X Rebirth. 12 świetnych gier, którym zaszkodziły bugi
Spis treści
X Rebirth
Data premiery: 15 listopada 2013
Platforma: PC
Producent: Egosoft
Wydawca: Tri Synergy
Sytuacja gry X Rebirth jest w pewnym sensie podobna do opisywanego wcześniej przypadku Total War: Rome II i sporej grupy pecetowych tytułów, które najpierw rozbudzają nadzieje, by po premierze zaskoczyć wszystkich fatalnym poziomem wykonania oraz zerową optymalizacją, zarzynającą nawet najmocniejsze podzespoły.
Szósta odsłona serii X autorstwa studia Egosoft w dniu premiery po prostu nie działała. Ciągłe crashe, notoryczne problemy z płynnością rozgrywki, znikający kursor myszy (i losowo włączające się odwrócenie sterowania), do tego fatalnie zaprojektowany interfejs oraz wariująca sztuczna inteligencja to początek litanii zarzutów, które można było znaleźć na forach i w komentarzach pod materiałami na temat gry.
Początkowo powstawały listy metod, dzięki którym można zminimalizować część błędów lub całkowicie im zapobiec. W późniejszym czasie pojawiły się aktualizacje poprawiające sporo aspektów rozgrywki, ale w dłuższej perspektywie na niewiele się to zdało. Rozbudowane mechaniki i wciągająca rozgrywka zostały zamordowane przez niekompetencję techniczną deweloperów.