Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 marca 2021, 11:35

Total War: Rome II. 12 świetnych gier, którym zaszkodziły bugi

Spis treści

Total War: Rome II

Data premiery: 18 sierpnia 2020

Platforma: PC

Producent: Creative Assembly

Wydawca: SEGA

Jeśli zapytacie fana serii Total War o najgorszą jej odsłonę, istnieje spora szansa, że wybierze właśnie Total War: Rome II. Produkcja ta zadebiutowała w 2013 roku i od razu miała wyjątkowo pod górkę, musząc mierzyć się z kultową poprzedniczką. O ile gra jako całość nie wypadała źle, tak warstwa techniczna tej produkcji okazała się dla niej potężnym obciążeniem, uniemożliwiającym mocny start.

Poza standardowymi problemami wieku dziecięcego (wszelkie błędy związane z SI, interfejsem i skryptami) Total War: Rome II było nękane przez fatalną optymalizację. Choć nie wiem, czy określenie „fatalna” oddaje rozmiar niedoróbek, z jakimi musieli użerać się fani, którzy rzucili się na ten tytuł w dniu premiery. Gra działała kiepsko, wieszała się, gubiła klatki zarówno podczas walki, jak i na mapie świata. Do tego im dłużej graliśmy, tym częściej wyrzucało nas do pulpitu. Stan ten nie pozostał bez reakcji i gracze masowo zaniżali oceny na Steamie, zmuszając studio Creative Assembly do zabrania głosu w tej sprawie i późniejszego naprawienia błędów. Po dziś dzień Total War: Rome II pamiętane jest za ową techniczną mizerię.

  1. Więcej o grze Total War: Rome II

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jesteś w stanie cieszyć się zabugowaną grą?

Tak, bugi mają mniejsze znaczenie kiedy gra wciąga.
30%
Trawię takie gry, o ile się ciągle nie wywalają.
60%
Nie ma szans żebym zagrał w taką produkcję.
9,9%
Zobacz inne ankiety
Tym razem przesadzili. 8 zmian w grach, które zniszczyły balans rozgrywki
Tym razem przesadzili. 8 zmian w grach, które zniszczyły balans rozgrywki

Twórcy starają się regularnie wspierać swoje gry wideo po premierze nowymi treściami w postaci dodatków czy aktualizacji. Nie zawsze jednak są to zmiany na lepsze, a nawet wręcz przeciwnie – czasem potrafią one całkowicie zaburzyć balans rozgrywki.

Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt

Błędy w grach były obecne od zawsze. Czasami są frustrujące, czasem zabawne. Niewiele z nich zapisuje się w pamięci odbiorców na dłużej. Są jednak wyjątki – niedopatrzenia, które potrafiły dotkliwie odbić się na graczu, na przykład formatując mu dysk.

7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.