04 - Overrun And Outnumbered | Sekwencja 4 | Assassin's Creed IV Black Flag poradnik Assassin's Creed IV: Black Flag
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
04 - Overrun And Outnumbered
Zostaniesz wyposażony w nową broń, dmuchawkę wraz z dwoma typami strzałek, usypiającymi i berserka. Strzałki usypiające uśpią na chwilę cel (zwróć uwagę na kółko ponad głową informujące ile czasu zostało do przebudzenia). Jeśli w tym czasie nie podbiegniesz do niego i go nie zneutralizujesz permanentnie, to strażnik wstanie. Dodatkowo, jeśli inny strażnik zauważy uśpionego to zareaguje i zacznie szukać zagrożenia, dlatego najlepiej stosować ją na pojedynczych przeciwnikach usadowionych w newralgicznych miejscach, w szczególności na muszkieterach z wież. Drugie strzałki z kolei wprowadzają cel w szał bojowy i spowodują, że będzie on atakował wszystkich w pobliżu, w tym naturalnie swoich sojuszników.
Z dmuchawki strzelasz tak jak z pistoletu. Wyceluj pobliskiego strażnika i strzel w niego.
ZADANIE OPCJONALNE - użyj 8 strzałek usypiających na strażnikach
ZADANIE OPCJONALNE - użyj 2 strzałki berserka na strażnikach
Zaraz po starcie idź po drzewach na lewo. Na wprost zauważysz gunnera. Strzel w niego ze strzałki usypiającej i od razu tam doskocz, by go znokautować z bliska.
W tej misji musisz uratować więźniów, nie pozwalając by zginęło ich więcej niż pięciu. Nie musisz być przy skryty i w razie czego możesz po prostu zabić przeciwników w walce, ale staraj się to ograniczać, zwłaszcza w pobliżu więźniów.
Z wieży gunnera masz widok na pierwszą grupkę więźniów. Wyceluj berserkiem w strażnika trzymającego więźniów na muszce. Strażnicy w pobliżu rzucą się na niego i prawdopodobnie zabiją. Zwykli żołnierze nie zaatakują więźniów. Zrobią to tylko ci, którzy trzymają ich na muszce. Dzięki temu możesz już spokojnie bezpardonowo zeskoczyć na dół i zabić pozostałych żołnierzy, a następnie uwolnić więźniów. W skrajnej sytuacji może się zdarzyć, że strażnik, w którego strzeliłeś zabije pozostałych i przeżyje. Dlatego dla bezpieczeństwa od razu miej pod ręką strzałkę usypiającą, by w razie czego uśpić go nim rzuci się na więźniów. Po skończeniu wejdź jeszcze po schodach do pobliskiego budynku ze skarbem, gdzie będzie jeszcze jeden więzień.
Wróć się na wieżę, z której strzelałeś skąd rusz po ścianach w stronę następnej dużej grupki. Sytuacja jest taka sama jak poprzednio. Strzel w żołnierza z muszkietem, a pozostali zaczną go atakować. Znów miej w pogotowiu awaryjną strzałkę usypiającą na wszelki wypadek. Po zakończeniu walki wykończ pozostałych i uwolnij przetrzymywanych.
Po jednym więźniu znajdziesz jeszcze na lewo i na prawo od ostatniej grupki. Tutaj warto użyć strzałek usypiających na pojedynczych żołnierzach, by przybliżyć wykonanie zadania bonusowego.
Po wyczyszczeniu całego górnego regionu zejdź na dół za punktem synchronizacji i stamtąd do najbliższej ikonki. W pobliżu powinien być jeden patrol i jeden strażnik na drewnianych schodkach powyżej. Uśpij obydwu za pomocą strzałek, a potem idź w głąb wioski, w stronę lepianek.
Zaraz obok domków są wieżyczki z muszkieterami. Zauważ połączenia między dachami domków, a wieżyczką na screenie. Uśpij strażnika, a potem od razu wskakuj na domek i szybko dostań się do jego wieżyczki nim się obudzi.
Wieżyczka jest połączona bezpośrednio z drugą, na której jest kolejny gunner. Gdy tylko wejdziesz na górę strzel w niego i od razu tam biegnij, by zająć się uśpionym muszkieterem.
Gdy obie wieżyczki będą wyłączone będziesz mógł dużo swobodniej poruszać się po wiosce. W tym momencie powinieneś mieć już ok 9/10 z 14 potrzebnych do uwolnienia więźniów. Z wieżyczek będziesz miał zasięg na parę pobliskich grupek, więc zajmuj się nimi z góry po kolei na takiej samej zasadzie jak na początku - strzelając strzałkę pobudzającą w żołnierzy trzymających więźniów na muszce, a potem pozbywając się tych do przeżyli. Grupek z więźniami jest więcej niż potrzebujesz uwolnić by zakończyć misję, więc na tym etapie kolejność nie ma już znaczenia. Po prostu podchodź od jednej do drugiej aż uwolnisz wystarczającą liczbę. Upewnij się też czy wykonałeś zadanie bonusowe ze strzałkami usypiającymi i w razie czego użyj je jeszcze, jeśli jest taka potrzeba. Gdy uwolnisz 14 więźniów misja i czwarta sekwencja się zakończą.