Hellenica. Wszystkie gry RPG roku 2017
Spis treści
Hellenica
- Producent: The Dragonloft
- Platformy: PC
- Data premiery: 23 stycznia 2017
Hellenica to taktyczne RPG z turowym systemem walki, które zabiera nas w podróż do alternatywnej wersji starożytnej Grecji – tamtejszym uczonym udało się wynaleźć maszyny parowe, co zapoczątkowało rewolucję przemysłową. Gracz z kolei wcieli się w wybrańca Artemidy, która obdarzyła go zdolnością przeobrażania się w niedźwiedzia.
Trzon gry stanowią starcia z oponentami, w trakcie których przejmiemy kontrolę nad kilkuosobową drużyną. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim odpowiednie wykorzystanie elementów otoczenia – oprócz możliwości rzucania przedmiotami i krycia się za osłonami, możemy skorzystać z odbijania się od ścian czy spychania wrogów w przepaść.
Źródeł inspiracji dla tego tytułu należy doszukiwać się w tuzach gatunku pokroju Final Fantasy Tactics – znajomo prezentuje się nie tylko oprawa graficzna (dwuwymiarowe sprite'y poruszające się na trójwymiarowych mapach ukazywanych z perspektywy izometrycznej), lecz również sceny dialogowe, przywodzące na myśl gry typu visual novel.
CIEKAWOSTKA
Co ciekawe, fabuła gry została zaprojektowana w taki sposób, by podejmowane przez nas decyzje miały realny wpływ na jej przebieg. Dlatego też twórcy zdecydowali się na implementację ciekawej mechaniki, pozwalającej na powrót do momentu sprzed dokonania ważnego wyboru – dzięki temu poznanie wszystkich rozgałęzień opowiadanej historii nie wymaga od nas rozpoczęcia zabawy od nowa.
House of Many Doors, A
- Producent: Pixel Trickery Games
- Platformy: PC
- Data premiery: 4 lutego 2017
Jedna z najbardziej oryginalnych produkcji, jakie zadebiutują w 2017 roku. A House of Many Doors będzie eksploracyjną grą RPG, w której wcielimy się w bohatera będącego jednocześnie szpiegiem, podróżnikiem i poetą. Protagonista, wraz z towarzyszącą mu drużyną, będzie zwiedzał tytułowy „dom o wielu drzwiach” na pokładzie abstrakcyjnego pojazdu – swoistego pociągu przypominającego wielonożnego insekta.
Świat, będący swego rodzaju pasożytniczym wymiarem czerpiącym energię z równoległych rzeczywistości, zostanie wygenerowany losowo. Z kolei w realizacji powierzonej bohaterowi misji mają nam przeszkadzać przeciwnicy, z którymi zmierzymy się w rozgrywanych w systemie turowym starciach. Całości ma dopełniać generowana „w locie” fabuła oraz rozbudowane opcje interakcji z członkami drużyny.
CIEKAWOSTKA
A House of Many Doors jest jedną wielką ciekawostką. Produkcja czerpie garściami z ciepło przyjętego Sunless Sea (zresztą doczekała się oficjalnego błogosławieństwa od jego twórców). Ponadto w miarę czynionych przez nas postępów gra ma generować poemat opowiadający o naszych poczynaniach. Powstałe w ten sposób opowieści mają być zdrowo pokręcone, co tyczy się zarówno ich treści, jak i tytułów, którymi zostaną okraszone.
Horizon: Zero Dawn
- Producent: Guerrilla Games
- Wydawca: Sony Interactive Entertainment
- Platformy: PS4
- Data premiery: 28 lutego 2017
Horizon: Zero Dawn będzie rozbudowaną grą RPG akcji, w której trafimy do oryginalnego postapokaliptycznego świata. W wyniku tajemniczego kataklizmu ludzkość cofnęła się w rozwoju o kilka tysięcy lat, wracając do życia w niewielkich, plemiennych społecznościach. O dawnym splendorze minionej cywilizacji świadczą obecnie opanowane przez bujną roślinność ruiny miast oraz pozostałości po zaawansowanej technologii.
Główna bohaterka – Aloy – stara się odkryć prawdę na temat własnej przeszłości oraz poznać powody, dla których Ziemią rządzą roboty przypominające zwierzęta (w tym dinozaury). Będziemy przemierzać otwarty, pełen niebezpieczeństw świat, wykonywać rozmaite zadania fabularne i misje poboczne, a czoła rozmaitym zagrożeniom stawimy z pomocą rozbudowanego systemu rozwoju protagonistki. Całość zostanie okraszona wysokiej jakości trójwymiarową oprawą graficzną.
CIEKAWOSTKA
Horizon: Zero Dawn jest dziełem studia Guerrilla Games. Do tej pory deweloperzy mieli na swoim koncie wyłącznie strzelaniny (seria Killzone) – sami jednak przyznają, że chcieli w końcu spróbować czegoś nowego. Trzeba przyznać, obrana przez nich droga wydaje się strzałem w dziesiątkę – miejmy nadzieję, że opowiedziana w grze historia będzie tak samo interesująca jak sama koncepcja malowniczego świata.