01 - Edward Kenway | Sekwencja 1 | Solucja Assassin's Creed IV Black Flag poradnik Assassin's Creed IV: Black Flag
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
01 - Edward Kenway
Gra, całkiem dosłownie, od razu rzuca na głęboką wodę. Najpierw musisz przejąć ster. Nie przejmując się okolicznymi wybuchami od razu rusz w stronę mostku. Pamiętaj, że od razu możesz użyć przycisku biegu, by przyspieszyć swoje działania.
Po przejęciu steru będziesz musiał zniszczyć pobliskie wrogie jednostki. Najpierw musisz wycelować działa przytrzymując przycisk celowania i wytaczając tor lotu za pomocą prawej gałki analogowej. Strzelasz używając prawego triggera. Jeśli cel jest oddalony, to weź także pod uwagę czas potrzebny na dolecenie kul i celuj troszeczkę do przodu, zamiast bezpośrednio w statek. Maksymalne obrażenia zadasz uderzając w kadłub. Pamiętaj także, że oprócz kierowania armatami cały czas kierujesz także statkiem używając lewego analoga. Obserwuj dokładnie minimapę, by nie wpaść na ląd i by ustawiać się pod odpowiednim kątem do pozostałych statków.
Małe statki nie będą stanowić wielkiego wyzwania i zostaną zniszczone jednym celnym strzałem. Potem przyjdzie ci się zmierzyć z flagową jednostką wroga. Na szczęście szybko zostanie uderzona przez piorun, który już na dzień dobry bardzo mocno ją uszkodzi. Mimo wszystko rywal dalej będzie stosunkowo groźny i będzie odpowiadał ogniem armatnim. Gdy będziesz pod ostrzałem przytrzymuj przycisk odpowiadający za chowanie się, by zminimalizować uszkodzenia. Sam strzelaj, gdy tylko będziesz mógł (ikonka kuli w prawym dolnym rogu ekranu informuje kiedy działa zostaną naładowane). Zniszczenie wrogiego statku będzie wymagać około czterech salw.
Po cut-scence dopłyń do brzegu.
Znajdź asasyna
Wyrusz w pościg. Pamiętaj o przycisku biegu, który nie tylko pozwala postaci biegać, ale także wspinać się na drzewa, budowle, skały itp. Podążaj przed siebie na górę.
Dotrzesz do prymitywnych zabudowań w postaci szałasów. By ruszyć dalej musisz dostać się na górę. Rozpocznij wspinaczkę aż dotrzesz w przejście widoczne na screenie. Pamiętaj, że by postać się wspinała/przeskakiwała wystarczy przytrzymywać przycisk biegu, wybrać odpowiedni kierunek i zbliżyć się do ściany/krańca, a reszta praktycznie zrobi się sama. Dotrzyj na drugi koniec, gdzie kolejny raz wespnij się wyżej, po wieżyce widocznej z tyłu.
Bezpośrednio od wieżyczki skieruj się dalej w głąb wyspy. By znaleźć swój cel musisz cały czas posuwać się do przodu i pod górę. Najpierw możesz jednak trochę zboczyć, by przeszukać okolicę i znaleźć okoliczne skarby lub poobdzierać ze skóry okoliczne zwierzątka. Cały ten teren będziesz mógł także bez problemu zbadać w przyszłości, już po wykonaniu zadania, więc w zależności od tego co wolisz możesz póki co tylko skupić się na głównym wątku lub starać się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu zbierając po drodze okoliczne znajdźki. Zasada ta jest stała dla całej gry. Do praktycznie każdej lokacji będziesz mógł się wrócić, by zebrać to czego nie zdążyłeś lub przegapiłeś wcześniej.
Po dostaniu się na kolejny wyższy poziom znów na chwilę zauważysz swój cel. Wejdź na szałas i rusz za nim w stronę wodospadu.
Przy wodospadzie asasyn otworzy ogień i ponownie zacznie ucieczkę. Teraz będziesz musiał go zabić. Podążaj za nim biegnąc tą samą trasą co on. Cała sztuka polega na odpowiednim dobraniu kierunku, w którym biegniesz. Wszystkie skoki i akrobacje twoja postać wykona sama.
Po krótkiej gonitwie cel zaprzestanie ucieczki i rozpocznie się walka. Najprościej wyczekać na odpowiedni moment, by skontrować, a potem błyskawicznie zabić przeciwnika. Wciśnij przycisk kontry gdy zauważysz czerwony wykrzyknik nad jego głową, a zaraz potem, podczas krótkiego spowolnienia czasu, wciśnij przycisk ataku, by jednym uderzeniem wykończyć asasyna.
Znajdź drogę do Havany
Sposób na dostanie się do Havany znajdziesz poniżej miejsca, w którym stoczyłeś swoją walkę. Zwróć uwagę na czerwoną poświatę na minimapie. Oznacza ona teren zamknięty, w którym nie wolno ci przebywać. Jeśli się w nim znajdujesz natychmiast zostaniesz zaatakowany po odkryciu przez wroga. Tam też jednak trzeba się udać, by dostać się do jedynego statku w okolicy. Rozpocznij więc podróż w dół.
Jak się okazuje w okolicy znajduje się sporo straży. A także sporo gęstych krzaków, w których można się schować. Wszystkie miejsca, w których możesz się schować podświetlą się, gdy włączysz wzrok orła. Zejdź na dół, gdy w pobliżu nikogo nie będzie i poruszając się między krzakami ściągaj oddalonych od reszty strażników cichymi zabójstwami. Pamiętaj o bardzo użytecznej opcji gwizdania, by zwabiać do siebie strażników. Gdy tylko się zbliży od razu użyj przycisku ataku, by wykonać zabójstwo. Uważaj jednak, by nie gwizdać, gdy przeciwnicy znajdują się blisko siebie, bo wtedy zwrócisz na siebie uwagę więcej niż jednego.
Trójka żołnierzy bezpośrednio koło handlarza w przeciwieństwie do pozostałych nie będzie patrolować regionu w pojedynkę, więc ich ciche ściąganie po kolei nie wchodzi w grę. Dodatkowo znajdziesz tam wyposażonego w muszkiet gunnera, który pozostawiony długo przy życiu może być problematyczny, więc powinien być jak najszybciej spacyfikowany. Najlepiej będzie, podejść ich możliwie najbliżej od prawej strony, a następnie ruszyć szybko i zabić dwójkę stojącą obok siebie naraz z zaskoczenia nim się zorientują (czyli nim naładuje się w pełni czerwone kółko nad głowami). By tego dokonać po prostu biegnij prosto na nich i wciśnij przycisk ataku, gdy się wystarczająco zbliżysz. Pozostały przy życiu naturalnie zareaguje i będziesz zmuszony stoczyć z nimi walkę. Najlepiej skopiować taktykę z poprzedniego starcia i skontrować, a potem błyskawicznie zabić przeciwnika. Gdy cała trójka będzie martwa podejdź do leżącego na ziemi handlarza.
Po obejrzeniu cutscenki popłyń na statek i przejmij ster. Następnie będziesz musiał wypłynąć z wysepki po trasie przypominającej nieco slalom. W pobliżu lądu zwolnij, by łatwiej manewrować i omijać mielizny. Gdy wypłyniesz z zatoki opuścisz wyspę i wyruszysz na Havanę.