Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 lipca 2019, 13:40

autor: Daniel Stroński

No Man’s Sky. Nie tylko Minecraft – gry, które mogą go zastąpić

Spis treści

No Man’s Sky

  1. Data premiery: 9 sierpnia 2016 roku
  2. Producent: Hello Games
  3. Platformy: PC, PS4, Xbox
  4. Zagraj, jeśli w Minecrafcie cenisz: ogromny świat do zwiedzania

Generowany losowo świat Minecrafta jest ogromny i potrafi zapewnić graczom dziesiątki godzin eksploracji, ale to naprawdę nic w porównaniu z wyjątkowo ambitnym No Man’s Sky.

Twórcy postawili na niewyobrażalnie wielki kosmos mieszczący ponad 18 kwintylionów planet, czyli liczbę składającą się z 32 cyfr! Studiu Hello Games zależało na tym, by odkrywanie nowych światów i wykorzystywanie tamtejszych zasobów do rozwoju naszego statku stanowiło zabawę samą w sobie. I początkowo zupełnie im to nie wyszło.

Po premierze No Man’s Sky było nieustannie mieszane z błotem. Powtarzalność czynności do wykonania na każdej planecie, problemy techniczne i niespełnione obietnice odcisnęły na grze swoje piętno. Na szczęście deweloper zakasał rękawy i od dwóch lat nieustannie naprawia oraz wzbogaca swe dzieło. Dodano misje i pojazdy do łatwiejszego przemierzania plansz, znacznie rozbudowano możliwości wytwarzania przedmiotów, a manipulacja terenem i tryb wieloosobowy okazały się wyjątkowo popularnymi opcjami.

  1. Więcej o grze No Man’s Sky
TWOIM ZDANIEM

Co wolisz robić w Minecrafcie?

24,6%
Eksplorować i walczyć
75,4%
Budować i craftować
Zobacz inne ankiety
Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?
Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?

Wygląda na to, że Microsoft nie chce mieć nic do czynienia z kontrowersyjnym ojcem Minecrafta. Czy rzeczywiście powodem jest kilka niepoprawnych politycznie tweetów?

Minecraft – jednoosobowy projekt i warty 2,5 miliarda dolarów fenomen
Minecraft – jednoosobowy projekt i warty 2,5 miliarda dolarów fenomen

Wykupienie Mojang przez Microsoft, to jedno z najważniejszych wydarzeń tego roku. Ogromna kwota, którą zapłacono, aby pozyskać prawa do Minecrafta, nie jest jednak dziełem przypadku. Potęgę studia oraz marki budowano w końcu przez dobrych kilka lat.