Fear Effect Sedna. Wszystkie gry RPG roku 2017
Spis treści
Fear Effect Sedna
- Producent: Sushee
- Wydawca: Square Enix
- Platformy: PC
- Data premiery: 2017
Co tutaj robi trzecia odsłona cyklu Fear Effect? Cóż, zespół Sushee postanowił zawrzeć w niej liczne cechy klasycznego RPG-a, inspirowane grą Shadowrun Returns. Gracze trafią do cyberpunkowego świata wzbogaconego elementami fantasy, by oddać się eksploracji mroźnej Grenlandii.
W trakcie zabawy będziemy dowodzić maksymalnie pięcioosobową drużyną – indywidualne umiejętności jej poszczególnych członków wykorzystamy w trakcie rozgrywanych w czasie rzeczywistym starć z przeciwnikami. Odpowiednią głębię taktyczną ma zapewnić możliwość uruchomienia aktywnej pauzy, a pewne urozmaicenie mają stanowić zagadki logiczne. Całość będzie okraszona oldskulową oprawą, zrealizowaną w stylistyce cel-shading.
CIEKAWOSTKI
Fear Effect Sedna stanowi pełnoprawną kontynuację opowieści rozpoczętej w pierwszym Fear Effect. Deweloperzy otrzymali od Square Enix dostęp do scenariusza skasowanej swego czasu „trójki”, a także mogli liczyć na pomoc reżysera oryginału, Johna Zuura Plattena. W efekcie w grze pojawią się znane z pierwowzoru postacie, a sama fabuła ma podjąć wątki zarówno z dwóch pierwszych części, jak i ze skasowanej trzeciej odsłony. Warto nadmienić, że poprzedniczki reprezentowały gatunek czystej krwi przygodowych gier akcji.
Final Fantasy VII Remake
- Producent: Square-Enix
- Wydawca: Square-Enix
- Platformy: PS4
- Data premiery: 2017?
Zdaniem wielu Final Fantasy VII jest jedną z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek trafiły do sprzedaży. Po latach Square Enix ugięło się pod naporem dobiegających z całego świata próśb o wielki powrót tego legendarnego tytułu. W efekcie jeszcze w tym roku na sklepowe półki ma trafić Final Fantasy VII Remake.
Choć produkcja ma pozostać wierna założeniom pierwowzoru, zakres zmian i usprawnień będzie znaczący. Przede wszystkim całkowicie odmieniona zostanie oprawa graficzna, w której zamiast prerenderowanych teł zobaczymy trójwymiarowe lokacje. Ponadto deweloperzy zdecydowali się porzucić kreskówkowe projekty postaci na rzecz znacznie bardziej realistycznych modeli, a turowy system walki zostanie zastąpiony przez widowiskowe starcia rozgrywane w czasie rzeczywistym.
CIEKAWOSTKA
Warto pamiętać, że gra, która najprawdopodobniej trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, zostanie podzielona na epizody. Twórcy tłumaczą taki stan rzeczy gigantycznymi jej rozmiarami – zamierzają nie tylko opracować na nowo całą zawartość podstawki, lecz także wzbogacić ją o liczne dodatkowe elementy. Czy Final Fantasy VII Remake okaże się spełnieniem marzeń zagorzałych fanów serii? Na ten moment nikt nie może pokusić się o udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie…
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
- Producent: Square-Enix
- Wydawca: Square-Enix
- Platformy: PS4
- Data premiery: czerwiec 2017
Remaster dwunastej odsłony bodaj najpopularniejszej serii jRPG-ów, przygotowany w oparciu o niewydaną na Zachodzie rozszerzoną i poprawioną edycję gry – Final Fantasy XII International Zodiac Job System. Gracze trafią do fantastycznego świata – Ivalice – w którym zaawansowana technologia miesza się z magią. Głównym bohaterem będzie siedemnastoletni Vaan – sierota i uliczny złodziejaszek, na którego barkach niespodziewanie spocznie los całej krainy.
W porównaniu z wydanym na PlayStation 2 oryginałem, tytuł doczeka się odświeżonej oprawy graficznej – nie tylko podwyższono rozdzielczość, lecz także poprawiono trójwymiarowe modele i podmieniono niektóre tekstury. Skrócono również czas wczytywania danych, a ponadto nagrano od nowa całą ścieżkę dźwiękową, nad którą czuwał Hatoshi Sakimoto.
CIEKAWOSTKI
Final Fantasy XII to jedna z najodważniejszych odsłon cyklu, która odświeżyła nieco skostniałą formułę poprzednich części. Największą zmianą było porzucenie turowego systemu walki na rzecz rozgrywanych w czasie rzeczywistym starć z przeciwnikami, wzbogaconych możliwością uruchomienia aktywnej pauzy.
Ponadto przeciwnicy byli widoczni na mapie świata. Do tego dochodziły tak zwane „gambity”, czyli przedmioty służące do programowania sztucznej inteligencji naszych towarzyszy – pozwalały one na kształtowanie ich stylu walki oraz roli, jaką mieli pełnić na polu bitwy.