Dishonored. Najciekawsze systemy moralne w grach wideo
Spis treści
Dishonored
- Gatunek: immersive sim
- Rok premiery: 2012
W pamięć zapadł mi również system moralności z cyklu Dishonored. Jako że jego najlepszej wariacji doświadczyliśmy w pierwszej części, skupię się właśnie na niej. Arkane Studios podeszło do omawianej kwestii głównie od strony rozgrywki. Poczynania protagonisty mają co prawda wpływ na zakończenie gry, ale gdyby twórcy ograniczyli się tylko do tego, nie wymieniałbym jej w tym zestawieniu.
Żeby dobrze wyjaśnić system moralności z pierwszego Dishonored, muszę odrobinę przybliżyć fabułę. Główny bohater – Corvo Attano, lord protektor cesarzowej Jessamine Kaldwin – zostaje wrobiony w jej zabójstwo i pojmany. Udaje mu się jednak uciec z celi. Niesłusznie zniesławiony protagonista pragnie wymierzyć sprawiedliwość osobom rzeczywiście odpowiedzialnym za śmierć głowy państwa. Może je po prostu zabić, lecz każdy cel da się również wyeliminować w niekonwencjonalny sposób.
Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie