Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 lipca 2019, 13:40

autor: Daniel Stroński

Eco. Nie tylko Minecraft – gry, które mogą go zastąpić

Spis treści

Eco

  1. Data premiery: 6 lutego 2018 roku (wczesny dostęp)
  2. Producent: Strange Loop Games
  3. Platformy: PC
  4. Zagraj, jeśli w Minecrafcie cenisz: survivalową część rozgrywki i kooperację

Minecraft niekoniecznie dba o ratowanie nieodnawialnych źródeł energii ani o ład na serwerach. Eco to taka ekologiczna odskocznia z jasnym systemem prawnym... w założeniu.

Eco rozpoczynało jako gra edukacyjna, która miała pokazać dzieciakom, że bezmyślna wycinka drzew i mordowanie zwierząt dla zabawy zagrażają środowisku – a zatem była to taka parodia Minecrafta z przesłaniem. Z czasem (i z kampanią crowdfundingową) projekt ten przekształcił się jednak w coś jeszcze bardziej ambitnego – prawdziwy ekosystemowy survival. Tylko wspólną pracą jesteśmy w stanie uratować planetę.

Serwery mieszczą do stu graczy, każda postać ma tu swoje zadanie. W takich społecznościach ustalane są obowiązki i zakazy, a wszystko po to, by nieuwaga nie zniszczyła środowiska. Pojawiły się toksyczne odpady? Jeśli nikt się nimi nie zajmie, zatrują glebę, a wraz z nią rośliny i roślinożerców, co z kolei przyczyni się do wyginięcia drapieżników. Proste? Absolutnie nie, ale tysiące graczy chętnie uczą się panujących tam zasad, przy okazji zdobywając bezcenną wiedzę o ratowaniu naszej planety. Godne pochwały i warte poznania.

  1. Więcej o grze Eco
TWOIM ZDANIEM

Co wolisz robić w Minecrafcie?

24,6%
Eksplorować i walczyć
75,4%
Budować i craftować
Zobacz inne ankiety
Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?
Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?

Wygląda na to, że Microsoft nie chce mieć nic do czynienia z kontrowersyjnym ojcem Minecrafta. Czy rzeczywiście powodem jest kilka niepoprawnych politycznie tweetów?

Minecraft – jednoosobowy projekt i warty 2,5 miliarda dolarów fenomen
Minecraft – jednoosobowy projekt i warty 2,5 miliarda dolarów fenomen

Wykupienie Mojang przez Microsoft, to jedno z najważniejszych wydarzeń tego roku. Ogromna kwota, którą zapłacono, aby pozyskać prawa do Minecrafta, nie jest jednak dziełem przypadku. Potęgę studia oraz marki budowano w końcu przez dobrych kilka lat.