmierć nie jest niezbędna, bo i tak będziesz musiał na wieżyczkę się dostać, ale przy odrobinie szczęścia przerzedzą się znacznie szeregi strzeżących pobliski teren żołnierzy. Od razu, gdy strzelisz zeskocz do wody, by uniknąć wykrycia. Możesz też zostać zauważonym, przez pobliski patrol, zanim w ogóle zdążysz się wspiąć i strzelić. Wtedy również wskocz do wody i odczekaj aż patrol odejdzie, by znów spróbować.
W wodzie odczekaj aż minie berserk i aż pobliscy żołnierze przestaną szukać zagrożenia. Potem ponownie wbiegnij na wrak i przeskocz z niego w okolice wieży. Pod samą wieżyczką znajdziesz zarośla, w których się schowaj.
W zależności od tego jak owocna była strzałka dostanie się na wieżę będzie mniej lub bardziej skomplikowane. Jeśli jest taka potrzeba zajmij się z krzaków, pod wieżą, pobliskimi żołnierzami. Gdy będzie czysto wdrap się na wieżyczkę. Nawet, jeśli gunner nie żyje, to prawdopodobnie będzie tam jeszcze jeden żołnierz, więc pamiętaj o tym i pozbądź się go z zaskoczenia, by głupio nie zaprzepaścić zadania bonusowego w samej końcówce.
Przejmij statek i ucieknij
ZADANIE OPCJONALNE - zabij kapitana używając liny.
Na strażnicy znajdziesz linę, z której łatwo dostaniesz się na statek. Poczekaj aż cel znajdzie się na wysokości schodków, tak jak na screenie, a potem wbiegnij na linę i wciśnij przycisk ataku, gdy będziesz blisko kapitana, by go zabić. Włączy się kolejny przerywnik.
Na koniec będziesz miał na głowie pościg. Dysponujesz powolnym, ale potężnym galeonem, więc zignoruj swojego uciekającego sojusznika i zostań na miejscu, by zająć się towarzystwem. Przede wszystkim masz wyjątkowo silne moździerze z nieograniczoną ilością strzałów, więc skup się na nich. Jedną serią będziesz w stanie zniszczyć nawet kilka będących blisko siebie statków! Z bliska używaj ciężkiego strzału i nie zapomnij o celowaniu w słaby punkt. Choć przeciwników będzie bardzo dużo, to z taką siłą ognia nie powinieneś mieć większych problemów. Zmieć wszystkich, a potem udaj się za swoim sojusznikiem. Gdy dopłyniesz włączy się kolejny filmik, a po nim ta bardzo długa misja w końcu się zakończy.