05 - Sugarcane And Its Yields | Sekwencja 3 | Assassin's Creed IV Black Flag poradnik Assassin's Creed IV: Black Flag
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
05 - Sugarcane And Its Yields
Po rozpoczęciu misji podążaj za Jamesem Kiddem. Następnie użyć orlego wzroku by zlokalizować swój cel. Musisz go śledzić. Wykorzystuj zieleń do chowania się i przystawaj przy grupkach ludzi, by wtopić się w tłum.
Gdy agent wejdzie na statek będziesz musiał dostać się na swój nim odpłynie, by móc śledzić go dalej. Statek jest blisko, bezpośrednio w linii prostej. Wyjdź z ukrycia i od razu biegnij do niego nie przejmując się strażą. Nawet jeśli cię zauważą to po wejściu na swój statek i tak ich szybko zgubisz. Zacznij płynąć za okrętem agenta.
ZADANIE OPCJONALNE - uniknij nawiązania walki
Śledzenie na morzu przypomina śledzenie na lądzie, z tą różnicą, ze nie możesz wykorzystywać kamuflażu. Zwróć uwagę na minimapę ze screena. Wrogie statki mają jasną poświatę reprezentującą ich pole widzenia. Gdy w niej będziesz przebywać dłuższą chwilę zostaniesz wykryty i otworzą one ogień. Cała zabawa polega na odpowiednim manewrowaniu swoim statkiem, by nie zostać wykrytym. Przede wszystkim uważaj, by nie znaleźć się z przodu wrogiej jednostki. Płynąc bezpośrednio z boku również musisz unikać zbliżania się, ale margines błędu jest wówczas zdecydowanie większy i nawet jeśli cię zauważą (zapełniający się żółty okrąg) to powinieneś być w stanie umknąć z zasięgu nim rozpocznie się atak (czerwony okrąg). Trasa jest dosyć prosta, z dużą ilością małych wysepek, które łatwo ominąć, a które przy okazji można użyć do chowania się (statki wroga nie zauważą cię przez ląd). Staraj się cały czas trzymać blisko łodzi agenta, bo w skrajnej sytuacji może się zdarzyć, że trzy statki patrolujące będą przepływać obok siebie, a wówczas będziesz musiał mocno skręcić na bok by je ominąć. Jeśli rozpoczynając taki manewr będziesz daleko od swojego celu, to czas potrzebny na cały wymyk prawdopodobnie przesądzi o tym, że go zgubisz i będziesz musiał rozpoczynać od początku. Jeśli z kolei będziesz blisko, to nawet oddalając się, by wyminąć patrole nie stracisz tak wiele, by całkowicie go zgubić. Pamiętaj tez o odpowiednim dobieraniu prędkości. Płyń na prawie najszybszym "biegu", a zwalniaj gdy będziesz musiał wykonać szybki zwrot, by zwiększyć manewrowość.
Splądruj plantację
ZADANIE OPCJONALNE - sabotuj dwa dzwony alarmowe
Gdy agent dopłynie do celu zacumuj w zaznaczonym miejscu (pamiętaj, że możesz wyskoczyć statku nawet nim ten się zacumuje by zaoszczędzić parę sekund) i od razu biegnij na plantację. Będziesz miał na to ograniczony czas, ale i tak powinieneś się bez problemu wyrobic. Zaraz po wejściu na plantację zaważysz jeden z alarmów i strażnika w pobliżu. Wykończ szybko strażnika z rozbiegu i uszkodź dzwon. Potem wyjdź z terenu plantacji i wykorzystując osłonę zarośli wzdłuż brzegu dojdź na odpowiednie miejsce.
Będziesz musiał trzymać się blisko agenta by podsłuchiwać rozmowę. Gdy rozpocznie marsz w głąb plantacji przeskocz przez płot i wykorzystuj wysoką trzcinę cukrową by się w niej chować. Nie musisz przejmować się robotnikami, ci nie zareagują na twoją obecność, a co więcej możesz przy nich przystawać by się wtapiać w tłum.
Śledząc agenta dojdziesz do drugiego dzwonu i strażnika. Poczekaj chwilę aż agent pójdzie dalej, a wówczas powtórz procedurę z pierwszego dzwonu i obal strażnika z rozbiegu, zajmij się dzwonem i od razu przeskocz przez pobliski płot by schować się w trzcinie.
Gdy skończysz śledzenie agenta będziesz musiał znaleźć żołnierza z kluczem do magazynu, użyj do tego orlego wzroku. Najlepiej poczekaj w pobliżu wejścia, klucznik sam w końcu przyjdzie. Okradnij go po cichu z krzaków, lub powal z zaskoczenia wraz z obstawą. Gdy będziesz miał klucz wystarczy podejść do drzwi i złupić zawartość. Mija się zakończy.