Runes of Magic. 10 martwych gier MMO, które... jeszcze żyją
Spis treści
Runes of Magic
- Data powstania: 19 marca 2009
- Model biznesowy: free-to-play
- Średnia liczba graczy na Steamie: 149
Runes of Magic nazywane było darmowym World of Warcraft – i faktycznie, tytuł ten garściami czerpał z rozwiązań MMORPG Blizzarda. Dodawał jednak kilka ciekawych elementów od siebie, jak np. prosty housing czy system łączenia klas, pozwalający na współdzielenie niektórych umiejętności. Tego typu kombinacje urozmaicały standardowe archetypy i stwarzały większe pole do popisu przy kreowaniu postaci. Co zatem nie wypaliło?
Problemem okazał się wydawca, który skoncentrował się na rozbudowywaniu item shopu zamiast rozwijać samą grę. Brakowało aktualizacji, poprawek balansu, nowej zawartości oraz realnej opieki nad tym tytułem. Wkradło się za to pay-to-win, skutecznie zniechęcające do dalszej zabawy. I w efekcie Runes of Magic, będące MMORPG pełnym graczy, skończyło jako projekt, który jedynie ciepło się wspomina, bowiem „kiedyś to było”, a teraz już nie ma.