The Witcher Battle Arena. Gry z Wiedźminem, o których mało kto pamięta
Spis treści
The Witcher Battle Arena
- Gatunek: MOBA
- Data premiery: styczeń 2015
- Platformy: iOS, AND
- Wciąż można zagrać: nie
Kilka miesięcy przed premierą Dzikiego Gonu spragnieni wiedźmińskiego świata fani mogli zapoznać się z nietypowym spin-offem cyklu, zmuszającym Geralta, Letho czy Zoltana do uczestnictwa w pojedynkach wedle zasad mocno inspirowanych gameplayem takich produkcji jak League of Legends czy Dota 2. Przygotowane przez Fuero Games The Witcher Battle Arena nie było jednak byle klonem i oferowało garść unikatowych rozwiązań.
Wiele z nich wynikało z przystosowania zasad rozgrywki do charakteru platform mobilnych, na które produkcja ta została wydana. W porównania z innych pozycjami z gatunku MOBA mecze w grze Battle Arena były prostsze i znacznie krótsze – najczęściej trwały około dziesięciu minut. Każdy gracz wybierał preferowanego bohatera z wiedźmińskiego uniwersum i dołączał do trzyosobowego zespołu, w ramach którego rozwijał swoją postać, zbierał złoto, kupował ekwipunek i przede wszystkim toczył zawzięte walki z konkurencyjną drużyną. Celem było zdobycie i utrzymanie kontroli nad trzema obeliskami, a jego osiągnięcie zależało głównie od dobrej pracy zespołowej i strategicznego wykorzystywania umiejętności charakterystycznych dla każdego herosa. O ile same pojedynki cechowała duża dynamika, tak pomiędzy nimi mogliśmy całkiem istotnie modyfikować nasze postacie, dostosowując je do preferowanego stylu zabawy.
Gra nie była wybitna, ale nie miała się też specjalnie czego wstydzić. Decyzja o przyjęciu modelu biznesowego free-to-play oraz popularność marki Wiedźmin pozwoliły początkowo zgromadzić wokół tego tytułu niezgorszą bazę graczy. Niestety, mimo niezłego wsparcia po premierze, w ramach którego produkcja ta doczekała się nowej zawartości oraz licznych usprawnień, nie udało się utrzymać na tyle dużego zainteresowania, by jej rozwijanie było opłacalne. Żywot The Witcher Battle Arena okazał się krótki – serwery zostały wyłączone 31 grudnia 2015 roku, niecały rok po oficjalnym debiucie.