Marka Hitman – zabójca na planszy. Najlepsze mobilne spin-offy wielkich marek
Spis treści
Marka Hitman – zabójca na planszy
- Deweloper: Square Enix
- Platformy: iOS, Android, WP, Windows
- Data premiery: 2014
Jako jedna z najsłynniejszych i jednocześnie najlepszych serii skradankowych marka Hitman musiała prędzej czy później trafić na urządzenia mobilne, ale dokonała tego w mocno nietypowym, choć godnym podziwu stylu.
Pierwszą mobilną odsłoną było zeszłoroczne Hitman GO. Jego autorzy wpadli na wyśmienity pomysł przerobienia klasycznych mechanizmów serii na turową grę logiczną. Robimy tu praktycznie to samo, co w głównych odsłonach. Musimy więc unikać wykrycia, zmieniać ubrania, zastawiać pułapki oraz eliminować cele. Wszystko to jednak odbywa się w systemie turowym na planszach tak małych, że każdy ruch trzeba bardzo dobrze przemyśleć. Lokacje są bowiem wyjątkowo ciasne i nie pozostawiają za dużo miejsca na błędy.
Pomysł ten sprawdził się wyśmienicie i Hitman GO było zdecydowanie jedną z najlepszych gier mobilnych zeszłego roku. W odniesionym sukcesie duży udział miał także świetny styl graficzny – lokacje przypominały pełne detali papierowe makiety, a postacie plastikowe figurki.
- Deweloper: Square Enix
- Platformy: iOS, Android
- Data premiery: 2015
Hitman GO nie jest jednak jedyną mobilną odsłoną serii. W tym roku ukazała się również gra Hitman: Sniper. Zgodnie z tytułem koncentruje się ona na aspekcie snajperskim. W każdej misji Agent 47 stoi nieruchomo w odległej lokacji i musi z dystansu wykonać przydzielone mu zadania. Polegają one zawsze na wyeliminowaniu konkretnych ofiar. Jest to bardziej skomplikowane, niż się wydaje, gdyż cele często znajdują się w ukryciu i są dobrze chronione. Z kolei mapy są bardzo interaktywne, a solidnie wycelowane strzały powodują określone reakcje i zapewniają sporo swobody w wyborze metod działania.
Hitman: Sniper nie może się równać z majstersztykiem, jakim okazało się Hitman GO, ale i tak jest to solidna strzelanka z dopracowanymi mechanizmami zabawy i sporą różnorodnością celów.