Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 lipca 2019, 13:40

autor: Daniel Stroński

Staxel. Nie tylko Minecraft – gry, które mogą go zastąpić

Spis treści

Staxel

  1. Data premiery: 11 kwietnia 2019 roku
  2. Producent: Plukit
  3. Platformy: PC
  4. Zagraj, jeśli w Minecrafcie cenisz: życie farmera

Fanom rolniczej serii Harvest Moon w ciemno polecić można rewelacyjne Stardew Valley. Jeśli jednak od Terrarii wolicie Minecrafta, Staxel może idealnie trafić w Wasze gusta.

Trzymanie zwierząt w zagrodach, dojenie krów, wysiew zbóż i marchwi – Minecraft oferuje możliwość założenia własnej farmy, ale jest to tylko jedna z pomniejszych mechanik. W Staxelu cała rozgrywka kręci się właśnie wokół hodowli zwierząt i uprawy roślin, a wszystko to w dobrze znanej oprawie łudząco przypominającej grafikę szwedzkiego sandboksa.

Czym najbardziej wyróżnia się Staxel na tle konkurencji? Nie spotkamy tu żadnych potworów, jako że celem zabawy jest odprężające zarządzanie własnoręcznie zbudowaną farmą. Mało tego – zamiast rozbudowanego systemu craftingu, otrzymujemy katalog z przedmiotami do kupienia za gotówkę uzyskaną ze sprzedaży plonów. Zatem, choć wiele pozytywnych recenzji zachęca do wypróbowania Staxela, nie szukajcie w nim nowego Minecrafta, a raczej miejsca, gdzie ze znajomymi zarzucicie wędki w oczekiwaniu na zakwitnięcie słoneczników.

  1. Więcej o grze Staxel
TWOIM ZDANIEM

Co wolisz robić w Minecrafcie?

24,6%
Eksplorować i walczyć
75,4%
Budować i craftować
Zobacz inne ankiety
Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?
Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?

Wygląda na to, że Microsoft nie chce mieć nic do czynienia z kontrowersyjnym ojcem Minecrafta. Czy rzeczywiście powodem jest kilka niepoprawnych politycznie tweetów?

Minecraft – jednoosobowy projekt i warty 2,5 miliarda dolarów fenomen
Minecraft – jednoosobowy projekt i warty 2,5 miliarda dolarów fenomen

Wykupienie Mojang przez Microsoft, to jedno z najważniejszych wydarzeń tego roku. Ogromna kwota, którą zapłacono, aby pozyskać prawa do Minecrafta, nie jest jednak dziełem przypadku. Potęgę studia oraz marki budowano w końcu przez dobrych kilka lat.