Zagadka sferyczna | Hakowanie komputerów Abstergo w Assassin's Creed Black Flag poradnik Assassin's Creed IV: Black Flag
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Twoim zadaniem jest doprowadzić kulkę do zielonej linii i wywołać nieskończoną pętlę, to znaczy taką sytuację, gdy kulka będzie toczyć się jedynie po zielonej linii. Kulka toczy się we wskazanym przez ciebie kierunku w linii prostej i zatrzymuje dopiero w momencie, gdy dalsza podróż będzie niemożliwa. Od stopnia trudności zadania zależy wielkość sfery oraz liczba zielonych linii. Przy łatwiejszych zagadkach dostępne są dwie.
Na niektórych planszach istnieją również portale. Po dotarciu do nich kulka przeniesie się do drugiego, oznaczonego tym samym kolorem i będzie kontynuowała podróż. Kulka przechodzi między portalami w tym samym kierunku - jeśli turlając się w kierunku pierwszego poruszała się w lewo, to po wyjściu z drugiego dalej będzie poruszać się w lewo.
W opisie każdej tego typu zagadki podano kierunki, w jakich powinna się poruszać kulka od momentu uruchomienia minigierki.