Marka Call of Duty – bardziej taktycznie niż na konsolach. Najlepsze mobilne spin-offy wielkich marek
Spis treści
Marka Call of Duty – bardziej taktycznie niż na konsolach
- Deweloper: The Blast Furnace
- Platformy: iOS, Android
- Data premiery: 2014
Jako jedna z najpopularniejszych marek konsolowych Call of Duty szybko doczekało się mobilnych odsłon, jednak większość z nich prezentuje bardzo niski poziom. Kolejni deweloperzy brali najczęściej tryb z zombiakami, wycinali z niego wiele elementów i takiego kadłubka wypuszczali potem na rynek. Nic dziwnego, że Call of Duty: Zombies i Call of Duty: Black Ops Zombies okazały się porażkami.
Wśród mobilnych wydań marki jest jednak jedna perełka w postaci Call of Duty: Strike Team, które powinna przypaść do gustu wszystkim fanom cyklu. Produkcja oferuje obszerną kampanię dla pojedynczego gracza, w której ganiamy po całym świecie, szukając sprawców podstępnego ataku na Stany Zjednoczone. Rozgrywka to klasyczny FPS, z dopracowanym dotykowym systemem sterowania, dynamiczną akcją i licznymi filmowymi sekwencjami.
Jednocześnie autorzy dodali także tryb taktyczny. W trakcie rozgrywki w widoku FPP kierujemy bezpośrednio dowódcą, któremu towarzyszy cały oddział żołnierzy. Podczas podstawowych wymian ognia ich sztuczna inteligencja radzi sobie przyzwoicie, ale każdy atak na trudniejszy cel wymaga przełączenia się na widok z lotu ptaka, gdzie wydajemy rozkazy niczym w RTS-ach, i ten aspekt rozgrywki jest znacznie bardziej rozbudowany niż to, co oferowało w kilku misjach pobocznych Black Ops II.
Call of Duty: Strike Team pokazało, że da się opracować mobilną odsłonę godną tego cyklu. Szkoda tylko, że firma Activision postanowiła nie rozwijać dalej tego pomysłu. Zamiast tego w zeszłym roku otrzymaliśmy Call of Duty: Heroes, które stanowi słabego klona Clash of Clans.