Próba ognia. 7 moich ulubionych questów z Gothica ❤️
Spis treści
Próba ognia
- Gdzie i kiedy: Gothic II / Gothic II: Noc Kruka, rozdział 1
- Kto zleca: Bezimienny (jako nowicjusz) po przeczytaniu księgi w bibliotece
- Fajne, ponieważ: wymaga pomyślunku i obserwacji
W Gothicu II również są trzy gildie, wśród których możemy wybierać: straż miejska, najemnicy i magowie ognia. Najdłuższa i najciekawsza jest moim zdaniem droga do tej ostatniej profesji. Musimy nie tylko dostać się do klasztoru i wypełnić obowiązki nowicjusza, ale także przejść „próbę ognia” – swego rodzaju test na inteligencję.
Najwyższa Rada zleca nam trzy zadania. Pyrokar każe iść śladem znaków Innosa i odszukać to, co „wierzący znajduje za ścieżką”. Serpentes chce, abyśmy odnaleźli Miejsce z Kamienia i zabili żywą skałę. Z kolei Ulthar poleca stworzyć runę ognistej strzały. Gdzie tkwi haczyk?
Bardzo łatwo skomplikować sobie to zadanie, np. rozpoczynając je od ostatniej z wymienionych misji. Nie przypadkiem nazwałem je jednak „testem na inteligencję”, bowiem gra od samego początku w nienatrętny sposób podpowiada, co należy robić. Ot, chociażby po wyjściu z głównej kaplicy zaczepia nas nowicjusz Dyrian, który oferuje zwój snu w zamian za drobną przysługę, kiedy zostaniemy już magiem. Zaklęcie przyda nam się przy kradzieży świętego młota, którym – według słów jego strażnika Gerwiga – dokonywano niesamowitych czynów.
Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie