Demon’s Souls. Najciekawsze systemy moralne w grach wideo
Spis treści
Demon’s Souls
- Gatunek: RPG akcji
- Rok premiery: 2009
Grą, która zainspirowała mnie do napisania tego tekstu, był remake Demon’s Souls. Co ciekawe, ukończyłem go, niemal nie zauważając, że jest tam jakiś system moralności. Dopiero gdy – dotarłszy do ostatecznego starcia – zainteresowałem się nieodblokowanymi osiągnięciami, zrozumiałem, co mnie ominęło.
Szybko zacząłem sprawdzać, jak ów system działa. Okazało się to zaskakująco złożone. W dużym skrócie: nasze poczynania mają rozmaite konsekwencje. Śmierć, gdy jesteśmy w formie ciała, jest postrzegana jako zła, ale zgon w formie duszy już nie. Zabijanie demonów oraz najeźdźców widziane jest jako coś dobrego i pożądanego, ale uśmiercanie bezbronnych NPC ma negatywny wydźwięk.
Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie